Lanseringstrailern för taktiska Phoenix Point är här

Robot
Lanseringstrailern för taktiska Phoenix Point är här

Kan det nå eller överskrida ribban som Xcom satt?

#Phoenix-point, #Snapshot-games


Medlem

De har också flera videos som visar hur gameplay fungerar på sin Youtube kanal. Bland de senaste är dessa nedan.

Tactical tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=-EoxwjSYJRA

Geoscape tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=S2iavgTdsyw

Medlem

Kul!

Någon som vet hur det ser ut på story-fronten? Tycker nämligen se båda xcom-spelen skulle ha mått bra av den varan. Fantastiskt gameplay i båda, men svårt att hålla motivationen på topp mot slutet av kampanjerna.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Ser ju ut att vara väldigt likt Xcom, vilket är bra! Hoppas att story och gamplay blir intressant.

Medlem

När det annonserades att även kickstartade nycklarna till steam skulle dröja ett år blev jag riktigt upprörd. Tills jag kollade upp det och såg att min Kickstarter pledge inte hade gått igenom. Då pustade jag ut och ryckte på axlarna.

Bryr mig inte så mycket om detta längre. Kanske plockar upp det när det kommer till Steam, men troligtvis inte vid "launch", då de säkerligen kommer kräva fullpris när det lanseras där för att maximera sina intäkter.

Det är en annan platform, inte en ny konsol.

Annars verkar spelet fett, och det är nice att Julian Gollup fortfarande snickrar spel.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem

Hoppas det har lite mer av klassiska UFO: Enemy Unknown än X-Com hade, även om X-Com införde många välbehövliga moderniseringar så nådde det inte upp till standarden som originalet satte.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fulci:

De har också flera videos som visar hur gameplay fungerar på sin Youtube kanal. Bland de senaste är dessa nedan.

Tactical tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=-EoxwjSYJRA

Geoscape tutorial
https://www.youtube.com/watch?v=S2iavgTdsyw

Finns även massvis med let's plays etc på youtube som folk gjort ända sedan 2017.

Medlem

Ja det blir kanske ett köp till PS4 då, om jag inte orkar vänta ett år.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

X-Com har då inte har satt någon ribba. De ursprungliga UFO - Enemy Unknown, Terror from the Deep etc är de spel som satte ribban, och den ligger fint kvar där. Hoppas att Phoenix Point når upp till den även om jag tror att det är svårt, men att överträffa X-Com, borde inte vara något problem.

Känner inte igen denna såpopera som nämns, har följt utvecklingen som stadigt har gått framåt och det är rimliga skäl bakom framflyttningar av releasedatumet, vill hellre ha ett bra spel än något som är framstressat... Och jag kunde inte bry mig mindre om vilken launcher spelet använder sig av, irrelevant.

Medlem

Bara jag som är helt blind eller fanns det inget release datum i lanseringstrailern?

Skribent
Skrivet av kaealy:

Bara jag som är helt blind eller fanns det inget release datum i lanseringstrailern?

Nej det var märkligt frånvarande. 3 december gäller för PC.

Medlem

Har det sagts någonting om när det släpps på t.ex steam?


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem
Skrivet av Horniak:

X-Com har då inte har satt någon ribba. De ursprungliga UFO - Enemy Unknown, Terror from the Deep etc är de spel som satte ribban, och den ligger fint kvar där. Hoppas att Phoenix Point når upp till den även om jag tror att det är svårt, men att överträffa X-Com, borde inte vara något problem.

Känner inte igen denna såpopera som nämns, har följt utvecklingen som stadigt har gått framåt och det är rimliga skäl bakom framflyttningar av releasedatumet, vill hellre ha ett bra spel än något som är framstressat... Och jag kunde inte bry mig mindre om vilken launcher spelet använder sig av, irrelevant.

Amen brother! Håller med till fullo.

Redaktör
Skrivet av Nattfisk:

Har det sagts någonting om när det släpps på t.ex steam?

Kommer till Steam och Gog i slutet av nästa år. Det släpps till pc och Mac i Epic-butiken i morgon, och till Game Pass nu i december. Sen Xbox One första kvartalet 2020.


signatur
Medlem

Bara att vänta på steam release. Om man kommer ihåg spelet. Tror dom kommer att förlora många pga vad dom gjorde.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kommer till Steam och Gog i slutet av nästa år. Det släpps till pc och Mac i Epic-butiken i morgon, och till Game Pass nu i december. Sen Xbox One första kvartalet 2020.

I slutet av nästa år? Ay caramba!

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Bara att vänta på steam release. Om man kommer ihåg spelet. Tror dom kommer att förlora många pga vad dom gjorde.

Ja det är verkligen hemskt när företag prioriterar mer kapital till utveckling av spelet än vilken launcher det körs på. Fy skam.

1
Skriv svar