Bioware-veteran tweetar om Dragon Age och kanske hintar om Dragon Age 4

Robot
Bioware-veteran tweetar om Dragon Age och kanske hintar om Dragon Age 4
Medlem

Har inte speciellt mycket hype kvar över Dragon Age 4 med tanke på allt som kommit ut från hur EA hanterat projektet. Omstart av vad som kunde blivit ett mycket lovande spel till något som nu skall vara "Game as a service".

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Har inte speciellt mycket hype kvar över Dragon Age 4 med tanke på allt som kommit ut från hur EA hanterat projektet. Omstart av vad som kunde blivit ett mycket lovande spel till något som nu skall vara "Game as a service".

Känner lite likadant. Tyckte även att 3an var rätt svagt även om det hade en hel del bra karaktärer och annat. Kändes som att större delen av spelet bara var filler. Till och med 2an hade mer av en egen personlighet. Spelade om alla tre spelen nyligen och ettan är ju självfallet fortfarande bäst. 3an tog jag mig igenom men hade ärligt talat tröttnat innan jag spelat igenom alla expansionerna, väldigt mycket filler som sagt.

Medlem

Om de ska ha någon chans igen måste de återgå till rötterna och bygga på det fantastiska spel som var origins. Spelade ut 3:an en gång och har inte rört det sedan dess. Origins däremot, har jag spelat om 5 gånger med olika klasser.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Har inte speciellt mycket hype kvar över Dragon Age 4 med tanke på allt som kommit ut från hur EA hanterat projektet. Omstart av vad som kunde blivit ett mycket lovande spel till något som nu skall vara "Game as a service".

Tror aldrig iden med "heists" i Orlais skulle någonsin blivit en verklighet, låter tufft för folk som är hardcore RPG fans (Jag själv hade tyckt det varit intressant). Men att sälja det till stora massan av folk och till o med fans av serien hade varit svår IMO.

Medlem
origin var riktigt skön

minns hur uppslukad jag var, blev 3-4 timmar spel efter jobbet i 3 veckor innan jag klarade spelet, efteråt vad jag imponerad av spelet och tyckte det var riktigt roligt spel.

en annan del av mig var dock förbannad på att de hade ett spel som tog 70-80 timmar att klara, den månaden jag spelade igenom det spelet försvann ju hur mycket fritid som helst, spelade aldrig om det med någon annan karaktär. 1 gång räckte.

dragon age 2

tyckte det var helt okej spel, var inte lika långt som ettan, dock var det med hack & slash spel, spelade igenom det, och spelade om det, minns där fanns en massa fusk jag googlade fram i andra genomspelningen och tyckte det var kul med som sandlådegenomgång. dock fy fan vad dålig spelvärd det var jämfört med deras första. men gameplayet var lite snabbare och lite roligare tyckte jag.

dragon age inq. spelade en timme sen spelade jag inte om det, öppen spelvärd? såg ut som ett disneyspel, blev soptunnan, borde kanske gett det mer tid men nej det fångade mig aldrig.

dragon age 4, tillbaka till 1an, mörk värld och story tack. får gärna vara lite linjärt för när ni släppte trean var det inte ett dragon age längre. visst grafiskt var väl 3an bäst, men roligast var första och storyn var mäktig.

min lilla syn på förhoppningarna om fyran.

1
Skriv svar