Utvecklingsenheten för Playstation 5 har återigen fångats på bild

Robot
Utvecklingsenheten för Playstation 5 har återigen fångats på bild

Och kan det vara Dualshock 5 som ligger och lurar där till höger?

#Dualshock-5, #Playstation-5, #Sony


Medlem

Så playstation går i Apples gamla fotspår och kör med med romerska siffror.

Playstation V

i did not see that one coming...

Releasehästryttare

@Hapl0: V för Victory såklart, för de kommer spöa Ms nästa gen också

Medlem

Finns säkert många som gillar designen men för min del kommer den hamna i ett skåp där man inte kan se den

Skägg.
10 Chambers

Intressant att Tom också sa att nästan ingen har Scarlett-kit, att de inte är klara. Lite oroväckande.


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant att Tom också sa att nästan ingen har Scarlett-kit, att de inte är klara. Lite oroväckande.

Är väl windows 10 i xbox så kanske har en annan lösning?:)

Skulle älska om PS5 ser ut sådär! Lite retrofuturistiska inslag. Blir ett roligt nästa år att följa marknadsföringen och till slut få köpa de 2 kommande konsolerna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Viewtiful!


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Kontot avslutas

Jag har bara köpt från Nintendo den senaste tiden, den nyaste konsolen som jag har som inte är Nintendo (om man inte räknar med Sega Mega Drive Mini och PlayStation Classic) är PlayStation 3.

Den enda konsolen som jag har varit intresserad av den senaste tiden är Xbox One, men om det stämmer att PlayStation 5 kommer vara bakåtkompatibel med alla tidigare PlayStation så skulle den kunna bli intressant.
Sen är jag också en person som gillar V formningen, för det första tycker jag att det är väldigt snyggt och sen känns det som att kylningen borde bli väldigt bra med den formen.

Jag får väl försöka få tag på en utvecklingsenhet om PlayStation 5 får ett annat utseende


signatur

ゼルダの城

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av NuZ:

Är väl windows 10 i xbox så kanske har en annan lösning?:)

Skulle älska om PS5 ser ut sådär! Lite retrofuturistiska inslag. Blir ett roligt nästa år att följa marknadsföringen och till slut få köpa de 2 kommande konsolerna

Mjo, både maskinerna är ju väldigt mycket pc i botten.

Jag vill ha en Konsol med lite läderdetaljer.


signatur
Medlem
Skrivet av Jaxz:

Finns säkert många som gillar designen men för min del kommer den hamna i ett skåp där man inte kan se den

Det där är inte konsument versionen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Mjo, både maskinerna är ju väldigt mycket pc i botten.

Jag vill ha en Konsol med lite läderdetaljer.

Fan när du säger det! Skulle se skitsnyggt ut på tv-bänken. Tänk ps3 fat med ”toppen” i läder istället för piano


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

December 2020, sug lite på den karamellen. Det är mer än 1 år dit, mycket hinner nog hända tills dess. Gissar ändå på lansering 2021 första kvartalet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Devan:

@Hapl0: V för Victory såklart, för de kommer spöa Ms nästa gen också

Också? De har ju aldrig hänt, sony har alltid steget efter.


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Kommer köpa den konsolen som tillåter origin och steam launchers det är därför jag är fast på pc annars en en ps5 eller xbox2 hade varit skönt att ha.. och all hårdvara som processor och grafikkort är ju dator baserat det är bara opsystemet som är annorlunda till konsolerna..

Dex
Medlem
Skrivet av USF-BH:

Också? De har ju aldrig hänt, sony har alltid steget efter.

Nu vill vi inte starta en konsol-krig diskussion här, men PS4:an har sålt i rätt mycket mer exemplar on Xbox One så att dom alltid har legat efter är lite

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Också? De har ju aldrig hänt, sony har alltid steget efter.

Är du full så här på morgonkvisten?

Sony säljer alltid mer än MS och den här generation var inte annorlunda. Ungefär 2:1 i Sonys favör.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Intressant att Tom också sa att nästan ingen har Scarlett-kit, att de inte är klara. Lite oroväckande.

Även Jason Schreier säger att Microsoft ligger efter sin tidplan och att en del utvecklare börjar bli frustrerade över bristen på info.

Medlem

Jag ogillar den inte.
Passar bra i min framtida cybertruck. (A boy can dream)

Medlem

Ful som fan men ser ut att kunna värma pizza i mitten

NuZ
Testpilot
Skrivet av izayoi:

Är du full så här på morgonkvisten?

Sony säljer alltid mer än MS och den här generation var inte annorlunda. Ungefär 2:1 i Sonys favör.

MS är världens tredje största företag. Såå att eehh. Sony är bara noterat som ett mediebolag. MS är störst i världen på molntjänster också så Sony ligger längt efter i bolagsvärde. Men ja en pryl från dem har sålt mer än en pryl från MS


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av izayoi:

Är du full så här på morgonkvisten?

Sony säljer alltid mer än MS och den här generation var inte annorlunda. Ungefär 2:1 i Sonys favör.

Kanske menar teknisk och prestanda.
Xbox 360 var bättre än ps3 vet bara ett crossplatforn spel som gick bättre på ps3 jämfört xb360 och det var stort sett jämnt.
På många spel var ps3 riktigt dåliga prestanda men det visste inte alla ps fanboys

Denna generation är väll vad jag förstått X betydligt bättre än Pro.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av izayoi:

Är du full så här på morgonkvisten?

Sony säljer alltid mer än MS och den här generation var inte annorlunda. Ungefär 2:1 i Sonys favör.

Tror han menar steget före. Rätta mig om jag har fel, men Xbox 360 sålde väl mer än PS3?

Medlem

Sony har lyckats landa spelutbuden de senaste generationerna. Så de har varit klara vinnare. Även försäljningsmässigt om man jämför med Xbox. Man ser tydligt vart MS siktar med Gamepass och streaming lådan de kommer släppa i Xbox familjen. Är nog inte så konstigt att Jason Schreier rapporterar att MS inte är i närheten av att ens släppa utvecklar exemplar av Scarlet. Krutet ligger någon annanstans.

Det blir som sist. Istället för Tv tv tv tv så blir det nu streaming streaming streaming streaming. Testerna av Stadia visar att den nätinfrastruktur vi har idag inte riktigt är redo för den typen av tjänster så blir ännu en generation vunnen av Sony mest troligt.

Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿

@Cenorida: PS3 gick faktiskt om på slutet tack vare en del framgångsrika exklusiva spel och välbehövliga prissänkningar, men Xbox 360 ledde försäljningsmässigt under merparten av generationen.


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag vill ha en Konsol med lite läderdetaljer.

Eller träpanel! <3

Skribent

Hade faktiskt varit coolt om det släpptes en special edition-variant som hade skalet som dev-kiten såg ut. Hade nog sålt rätt bra kan jag tror även om inte jag själv skulle vara så intresserad.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tror han menar steget före. Rätta mig om jag har fel, men Xbox 360 sålde väl mer än PS3?

Majoriteten av generationen, ja. PS3 gick om mot slutet. Gjorde också att spelen optimerades till den tekniskt underlägsna Xbox 360 och flöt på horribelt på PS3.

Medlem

ser ut som den har bra kylförmåga.. dock hoppas jag inte slutversionen till konsumenter kommer se ut så, liknar en toalett..

Avstängd
Skrivet av kebbe:

Majoriteten av generationen, ja. PS3 gick om mot slutet. Gjorde också att spelen optimerades till den tekniskt underlägsna Xbox 360 och flöt på horribelt på PS3.

Ps3 släpptes även 1 år senare än 360 också. Så sony sålde mer på kortare tid


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem

Nu är det väl oftast så att utvecklingskiten kan vara ganska långt ifrån det som blir slutprodukten till kund?

Ganska intressant formgivning känns ju som att sony lägger mycket krut på kylning nästa generation. Kan ju hoppas att det innebär att den blir tyst vilket väl är ett vanligt klagomål på PS4an.

12
Skriv svar