Quiz – Vad kan du om 10-talets bästa spel?

Robot
Quiz – Vad kan du om 10-talets bästa spel?

I veckans frågesport kollar vi vad du kan om årtiondets vassaste titlar.

#fz, #quiz


Medlem

4/10 Korrekta svar!
Förvånansvärt många rätt


signatur

I drank what?

Medlem

3/10
Det var så få frågor om de bästa spelen. Bara ett år var det ett "bästa spel"

Insåg hur ofta min uppfattning skiljer sig från mängden

Medlem

3/10, i början tänkte jag att fan va bra det går nu jävlar blir det en 10a. sen bara fel resterande 7


signatur

//monster

Medlem

5/10 men lite tråkigt med frågor som ”antal spel i en serie plus DLC” som ibland t.o.m. delvis är kuggfrågor. Lite lat också med en fråga om ”antal dagar mellan 2 releaser”

Inaktiv

4 av 10.
Hoppas på Death Stranding som årets spel. Levde upp till all hype och då gillar jag inte ens Kojima.

NuZ
Testpilot

7/10 En jädrans ”finnt” ni hade med på en av frågorna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

3/10 jag känner mig rätt kränkt 🤣

Gen
Medlem

5/10, kändes lätt i början men icke. Lite "fintiga" frågor >:-]

Medlem

Älskar dessa quiz!
Som sagt, lite fintiga frågor, som sig bör.
6/10


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Tja när det kommer till AAA-lir så kan ju enstaka år som 1998, 2004, eller 2007 ensamt konkurrera med hela 10-talet.

Redaktör
Ponny

I aim to please/fint.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Haha, vet inte om jag höll med något av "årets spel"

Medlem

4/10 Korrekta svar!
10-talet i all ära, kanske har du blicken mer riktad mot framtiden?

::::::::::: Perkele så dåligt det gick denna gång. Bommade några som jag borde kunnat om ja tänkt till lite :::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

3/10. Kan bero på att i princip inget av spelen är i genrer jag spelar och inget av dem var ens top 20 på årets spel för mig något av åren

Medlem

1/10, inte mitt bästa!

Medlem

10 av 10 tredje gången i rad och då spelar jag knappt men har ett minne som heter duga

Medlem

7/10 Korrekta svar!

Du har full koll på de bästa spelen från 10-talet. Bring it on, 2020!

Medlem

7/10, det började ju bra med 5 rätt i rad, sedan vete tusan vad som hände... blev nog för ivrig.

Medlem

Hur kan det vara John på 1a frågan när man spelar Arthur i ca 80% av hela spelet för att sedan avsluta den sista lilla delen med John?

Skrivet av humziz:

Hur kan det vara John på 1a frågan när man spelar Arthur i ca 80% av hela spelet för att sedan avsluta den sista lilla delen med John?

Du råkar inte tänka på Red Dead Redemption 2 nu, va?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av humziz:

Hur kan det vara John på 1a frågan när man spelar Arthur i ca 80% av hela spelet för att sedan avsluta den sista lilla delen med John?

Red Dead Redemption släpptes 2010 o John Marston var protagonist. Red Dead Redemption 2 släpptes 2018 o Arthur Morgan var huvud protagonist.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Quizet gick väl sådär.. 6/10. Men satte kaffet i halsen när jag läste att PUBG blev året spel 2017.. hur tusan gick det till?

Håller ni på FZ fortfarande med, eller blev ni bara bortsvepta av hype-vågen?

Medlem
Skrivet av Schluug:

Quizet gick väl sådär.. 6/10. Men satte kaffet i halsen när jag läste att PUBG blev året spel 2017.. hur tusan gick det till?

Håller ni på FZ fortfarande med, eller blev ni bara bortsvepta av hype-vågen?

Svar på första frågan (källa):

Citat:

Detta blir första gången vi utser en titel till årets spel utan att ha satt ett betyg på det. Men det är också lite av grejen, för på många sätt och vis är Battlegrounds crescendot i det senaste årtioendets totala omstrukturering av spelmarknaden. Och då pratar vi bara om affärsmetoderna som suddat ut gränserna för när ett spel kan räknas som släppt.

För oavsett antalet buggar, ojämn prestanda och andra skönhetsfläckar som Playerunknown's Battlegrounds dras med går det inte att ignorera hur det påverkat inte bara oss på redaktionen utan hela spelbranschen under året. Att spel med dessa brister ändå lyckats bli mer populärt än både Counter-Strike och Dota 2 på Steam är en bedrift. Tänk hur det skulle ha sett ut om det faktiskt var felfritt. 2017 är Battle Royale-genrens år och vi kommer känna av effekterna av detta under lång tid framöver. Därför är det årets spel.

Fråga två: 🙄

Medlem
Skrivet av Schluug:

Quizet gick väl sådär.. 6/10. Men satte kaffet i halsen när jag läste att PUBG blev året spel 2017.. hur tusan gick det till?

Håller ni på FZ fortfarande med, eller blev ni bara bortsvepta av hype-vågen?

Skrivet av Kyraal:

Svar på första frågan (källa):

Fråga två: 🙄

Tycker att frågan i quizet är lite lurigt, då man frågar om det årets BÄSTA spel. PUBG kanske inte var det årets BÄSTA spel enligt deras motivering, utan det var snarare årets spel baserat på helt andra meriter (omställning på spelmarknaden osv osv). Välförtjänt eller inte? Det beror väl helt på vilka kriterier man sätter upp för att ett spel ska kunna vara årets spel, men att det skulle vara det årets BÄSTA spel köper jag inte.

Tyckte själv det kändes konstigt att svara på frågor om de 10 senaste årens bästa spel utan att God of War kom med, men så är det när det råkar släppas samtidigt som ett annat makalöst spel.

1
Skriv svar