Vad gör ni nu?

Medlem

Just nu leker jag med min apple watch som jag fick till min iphone 11 pro.
Har kört android sedan iphone 4 och bestämde mig för att gå iphone igen tack vare apple watch och dess eSIM-möjligheter bland annat.

Väldigt nöjd änsålänge även om jag saknar vissa saker från android. Men man vänjer sig nog.

Förutom det kollar jag lite Youtube och ska snart köra lite D3 season 19.

NuZ
Testpilot

Marathon kollar Star Wars filmerna och djupdyker i canon lore. Vill vara uppdaterad igen till nya filmen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Har fått upp ögonen för Cook, Serve, Delicious igen och körde precis några rundor. Inte en miss på 3 in-game dagar, ca 180 perfekta serveringar i rad lyckades jag med innan det var läggdags

Låter spännande. På vilken plattform finns spelet?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ska snart testa den kniv jag fick i present igår, Porsche Chroma type 301. Ska bli kul


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Låter spännande. På vilken plattform finns spelet?

Jag kör på PC, men jag tror det finns till konsol också. Inte 100% säker dock

Edit: Första spelet verkar inte finnas till konsol, men tvåan gör det!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Theorycraftar på min munk i Diablo 3 för att hitta ett vettigt spec med utrustning för att komma långt på hardcore.
Inte gått in för säsonger det senaste men nu blev vi fyra grabbar som kör ihop så då satsar vi hårt tillsammans!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Theorycraftar på min munk i Diablo 3 för att hitta ett vettigt spec med utrustning för att komma långt på hardcore.
Inte gått in för säsonger det senaste men nu blev vi fyra grabbar som kör ihop så då satsar vi hårt tillsammans!

Kul! Har själv fått upp ögonen för D3 igen nu iom season 19. Kör även D2 vid sidan om. Märks det att man är sugen på D4 eller? 🤣

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Kul! Har själv fått upp ögonen för D3 igen nu iom season 19. Kör även D2 vid sidan om. Märks det att man är sugen på D4 eller? 🤣

Ja, tycker S19 är riktigt bra så här långt, kul med nya sets! Vi kör munk, barbar, crusader och demon hunter så 3 av 4 fick ju nyheter i patchen

D4-suget är brutalt, vill ha det nu genast!


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Laddar inför kvällens Skånederby i ishockey och inför eventuell konsert på Lördag likaså

Medlem

Tar mig en kopp kaffe och lirar lite Hearthstone: Battlegrounds, fint äre.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Håller på med databas tabeller i fyllan, samt kodar javascript måste erkänna att dessa if och whiskey loopar börja blir snurrig.

Sänkt dagens första kopp kaffe till senaste avsnittet av The Mandalorian.
Snart dags att ta på sig vinterkläderna för att sticka ut och få tag på julbelysning till balkongen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Fått en nytändning på BF1, så kört en del idag upptjackad på kaffe. Känns råare än BF5

Medlem

Lyssnar på en låt från mitt elektroniska/sci-fi/cyberpunk/EDM/industrial/insertgenre och funderar på ifall det är några grejer jag ska ändra på innan jag släpper den som en del av
ett nytt album jag färdigställt.

https://open.spotify.com/track/4xET1SPcy7VEhku67CHuR5?si=jkdo...

Om du känner dig manad

Medlem
Skrivet av s3ng:

Lyssnar på en låt från mitt elektroniska/sci-fi/cyberpunk/EDM/industrial/insertgenre och funderar på ifall det är några grejer jag ska ändra på innan jag släpper den som en del av
ett nytt album jag färdigställt.

https://open.spotify.com/track/4xET1SPcy7VEhku67CHuR5?si=jkdo...

Om du känner dig manad

Spännande. Har bara lyssnat en gång men ska lyssna minst en till. Inte min stil av musik, men den triggade ändå något inom mig som kändes bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Funderar på hur jag ska lösa årets julklappar. Är starkt sugen på att webshoppa allt istället för att ränna runt i butiker med övriga.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har just låtit habegäret få si g en fix. Köpte DLC till Stellaris på Steam.
Och utöver detta dessutom Warcraft I och II på GOG.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Firar födelsedag och inhandlat pokemon Sword (hoppas det ska väcka minnen ifrån barndomen) haha

Skribent

Kollar på Norwich - Arsenal och funderar på om jag ska lägga en beställning från Online Pizza och bli flottmätt för resten av kvällen eller göra en vegetarisk omelett.

Medlem

Läste precis Jordan Petersons nyhetsbrev (JBP Weekly
November 26 2019).

Veckans nyhetsbrev gav mig en bra push och uppmuntran i livet. Jag har precis kommit igång med träning av hälsoskäl och samtidigt sitter jag och frugan fast i tragedin att svärmor 59, sannolikt inte kommer kunna se den första soluppgången 2020.

Ett utdrag ifrån nyhetsbrevet:

Citat:

[...]

Maybe you could get tough enough to contend with the tragedy of the world. That’s what you hope when you raise children, for example. You hope that they don’t have to hide from the fact that life has a terrible, tragic, dark side. You hope that they can confront that fact directly, with their eyes open, and they can withstand it. Here’s a goal I often suggest to my students: “See if you can be the strongest person at your father’s funeral.”

You might ask yourself, “Well, what should I do with my life?” The typical answer? “Well, you should be happy.” It’s not a helpful answer. If you have some time to be happy, and it comes your way, enjoy it. It’s great. It’s the grace of God. If it’s being bestowed upon you, enjoy it. But as a goal for life? How’s that going to work out, for example, at your father’s funeral?” You’re not going to be happy, and no wonder.

There are going to be plenty of times in your life where tragedy makes itself manifest. That’ll happen to you over and over. You have kids; they get sick, or they fail—or you have to undergo the illness of your partner or yourself. You want to be ready for that, and able to bear it. The funeral example is a good one. What are you going to do? Hide out in a corner and feel sorry for yourself? You have every reason to. Your father just died. Maybe you feel you can no longer even live. You could make a case that it might not even be worth living, when someone that you love so intently passes. It’s an absolute catastrophe.

What you could aim for instead, perhaps, is to be the person who’s helping everyone else when a situation like that arises. That might be a good alternative goal. You want to be the person who can act nobly in the face of tragedy. That’s the goal. Why wouldn’t you want that? The tragedy is coming, and then you can help everyone else through it, and yourself, as well. Then, at least, you can think: “Well, I didn’t take that horrible situation and make it worse than it had to be. I did everything I could to lighten the catastrophe.” That’s a good epitaph: “I did everything I could to lighten the catastrophe.”

[...]

Diskussionen är hämtad ifrån denna föreläsning:
https://www.jordanbpeterson.com/podcast/s2-e5-lecture-sacrame...

Medlem

Är på pendeltåget på väg hem från stan. Har köpt ett par nya löparskor. Såna med inbyggda dubbar, för vinterlöpning.

Ser fram emot att testa skorna på riktigt isiga och hala löpspår. 😄

Sen blir det Star Wars Jedi: Fallen Order.

Moderator | Testpilot

Spelar Disco Elysium. Ett helt fantastiskt spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar Disco Elysium. Ett helt fantastiskt spel.

Spelade precis ut det, och kan bara hålla med. Ett mycket bra och unikt spel.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av uberpwnage2.0:

Spelar Disco Elysium. Ett helt fantastiskt spel.

Oja, årets spel för mig. Håller på med min andra genomspelning nu.

Medlem

Lyssnar igenom Discover Weekly på Spotify för lite ny musik samt går igenom lite kontrakt som jag behöver styra upp på jobbet.. lagom slö måndag som tur är

Medlem

@Kerrai: Förstår mig inte på Discover Weekly. Har aldrig fått ett enda vettigt förslag.

Majoriteten jag lyssnar på är svensk/amerikansk hiphop och rock, både klassiska varianter och moderna.

Edit: Kollade upp veckans lista bara för skojs skull. Här kommer ett handplock som finns med på listan, aldrig lyssnat på något som är ens i närheten av detta:

Krymplings - Dunken
Dundertåget - Ifrån mej själv
Black Debbath - Den Femte Stadsmakt
The Kristet Utseende - Bärs som bärs (från albumet "Sug & Fräls")
Eläkeläiset - Elän humpalla (aldrig lyssnat på finsk musik)
Pate Mustajärvi - Mä Elän Vieläkin

... och sist men inte minst

Räserbajs - Fina Flickor

Dessa mästerverk återfinns på denna veckas lista, och det ser fanimej likadant ut varenda måndag.
Spotifys algoritmer är skit.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

@4liv3: Tja, du sa att du lyssnade på svensk rock och banden du listar är överlag svensk eller finsk rock eller punk.
Så just i exemplen verkar det inte vara någon felträff.

Eläkeläiset var till och med lite trevligt. Finsk humppa-rock har väl ingen dött av?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Dricker kaffe. Fick för mig att ta bort alla sociala medier fram till 2020.
Ska se hur det känns haha


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

@dTexN: Forum är också en form av sociala media.
Men lycka till.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

@hannes.theorell:

Tycker nog ändå att det är ett långt kliv från internationella superband som Ozzy/Sabbath/Maiden/Metallica till svensk buskisrock á The Kristet Utseende/Räserbajs eller valfritt finskt rockband. Det känns inte som en optimerad algoritm direkt.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Skriv svar