Nya bilder och detaljer från Final Fantasy 7 Remake

Robot
Nya bilder och detaljer från Final Fantasy 7 Remake

Chocobos, vapenuppgraderingar och lummiga tillflyktsorter.

#Final-fantasy-7-remake, #Square-enix


Medlem

Gåshud. ❤️

Medlem

Snart så sitter man och lirar Part 1, och efter fyra fem år Part 2...... och sen blir det väl inget mer. Tror många kommer vara besviken då de vill ha originalet intakt med bara grafisk uppdatering. Tycker det verkar riktigt bra och jag verkligen älskar originalet. Lätt ett av de spel jag lagt mest tid på....... lite för mycket.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Snart så sitter man och lirar Part 1, och efter fyra fem år Part 2...... och sen blir det väl inget mer. Tror många kommer vara besviken då de vill ha originalet intakt med bara grafisk uppdatering. Tycker det verkar riktigt bra och jag verkligen älskar originalet. Lätt ett av de spel jag lagt mest tid på....... lite för mycket.

Haha, är det vintermörkret som talar?
Själv väntar jag och ser och tycker till när jag faktiskt sitter med spelet istället för att leka domedagsprofet.

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Snart så sitter man och lirar Part 1, och efter fyra fem år Part 2...... och sen blir det väl inget mer. Tror många kommer vara besviken då de vill ha originalet intakt med bara grafisk uppdatering. Tycker det verkar riktigt bra och jag verkligen älskar originalet. Lätt ett av de spel jag lagt mest tid på....... lite för mycket.

Håller ej med, tycker random encounters har åldrats fruktansvärt dåligt och gör alla sådana spel snudd på ospelbara. Finns ju PC-versionen om man vill köra FF7 med grafikacceleration, kanske med Remako: https://www.pcgamer.com/amp/final-fantasy-7-remako-hd-mod-is-...

Medlem

Jag blir mer och mer peppad. Det började som en besvikelse över att det inte är en så rak remake som man hade kunnat göra. Efter ett tag kom jag dock underfund med att originalspelet fungerade då men när jag nuförtiden ska spela igenom det (på PS4 senast) så tröttnar jag ganska fort.
Jag har redan spelat igenom originalspelet säkert 6-7ggr, en grafisk uppdatering hade inte gjort tillräckligt stor skillnad för att jag skulle lägga 30-40h ännu en gång. Isf spelar jag hellre originalet än att SquareEnix lägger sjuka resurser på satt byta ut grafiken.

Det som är lite negativt är väl att det släpps i episoder. Det kommer bli en riktigt trött väntan om inte del 2 redan är en bra bit på vägen utvecklingsmässigt.

Medlem

Asså nu måste jag säga någonting, har märkt tidigare att ni är sega, mycket segare än andra på att rapportera spelnyheter. Men detta är FF7R, ett stört efterlängtat spel för hela världen. Dessa bilder kom ut för FYRA dagar sedan. Även då IGN med flera postade dom ifrån Sonys hemsida. Är detta ett skämt? Är nån av er på redaktionen någonsin inne på n4g.com? Skäms! Patetiskt är vad de är.

Slut.

Medlem

@Constantine: Jag anser att FZ allt som oftast är bra mycket snabbare än sina svenska konkurrenter. Det är inte ovanligt att t.ex. Gamereactor publicerar en "nyhet" en vecka efter att FZ har skrivit om den.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag hoppas tillräckligt med folk köper spelen bara så jag får spela färdigt alla delar. Tror första delen säljer bra men del två betydligt sämre men hoppas på det bästa. Annars får vi som tycker om det köpa 10 ex var. 😉

Medlem

Kommer bli mitt första FF!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

försöker komma in i 15 nu. Lärt mig att man kan använda sina vänner till hjälp och strid, och att alla fights inte går ut på maniska knapp tryckningar så gummit slits bort efter en stund.

Kommer nog dock vänta på denna innan jag kör ut 15.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

NuZ
Testpilot

Skeptisk efter skiten de släppt senast. Om de blir som DmC tummen upp. Om de blir nå halvkasst som introducerades i 10 och 12 osv så blir det stor tumme ner. Skeptiskt positiv till detta. Ska bli intressant o se vad folk tycker innan eventuellt köp. Om man köper hoppas jag alla kapitel följer med eller som många andra kapitelspel, första gratis så man kan testa.

Att släppa i kapitel är nog deras sämsta drag de kunde göra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Varför kan man inte få ett härligt meny baserat fightingsystem?

Medlem

@TheWarlock: Dom försöker gå lite till mötes halvvägs med ett alternativt system där karaktärerna auto-attackerar basic för att bygga upp till andra actions. Men det är ju tyvärr inte alls samma sak som vad FF7 var.
Eftersom jag inte har PS kommer jag ändå få vänta så jag hinner se om det är något acceptabelt i slutändan.

Frilansare
Skrivet av Constantine:

Asså nu måste jag säga någonting, har märkt tidigare att ni är sega, mycket segare än andra på att rapportera spelnyheter. Men detta är FF7R, ett stört efterlängtat spel för hela världen. Dessa bilder kom ut för FYRA dagar sedan. Även då IGN med flera postade dom ifrån Sonys hemsida. Är detta ett skämt? Är nån av er på redaktionen någonsin inne på n4g.com? Skäms! Patetiskt är vad de är.

Slut.

Hej!
Jag hoppas du är lika snabb att ge oss svallande beröm som du är med syrlig kritik, de gånger vi är snabba eller snabbast med nyheter. Även om de inte täcker just det spelet du håller högst.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hej!
Jag hoppas du är lika snabb att ge oss svallande beröm som du är med syrlig kritik, de gånger vi är snabba eller snabbast med nyheter. Även om de inte täcker just det spelet du håller högst.

Haha skriver sällan kommentarer men vart tiltad denna gång. Tycker ni förövrigt göra en underhållande insats på sidan. +varför jag väljar denna som go-to framför t.ex. gamereactor är främst FZ layout och design. Så det ska ni veta ligger i överkant

Redaktör
Skrivet av Constantine:

Haha skriver sällan kommentarer men vart tiltad denna gång. Tycker ni förövrigt göra en underhållande insats på sidan. +varför jag väljar denna som go-to framför t.ex. gamereactor är främst FZ layout och design. Så det ska ni veta ligger i överkant

Kul! Vi gör vårt bästa, men ibland missar vi vissa saker. Av olika orsaker, som bemanning (vi är ju varken Aftonbladet eller Gamespot) eller intresse. I de fallen är tips en bra grej: https://m.fz.se/forum/trad/299553-nyhetstraden


signatur
Medlem

Det ser så oerhört, oerhört bra ut. Jag har aldrig längtat efter NÅGONTING i mitt liv så här mycket. Originalet är min bästa spelupplevelse någonsin. Julen 97/98 var så magisk.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Varför kan man inte få ett härligt meny baserat fightingsystem?

Det går att spela i classic mode också, allts med den gamla sortens strider.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Kul! Vi gör vårt bästa, men ibland missar vi vissa saker. Av olika orsaker, som bemanning (vi är ju varken Aftonbladet eller Gamespot) eller intresse. I de fallen är tips en bra grej: https://m.fz.se/forum/trad/299553-nyhetstraden

Tack för tips!

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Det går att spela i classic mode också, allts med den gamla sortens strider.

Nja det stämmer ju inte riktigt "classic" eller snarare hack and slash auto som det borde heta gör att att du slipper att slita ut tummen för att fylla din ATB. Dock är det en mycket intressant fråga hur ska det funka med finder du inte vill attackera? D.v.s. att du skulle vilja bara gå i defensive, eller om den är immun till fysiska attacker med någon form av kontring. Hur ska det då fungera? De är ju iofs en rätt öppen fråga oavsett vilket läge du spelar.

1
Skriv svar