Scarlett sägs få nya förstapartsspel "ungefär var tredje eller fjärde månad"

Robot
Scarlett sägs få nya förstapartsspel "ungefär var tredje eller fjärde månad"

Xbox Game Studios-chefen ger positivt spelbesked.

#project-scarlett, #xbox-game-studios, #xbox-one


Medlem

För att överleva nästa konsolkrig krävs det varannan månad minst!

Medlem

Hoppas de levererar. M.a.p. förstapartsspel och det jag såg vid X019 är jag än så länge svårimpad.
Lite svulstiga upplevelser, mindre cartoon co-op. Det vill jag se. Då har de mina pengar

Medlem

Tja, Xbox one och 360n hade ju rätt få feta titlar som var exklusiva. Kolla bara metacritic. Enda titlarna jag minns somn fått över 90% var antingen Gears of War, Halo eller så var de inte exklusiva.
Ett av skälen att jag skaffade PS3 och inte 360.
Orkar inte dubbelkolla nu. Det KAN ju vara nått enstaka spel mer, men tror inte det.

Medlem

Det är något som INTE kommer att startas nästa år. Eller år 2021. Det är bara att titta på vad för titlar dem har på G. 8 av 15 studios jobbar på multiplattforms titlar. Dem andra är flera år bort av nya spel. Det är bara RARE som har nytt IP på G med Everwild (notera att de gjorde det senaste nya IPt med Sea Of Thieves). Obsidian har precis släppt sitt sista multiplattforms titel, The Outer Worlds, och deras nästa är Exklusivt till Scarlett, men, för The Outer Worlds 2 är 2-2,5 år bort. Men deras studios kommer ju att släppa spel nästa år och året därefter som friar upp dem att göra exklusiva spel.

Medlem

Så dom kommer köra med kvantitet över kvalité.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Så dom kommer köra med kvantitet över kvalité.

Läste någonstans att det är i princip det dom satsar på. Tanken är inte att släppa en massa AAA spel.

Medlem
Skrivet av Evilof:

Tja, Xbox one och 360n hade ju rätt få feta titlar som var exklusiva. Kolla bara metacritic. Enda titlarna jag minns somn fått över 90% var antingen Gears of War, Halo eller så var de inte exklusiva.
Ett av skälen att jag skaffade PS3 och inte 360.
Orkar inte dubbelkolla nu. Det KAN ju vara nått enstaka spel mer, men tror inte det.

Kan bara lista ett spel till PS3an själv som var värt besväret, och det var The Last of Us, resten av spelbiblioteket var riktigt "meh".

Gears, Crackdown, Halo-serien, Mass Effect 1, Forza 2,3,4, Forza Horizon, Alan Wake, Fable 2, Dead Rising, Geometry Wars, Castle Crashers, Project Gotham Racing 3,4 är titlar jag haft mkt roligt med. Lägg till det att dom flesta multiplats fungerade betydligt bättre på 360n än på ps3an så är det nog den största anledningen till att den samlat damm.

Jag gillar iofs multiplayertitlar rätt mkt och där ligger playstation i det stora hela fortfarande långt efter, dom har inte gjort en enda multiplayertitel värt namnet sedan SOCOM på PS2.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Heter han verkligen "Matt Booty"? 😂

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Så dom kommer köra med kvantitet över kvalité.

Men är det inte det mobilen finns till för? 😉

NuZ
Testpilot

Roligt att höra. Får se vad de presenterar för spel här näst. Hoppas på mer nya IP. De som playstation har problem med är ju nya IP. Hoppas även på nytt Fable som är ett av mina favoritspel


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Välpolerade spel brukar oftast bli försenade, så man får hoppas på att detta bara är ett mål och att dom inte kommer pumpa ut massor med halvtrasiga opolerade spel.

Med det sagt så skulle det vara väldigt trevligt ifall dom lyckades släppa bra spel var 4de månad, jag är dock lite skeptisk efter Xbox one, så dom har rätt mycket att bevisa.

1
Skriv svar