Star Wars Jedi: Fallen Order slår försäljningsrekord

NuZ
Testpilot
Skrivet av BooliBoo:

Vissa går på bio för 150 spänn för 2 Tim. 😕 Men kör man igenom det första gången på svåraste på 15tim och samtidigt gör det mesta så är man en ganska bra spelare. Tror få tar det på den tiden.

Över 30h första genomspelningen och har fortfarande ponchos kvar att hitta Speedrunningen är jag nere på 5,5h any%. Sjukt bra spel. Saknar skip cutscene bara


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Över 30h första genomspelningen och har fortfarande ponchos kvar att hitta Speedrunningen är jag nere på 5,5h any%. Sjukt bra spel. Saknar skip cutscene bara

Det är något jag tyckte var väldigt meh med spelet, samlandet på ponchos och kosmetiska saker- Ljussabeln var ganska coolt, men kände inget direkt behov eller sug att samla kosmetiska saker som inte gav något.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Helt klart. Fast överanvändning av krystade wallrunning och rutschkanesektioner kan de gärna sluta med. Det är de enda två grejerna jag inte gillar med Fallen Order, resten var guld.

Alltså både "funktionerna" har ju sina användningsområden, men i spelet så överanvändes det. T.ex. wallrunning väggar fanns på dom konstigaste platserna. Rätt verktyg, på rätt plats. I lagom mängd. Annars blir det bara konstigt


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Jag tyckte spelet var underhållande. Rolig combat, men inte så finslipad jag hade önskat.(I jämförelse med t.ex. Sekiro). Även en del klumpighet i rörelse och en del irriterande/buggiga moment i plattformandet.

Storyn funkade, gjorde mig tillräckligt intresserad för att vilja veta mer, inget jag föll ur stolen av. Dock så var vissa karaktärer väldigt intetsägande och tråkiga, framförallt boven.

Inte i närheten till ett mästerverk, men inte ett dåligt spel.

Stridsmekaniken var lite udda ibland, särskilt duckandet, iaf tills man hade ändrat keymapping för det och redan på casual var lite svårt att få in timingen för anfall som inte går att blockera. Jag hoppas det kommer något mer, med Cere, för hon var absolut en av dom mer intressanta och utvecklade karaktärerna.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det är något jag tyckte var väldigt meh med spelet, samlandet på ponchos och kosmetiska saker- Ljussabeln var ganska coolt, men kände inget direkt behov eller sug att samla kosmetiska saker som inte gav något.

Kände precis samma sak, gillade spelet och tänkte först samla 100% men efter att ha klarat första planeten helt så tröttnade jag. Cosmetics kändes väldigt framhastat, samma skin som man kört randomize color på typ.

Medlem

"Ingen vill ha SP längre"
- EA, 2017

Medlem

Jag inte förstå hur det blev så populärt. Jag provade det hos en kompis. La ner efter 2 timmar. Inte ett bra spel alls. Visst den har sina stunder som jag sett när jag tittar på när någon annan spelar men inte mer än så. Kändes för mycket scriptat. Som att vara i en film typ. Men men. Det ser bra ut och är nog ett väldigt bra spel för många. Synd att jag inte fastnade för det. Jag förstår dock inte recensionerna.

Sen är ju jag en sån här jobbig jävel som inte vill hålla med massan. Breakpoint är ett skitbra spel för mig. Cod är absolut inte bra (för kort och jag hatar multi) hehe. Ja jag är väl en sån.

Skribent
Skrivet av Rh3nium:

Jag gillar - och hatar spelet. Gillar level-design (kanske inte så wall-running), men blir ibland frustrerad över Souls-liknande delen där man lätt dör om man är lite slarvigt.

Håller helt med här, jag tycker inte spelet är dåligt alls. Däremot så är det ett ihop-plock av massa genre, Souls-serien, Metrodivania, Tomb Raider/Uncharted etc. Men gör samtidigt inget av dessa koncept bättre eller lika bra som de spel de lånat från.

Sen att det är kul att äntligen få ett bra SW-spel efter så lång tid säger jag inget om, men det kanske också reflekterar i att vi inte direkt är bortskämda där.

Hoppas dock försäljningen visar EA att det kan göra singleplayer-spel och dessa säljer. Det jag är rädd för är att de kommer stressa ut en uppföljare så snabbt de bara kan, där tanken om att smida medan järnet är varmt går före att faktiskt förbättra och göra ett bra spel.

Vi pratar om EA...inte mycket jag har förtroende där. Men överraska mig gärna!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Förstår verkligen inte det. Tyckte det var ett av dom sämsta starwars spelen hittills. Vem använder låst kamera 2019 liksom 0o

Medlem
Skrivet av Freakon:

EA vill tjäna pengar vilket bör leda dem till att skapa bra spel. Detta då bra spel tenderar att sälja bra.

Man skulle ju kunna tro att dom förstod detta men kan man verkligen säga att majoriteten av spelindustrin bland AAA förstår detta om man tittar på dom senaste 5 åren?

Medlem

Spelade faktiskt klart hela, men även fast det hade några ljuspunkter tyckte jag inte det var ett bra spel. Tunt djup, repetitivt, delvis snygga - men även delvis knepiga och för små banor. Linjärt som satan, dum AI, tråkiga lootlådor x)

30% av tiden kanske var värd, resten var skräp

Hade jag varit 12 hade jag förmodligen blundat för det mesta och blivit charmad av spelet.

Det var liksom inte det "Witcher 3 i Star Wars kläder" jag velat ha.

Avstängd

SWFO är ett riktigt bottenskrap och jag rekommenderar alla som funderar på att köpa det att titta åt andra hållet.

Skrivet av Dengode:

d 2, alla jag har hört som klagat på spelet har inte spelat ut det och de flesta som har spelat ut det håller det som ett av de bästa denna generation.

RDR2 var bra men inte mer än så. Slutet var ju det som gjorde spelet sämre än vad det kunde vara så att skippa det gör ju att man faktiskt tycker det var ett bra spel.

Delen där man skulle spela "mamma pappa barn" var fruktansvärd. Fyfan. Tror aldrig jag har hatat mig själv så mycket för att spela spel som då.

Medlem
Skrivet av eld:

På pc, och digitalt, de första två veckorna, det är all info vi har.

Vi vet inte om det kommer sälja bättre än battlefront då det bara gått två veckor, och vi vet att det inte sålt bättre än battlefront dessa två veckor då EA specifikt säger att det bara handlar om pc, en marknad som bara står för knappt 1/3 av försäljningen.

Jag säger inte att spelet sålt dåligt, men rekorden är väldigt specifika.

Men alltså, om man ser till hur saker sålt förut (den digitala försäljningen har ju dessutom bara ökat med åren) och att Battlefront från 2015 är det bäst säljande Star Wars spelet någonsin så kan man ju dra lite slutsatser. Du är verkligen onödigt pessimistisk, vill du inte att det ska komma flera spel av denna kaliber eller?

Medlem

Riktigt bra spel! Precis det jag älskar med Star Wars, en uppföljare skulle vara toppen!

Medlem
Skrivet av Demonsluger:

Man skulle ju kunna tro att dom förstod detta men kan man verkligen säga att majoriteten av spelindustrin bland AAA förstår detta om man tittar på dom senaste 5 åren?

Där är många som har trampat snett här. Förblindade av alla miljarder som micro-transaktioner har potential att ge. Det går att tolka dessa enorma summor som att det är vad folket vill ha, annars hade de inte lagt så mycket pengar på det?

Är dock övertygad om att en majoritet av AAA-utvecklare nu har förstått att det, många gånger iaf, är fel väg att vandra. Vilket FO är ett bra exempel på. Förhoppningsvis


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent

Jag är nästan klar med spelet och min största kritik är att det inte finns någon "teleport back to ship"-funktion när jag springer och dammsuger banorna efter collectibles.

Det är ett charmigt Star Wars-spel som glänser till här och där.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Vet inte var du får något att basera någon som helst uppfattning om vilka spel jag spelar från mitt inlägg. Märkligt.

De flesta spel som riktar in sig på en massmarknad är mediokra ja. Så även detta spel. Men folk som gillar "push A for awesome!" arkad action spel gillar det naturligtvis. Eller folk som är OK med att pröjsa 600kr för knappt 15 timmar content.

Vill man ha exempel på bra Star Wars spel så skall man titta till Kotor serien istället. Men EA kommer aldrig förvalta licensen åt det hållet längre för det är inte spel som passar en massmarknad eller som kan göras till "games as a service".

Eller så kan det ju vara så att vi gillar olika saker. Personligen tycker jag Kotor är förbannat tråkiga spel men jag vet att många tycker dom är fantastiska. Jag säger inte att någon av oss har rätt eller fel, det är som det är men att klanka ner på personer som gillar lite mer lättsmält underhållning är patetiskt.
Hoppas du har en bra dag uppe på din höga häst.


signatur

PSN: MrOakenborn

12
Skriv svar