Silent Hills skulle kanske ha skickat mail och sms till dig IRL

Robot
Silent Hills skulle kanske ha skickat mail och sms till dig IRL

Ett vilt rykte, men inte olikt Kojimas tidigare hyss.

#hideo-kojima, #silent-hills


Releasehästryttare
Medlem

Hoppas , de gjorde ju löjligt stort avtryck med PT.

Medlem

Det hade varit coolt.
Jag väntar på att spel blir en bredare upplevelse och inte bara att det stannar vid monitorn i tv eller dator rummet.
Kanske skulle kunna finansieras genom en billigare prenumerationsavgift som ger tillgång till ett större koncept med spelet framför tv/dator som bas, men att det bredas till att ge tema till mobilen med T.Ex. ringsignal, interaktiv AI röst, spel-app(typ som pokemon go eller något helt annat), motiverande tränings röst, GPS mm.

Spelet sätter tema till interface, när man interagerar i livet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Det hade varit coolt.
Jag väntar på att spel blir en bredare upplevelse och inte bara att det stannar vid monitorn i tv eller dator rummet.
Kanske skulle kunna finansieras genom en billigare prenumerationsavgift som ger tillgång till ett större koncept med spelet framför tv/dator som bas, men att det bredas till att ge tema till mobilen med T.Ex. ringsignal, interaktiv AI röst, spel-app(typ som pokemon go eller något helt annat), motiverande tränings röst, GPS mm.

Spelet sätter tema till interface, när man interagerar i livet.

Spel som involverar hela det digitala livet är en intressant tanke. Svårt med GDPR osv. Sen de som lever i Digitaltutanförskap lär vara frågande när du viftar med mobiltelefonen i lokala parken och du svarar ”Måste skaka igång AI’n i min mobil här på den här osynliga noden som ska göra beräkningar i mitt datorspel hemma”


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lite osäkert bara på hur det skulle funkat. Ska man i så fall fylla i sin e-postadress och mobilnummer (med +46) när man installerar spelet? Det skulle ju i så fall förstöra överraskningen eftersom man då skulle fatta att något fuffens var på gång. Det är väl inte heller alla som har sin e-postadress och telefonnummer inskrivna i Playstation-inställningarna, eller? Tänkte ifall spelet skulle hämta uppgifterna därifrån.

Medlem

Vill minnas att det fanns ett PC-spel på 90-/00-talet som skickade kryptiska e-mail till dig med ledtrådar osv men kan inte komma på vad det hette eller gick ut på


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

1
Skriv svar