Svältfödd på RTS? Håll ett öga på Starship Troopers: Terran Command

Robot
Svältfödd på RTS? Håll ett öga på Starship Troopers: Terran Command
Medlem

Så vi har ett spel löst baserat på en film som var löst baserad på en bok.

Releasehästryttare

I brist på nytt Ground control spel så hoppas man ju att detta ens blir i närheten av lika kul.

Medlem

Filmen från 1997 är ju fantastisk, allt annat efteråt kan vi glömma. Jag har alltid förundrats över att man inte gjort ett mer påkostat spel på detta universum, oavsett om det är FPS eller RTS skulle det kunna bli riktigt bra. Jag tänker mig ett mer brutalt StarCraft, men jag menar animationer osv måste sitta mer än vad som syns i detta. Brutaliteten är ju en stor del av filmen..

Nu ser ju gameplayet här tyvärr inte särskilt imponerande ut. FPS-spelet från 2005 var ju ett riktigt budget-spel det med tyvärr. Men som sagt vore det påkostat och gjort med AAA kvalite tvivlar jag inte på att det skulle kunna bli ett riktigt jäkla häftigt FPS-spel också, inte minst i SP.

Medlem

oh, ge mig...


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ah vilken härlig film 😊
Underbar samhällssatir.
Grymma blandning av praktiskaeffekter och cgi som håller sig väl än idag.
Bombastik och minnesvärd theme.

Medlem
Skrivet av heady89:

Filmen från 1997 är ju fantastisk, allt annat efteråt kan vi glömma. Jag har alltid förundrats över att man inte gjort ett mer påkostat spel på detta universum, oavsett om det är FPS eller RTS skulle det kunna bli riktigt bra. Jag tänker mig ett mer brutalt StarCraft, men jag menar animationer osv måste sitta mer än vad som syns i detta. Brutaliteten är ju en stor del av filmen..

Nu ser ju gameplayet här tyvärr inte särskilt imponerande ut. FPS-spelet från 2005 var ju ett riktigt budget-spel det med tyvärr. Men som sagt vore det påkostat och gjort med AAA kvalite tvivlar jag inte på att det skulle kunna bli ett riktigt jäkla häftigt FPS-spel också, inte minst i SP.

Drömmen vore ett påkostat RTS-FPS spel liknande Natural Selection fast i StarCraft skala, där man kan lira både pvp och en kampanj med co-op möjligheter.

Medlem

"...där de gigantiska alien-insekterna Arachnids ställer till bekymmer för mänskligheten."

Snacka om att tona ner allvarligheten i att mänskligheten brutalt mördas med lemmar flygandes kors och tvärs haha

Medlem

Starship Troopers går på cinemateket nästa vecka typ om man vill se den på bio.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Har alltid velat ha ett Starship Trooper RTS! #Hyyyyype


signatur

01000001 01101100 01101100 00100000 01111001 01101111 01110101 01110010 00100000 01100010 01100001 01110011 01100101 00100000 01100001 01110010 01100101 00100000 01100010 01100101 01101100 01101111 01101110 01100111 00100000 01110100 01101111 00100000 01110101 01110011 00001010

Medlem

Att ni missade att avsluta artikeln med "Would you like to know more?" - snudd på oförlåtligt!

Älskar forfarande filmen; och det här spelet kanske är riktigt bra (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

eld
Medlem

starship troopers IP'ts fortsatta liv påminner om när folk ovetandes delar artiklar från the onion.

Medlem

@Lippen
"Starship Troopers: Terran Ascendancy"
Är ett annat rts som kom 2000, jag minns att jag spelade något demo som jag tyckte var roligt.

Medlem
Skrivet av Lippen:

Har alltid velat ha ett Starship Trooper RTS! #Hyyyyype

Kom ett redan 2000

Medlem

"I´m doing my part!"


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ohh vore så grymt om dom lyckas leverera!!

Ett tips på spel som oxå liknar Starship Troopers är ju Helldivers, och med en handkontroll och några polare är det riktigt kul!

Backloggens befriare

Hmm, hur kan ni hoppas på ett buggfritt Starship Troopers? Det är ju jättelika insekter som är fienden?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Det var riktigt bra, om jag minns rätt. Hoppas på detta!


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av keffkebab:

Hmm, hur kan ni hoppas på ett buggfritt Starship Troopers? Det är ju jättelika insekter som är fienden?

Bus-ingress!


signatur
Medlem

Härligt!
Filmen är ju grym, spelet som var nästan likt filmen var "hell divers"
Tyckte det påminde mycket om det.

Hoppas verkligen detta blir bra!

Medlem

Ser lite B ut men så länge mekaniken är bra så kan det bli kul. Är rätt nyfiken på hur mycket licensen kostade att göra ett spel baserat på en 20+ år gammal film.

Medlem

@Sapiens:

Ja, Klethandu Drop är grym! Skulle påstå det är musiken som sätter stämningen i filmen och därför gör den så "bombastiskt" överdriven och bra. Kompositören till den här filmen, Basil Poledouris, gjorde musiken till ett gäng minnesvärda filmer, bland annat Robocop, Conan the Barbarian och The hunt for the red October, m.fl. Att karln inte vann en Oscar för soundtracket till Conan the Barbarian är en skandal utan dess like.

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Sapiens:

Ja, Klethandu Drop är grym! Skulle påstå det är musiken som sätter stämningen i filmen och därför gör den så "bombastiskt" överdriven och bra. Kompositören till den här filmen, Basil Poledouris, gjorde musiken till ett gäng minnesvärda filmer, bland annat Robocop, Conan the Barbarian och The hunt for the red October, m.fl. Att karln inte vann en Oscar för soundtracket till Conan the Barbarian är en skandal utan dess like.

Lyssnade igenom Robocop soundtracket i helgen. Så jävla bra❤ kören i Red October är också svinigt bra.

Medlem

@heady89:

Roughnecks: Starship Troopers Chronicles tyckte jag va helt ok i min ungdom också. ^^

Medlem

Ohh ser ok ut även fast det inte är AAA grafik, hoppas att dem får ett intensivt men djupt gameplay

Medlem
Skrivet av Chomag:

@Sapiens:

Ja, Klethandu Drop är grym! Skulle påstå det är musiken som sätter stämningen i filmen och därför gör den så "bombastiskt" överdriven och bra. Kompositören till den här filmen, Basil Poledouris, gjorde musiken till ett gäng minnesvärda filmer, bland annat Robocop, Conan the Barbarian och The hunt for the red October, m.fl. Att karln inte vann en Oscar för soundtracket till Conan the Barbarian är en skandal utan dess like.

Robocop theme och The Hunt for the Red October är fantastiska. Och ja soundtracket till Conan the Barbarian är nog ett utav de bästa om inte det bästa som någonsin gjorts. Basil Poledouris var ett geni.

Medlem

Filmen var OK inte mycket mer, lite hjärndöd aktion så som man ibland vill ha i en film, en popcorn rulle helt enkelt. Synd dock att man inte gjorde en Starship Troopers film med boken som manus. Den filmen hade kunnat bli riktigt bra. Men med alla remakes och reboots som pågår i Hollywood just nu så kanske vi får se en 'riktig' Starhip Troopers i framtiden.

Medlem
Skrivet av Chimaera72:

Filmen var OK inte mycket mer, lite hjärndöd aktion så som man ibland vill ha i en film, en popcorn rulle helt enkelt. Synd dock att man inte gjorde en Starship Troopers film med boken som manus. Den filmen hade kunnat bli riktigt bra. Men med alla remakes och reboots som pågår i Hollywood just nu så kanske vi får se en 'riktig' Starhip Troopers i framtiden.

Tror jag tar anti-fascism över pro-fascism för egen del.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Tror jag tar anti-fascism över pro-fascism för egen del.

Wow! Wooosh! och där kom vi in på politisk korrekthet och SJW och hela konkarongen tror jag.

Alla får göra sin egen tolkning, gör man en hårdanalys av boken så kan man säkert hitta den typen av referenser, huruvida författaren själv hade för avsikt att lyfta eller trycka ner fascism i boken tror jag inte är bevisat, och för mig ointressant i sammanhanget, det är ju ingen Mein Kampf direkt.

Själv väljer jag att lyfta boken som ren spännande och aktionfylld läsning. Gillar dessa två recensioner som har en bra nyanserad ton och balans...

https://www.tor.com/2012/01/23/for-whom-the-space-beacon-toll...

https://www.theguardian.com/books/booksblog/2008/jul/23/blast...

Dom flesta böcker/filmer som behandlar ämnet Human vs Aliens har ju i grund och botten med Xenofobi att göra och bygger upp hela storyn runt detta. Skulle vara en väldigt tunn bokhylla med böcker och filmer om man skulle ta ställning till varje Human vs Aliens film/bok som kommit ut.

12
Skriv svar