En Bra Skrivbordsstol?

Medlem

Intressant ämne. Tycker det är absolut vitalt att man har en komfortabel stol, annars lär det märkas i längden. Spelar man hyfsat mycket ska man fan ha en bra rövpall.

Köpte en DX racer men vart inte helt nöjd med den tyvärr så då sålde jag iväg den.
Funderade sen på en Kinnarps för några tusen men jag gick på crème de la crème, en sk 24h stol som man har i kontrollrum och diverse vars man sitter mycket. Kab White Line

Den kostar ju därefter också, ändå har jag inte den fläskigaste versionen, inget eldrivet trams, samt textilklädsel. Skinn svettas man så lätt av (samma i bilen.. usch). Gav kring 10k för denna men såg det som en långsiktig investering, datorer byter man ju ut eftersom men stolen den håller längre. Rejäla grejer kan jag säga.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Trikkster:

Instämmer helt och hållet! Jag valde en i tyg. Fantastisk kvalitet och väldigt skön året om oavsett temperatur. Även jag är 175 cm lång och valde därför en Omega. Rekommenderar varmt!

Jag önskar att jag hade vetat att de skulle släppa en tygvariant, den utannonserades någon månad efter att jag köpte min.
Älskar den, men den är ett helvete under sommarmånaderna.

Medlem

https://www.webhallen.com/se/product/211223-Arozzi-Torretta-X... Kort och gott, jag gick från en billig Ikea-stol som gjort sitt jobb bra men var uttjänt. Jag hade egentligen inte så extrema kriterier men jag har aldrig gillat stolarna som är kilformade i sitsen då jag har ganska kraftiga ben, denna var väldigt bekväm samtidigt som den är väldigt stabil, inte alls ranglig. Ett plus var att den blåa jag köpte var 500kr billigare, man ville nog gärna bli av med den då den är lite extrem i färgen. Mig gjorde det inget. Bra pris, svensk design och väldigt skön.

Medlem

Kör på https://www.ikea.com/se/sv/p/bernhard-stol-foerkromad-mjuk-ka.... Perfekt då du sällan blir stillasittandes längre än ett par timmar.

Medlem

Denna Dxracern har jag kört med i ca 1,5 år och det var värt varenda krona. Om ni spenderar mycket tid framför datorn kommer era ryggar att tacka er. Går att hitta lite billigare än såhär på vissa ställen emellanåt.

https://www.maxgaming.se/formula-series/formula-f08-nr-1?gcli...

Inaktiv
Skrivet av Slurps:

Kör på https://www.ikea.com/se/sv/p/bernhard-stol-foerkromad-mjuk-ka.... Perfekt då du sällan blir stillasittandes längre än ett par timmar.

Humor!

Medlem

Jag och tanten har haft varsin DXRacer King (OH/KS06) och måste säga att kvalitén inte har varit något vidare.

Först gick ena benet i bottendelen av och gjorde en sissådär-fin repa i golvet vårat. Men vi fick båda underdelarna utbytta till nyare versionen kostnadsfritt (men golvet var fan inte gratis att fixa) dock så.. yay?

Sen har vi fått byta (på båda stolarna) ut hela justerings-delen av stolen då låset som ska hålla stolen i en position (inte gunga) gått sönder och det täcktes visst inte av garantin (?) jag är 76kg tung och på något sätt så var det jag som hade förstört det. Trots att det hänt väldigt många andra.

Nu, efter fyra-ish år så är vi på jakt efter nya stolar då dessa har börjat strula på samma sätt. Igen. Blir då inte "gamingstolar" nästa gång.

Inaktiv
Skrivet av Edd1e:

Jag och tanten har haft varsin DXRacer King (OH/KS06) och måste säga att kvalitén inte har varit något vidare.

Först gick ena benet i bottendelen av och gjorde en sissådär-fin repa i golvet vårat. Men vi fick båda underdelarna utbytta till nyare versionen kostnadsfritt (men golvet var fan inte gratis att fixa) dock så.. yay?

Sen har vi fått byta (på båda stolarna) ut hela justerings-delen av stolen då låset som ska hålla stolen i en position (inte gunga) gått sönder och det täcktes visst inte av garantin (?) jag är 76kg tung och på något sätt så var det jag som hade förstört det. Trots att det hänt väldigt många andra.

Nu, efter fyra-ish år så är vi på jakt efter nya stolar då dessa har börjat strula på samma sätt. Igen. Blir då inte "gamingstolar" nästa gång.

Har inte upplevt detta med min. Fungerar perfekt. Kanske gjorde fel när ni monterade eller så fick ni kanske båda defekta delar. Otur!

Medlem
Skrivet av Girre:

Först hade jag en vanlig kontorsstol Markus från IKEA, helt okej tyckte jag. Uppgraderade mig sedan till en Arozzi Verona V2 gaming stol.

Riktigt skön att sitta i och ångrar verkligen inte mitt köp av denna stolen.

Har en likadan riktigt fin stol, ganska bred sittyta och brett mellan armstöden så passar fint

Medlem

Kör på en gamerstol från Arozzi.
Helt okay stol med nästan alla finesser som jag vill ha.
Sittdynan ger dock lite träsmak av långa spelsessioner, så jag löste det med att sätta dit en extra sittdyna köpt från Jysk.
Sen har sidorna på dynan någon konstig upphöjning vilket ger obehag när man vill manspreada. Positiva med det är dock att jag får en tendens att sitta korrekt i stolen och inte slappa ihop som en potatis.
Har två gånger varit i kontakt med supporten, och de har varit snabba med svar och gett toppen service. Köpte vid första tillfället en lite högre fot, då den som satt från början var lite för låg för min höjd, och vid andra tillfället så behövde jag beställa en ny stolsarm då jag lyckades knäcka ena armen när jag skulle nedmontera stolen inför ett lan.

Inaktiv

Lite besviken att ingen fulat sig än och postat en bild på en riktigt trött pall så här kommer den.

Skämt åsido sitter jag själv på någon ganska anonym stol då jag inte minns märket och det inte tycks stå på men det ser ut som en racerstol helt enkelt, dock snyggare än vad den faktiskt är skön att sitta på och har inte särskilt mycket funktioner i lägesändringar så kan bli en ny nån gång framöver

Medlem

Supernöjd med min Noblechairs HERO. En sån här.

Medlem

Sitter på en sådan här och är mycket nöjd:
https://www.webhallen.com/se/product/276043-Svive-Phoenix-Tie...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av anon_326725:

Har inte upplevt detta med min. Fungerar perfekt. Kanske gjorde fel när ni monterade eller så fick ni kanske båda defekta delar. Otur!

Ah skönt att den funkar för dig! Mjae, tidiga King serien har väldigt många "måndagsexemplar" tyvärr. Hade dialog med dom över mail och dom erkände i alla fall att det var många som haft problem med dom.

Medlem

Steelcase Gesture. Kan vara det bästa köpet jag någonsin gjort!

https://www.steelcase.com/products/office-chairs/gesture/

Skrivet av JW_1332:

Steelcase Gesture. Kan vara det bästa köpet jag någonsin gjort!

https://www.steelcase.com/products/office-chairs/gesture/

Ser ju snajsig ut men kan inte undgå att tycka att alla personerna på bilderna på sidan sitter som potatissäckar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag har två, en gammal Kinnarps som jag använder mest av tiden (suverän klassisk kvalitetskontorsstol). Sen har jag även en Malmstolen 6000. Den senare var tänkt att mer eller mindre ersätta Kinnarps, och är även den en suverän stol, men sitsen är lite "bullig" och jag föredrar en plattare modell som ändå har bra stöd (som Kinnarps alltid har).

När Malmstolen köptes var jag suuuuupernära att istället beställa en Herman Miller Aeron. Jag är egentligen fortfarande sugen på en Herman Miller, men idag skulle det nog bli en Embody istället.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Oj. Det blir inte enklare att välja stol när det kommer så här många tips och erfarenheter!

Jag börjar dock få en uppfattning av vad jag vill ha:
En ”arbetsstol” med nack- och armstöd,
som landar runt 4000-6000:-.

Medlem

Den bästa stolen är den som inte är bekväm, tvingar en att justera och röra på sig lite. Har något som kostar 600 på ikea, vet i fan vad den är gjord av, inte är det elfenben i alla fall.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

DXRacer King har jag sedan 4år tillbaka.
Riktigt skön.
Skönare nu än från början.
Kan sitta i timmar utan att kroppen märker av det på något negativt sätt (rekommenderar dock att ni tar en liten runda i rummet för att röra på fläsket lite!)

3,5K men värt sitt pris i guld. Hittar ni den på rea så är det bara att kasta pengarna på en DXRacer King!


signatur

Halo kompis!

Medlem

Nu är den beställd!

Secretlab OMEGA 2020 SoftWeave

Black Friday rabatterad till 3500 kr (inkl. frakt)

http://secretlab.eu/

Medlem

Måste säga att SecretLabs Titan håller väldigt god kvalité, även om jag nu bara haft den ett par veckor. Lade dit en extra svankkudde och nu sitter jag väldigt bra. Kan absolut rekommendera den.
Med DotA 2-designen är det den klart snyggaste stolen på marknaden också


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Nichegamer:

Nu är den beställd!

Secretlab OMEGA 2020 SoftWeave
https://cdn.shopify.com/s/files/1/2360/6457/files/turntable_...

Black Friday rabatterad till 3500 kr (inkl. frakt)

http://secretlab.eu/

Jag har också köpt en secretlab Omega och är supernöjd med den. Du har garanterat gjort ett bra köp!

Medlem

Även jag är riktigt nöjd med min Secret lab stol (har själv en Titan) Har haft min i två månader nu. Riktigt skön stol.

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

Även jag är riktigt nöjd med min Secret lab stol (har själv en Titan) Har haft min i två månader nu. Riktigt skön stol.

funderat på en sån, men sen har jag läst att många tycker den är stenhård att sitta på? men även att den mjukas upp efter ett par månader. jobbigt dock om det är som att sitta på en planka de första 7-8 veckorna.

Medlem
Skrivet av quadratis:

funderat på en sån, men sen har jag läst att många tycker den är stenhård att sitta på? men även att den mjukas upp efter ett par månader. jobbigt dock om det är som att sitta på en planka de första 7-8 veckorna.

Så har åtminstone inte jag upplevt det.
Tyckte den var skön redan från början, men ja den mjukas upp.

Medlem
Skrivet av Nichegamer:

Nu är den beställd!

Fick själv hem en med samma färgtema för ett par veckor sedan, men jag valde Titan istället för Omega. Ogillar kraftigt alla logotyper på den och det faktum att de är blå, men jag är så pass nöjd med stolens ergonomi att jag är villig att ha överseende med det!

Skrivet av quadratis:

funderat på en sån, men sen har jag läst att många tycker den är stenhård att sitta på? men även att den mjukas upp efter ett par månader. jobbigt dock om det är som att sitta på en planka de första 7-8 veckorna.

Du behöver nog inte oroa dig! Visst, den är ganska hård inledningsvis, men inte så att det blir jobbigt att sitta på den. Har inte märkt av minsta tendens till träsmak i gumpen, trots flera längre spelsessioner.

Medlem

Någon som köpt en stol från Secret Lab med NAPA Leather? Är det värt dubbla priset?

Medlem

Den största fördelen är väl att riktigt läder andas på ett sätt som PU-läder inte gör. Skaffar du en stol med artificiellt läder så kan det bli väldigt svettigt under årets varmare dagar, och fukt kan på sikt orsaka sprickor på stolen.
Vill du ha ett så luftigt material som möjligt är det ju dock SoftWeave du ska satsa på.

Skribent
Skrivet av quadratis:

funderat på en sån, men sen har jag läst att många tycker den är stenhård att sitta på? men även att den mjukas upp efter ett par månader. jobbigt dock om det är som att sitta på en planka de första 7-8 veckorna.

Det är väl lite det som är grejen, att den är hård och formas lite efter hur du sitter. En mjuk stol kan vara grymt bekvämt första månaden men sen är det träsmak deluxe.

Skriv svar