Red Dead Redemption 2 har fått datum på Steam

Robot
Red Dead Redemption 2 har fått datum på Steam
Inaktiv

Trevligt för alla som föredrar Steam som plattform Jag kunde dock inte låta bli att slå till på EGS nu när det var 20% rabatt. Är det någon annan som tappar anslutning till och från när man spelar online? Sökte på felkoden och det tycks inte vara helt ovanligt så kanske är när servrarna är tungt belastade för det ska tydligen ligga på R*s ände vid det specifika felmeddelande.

Gen
Medlem

Verkar vara rabatterat på GMG (-26%) och då får man det på RSL.

Medlem

Värt att nämna är att oavsett om man köper det på Epic eller Steam så behövs Rockstar launcher + ett konto där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bara att invänta nya grafikkort nu då.

MEG
Medlem

Inget för mig, kanske om det kommer på rea någon gång i framtiden.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Molotov:

Värt att nämna är att oavsett om man köper det på Epic eller Steam så behövs Rockstar launcher + ett konto där.

Jo så är det. Likt Origin o Uplay men det gör ingenting. Bara att få ha spelen samlade i Steam biblioteket är värt det. Snyggt o prydligt med communityt, bilder, statistik m.m. Iaf för egen del.

Äger RDR2 till PlayStation 4 så kommer inte köpa det nu på direkten till Steam men när jag känner för att lira om det så blir det på PC o just Steam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo så är det. Likt Origin o Uplay men det gör ingenting. Bara att få ha spelen samlade i Steam biblioteket är värt det. Snyggt o prydligt med communityt, bilder, statistik m.m. Iaf för egen del.

Äger RDR2 till PlayStation 4 så kommer inte köpa det nu på direkten till Steam men när jag känner för att lira om det så blir det på PC o just Steam.

Så är det värdesätter man spelens gemenskapscentral på spelen så är det Steam releaser man ska köpa.
Om det bara är att ha det i Steam biblioteket så kan man sätta vilket spel Steam eller inte som helst i biblioteket.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Fortsätter vänta tills de lagat spelet, så man slipper agera betatestare.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Trevligt för alla som föredrar Steam som plattform Jag kunde dock inte låta bli att slå till på EGS nu när det var 20% rabatt. Är det någon annan som tappar anslutning till och från när man spelar online? Sökte på felkoden och det tycks inte vara helt ovanligt så kanske är när servrarna är tungt belastade för det ska tydligen ligga på R*s ände vid det specifika felmeddelande.

Verkar vara specifikt för vissa användare.
När jag och brorsan spelar så får han ALERT meddelandet otroligt ofta (ibland med 3-5min intervaller) och heeeelt random. Det kan hända precis var och när som helst.

Verkar hända oftare när man har djur/skinn upplagda på hästen och även när vi befinner oss i samma Posse.
Vi har testat att olika sorters nätverkstyper och det blir samma felmeddelande oavsett nätverk.

Jag själv däremot, har nästintill aldrig det problemet. Jag har kanske fått det två gånger på sin höjd medan brorsan har det på varenda session som liras. Det är ett jävligt jobbigt och konstigt problem minst sagt.
Och det verkar precis som du säger, vara ganska brett utspritt också.

Inaktiv
Skrivet av Razken:

Verkar vara specifikt för vissa användare.
När jag och brorsan spelar så får han ALERT meddelandet otroligt ofta (ibland med 3-5min intervaller) och heeeelt random. Det kan hända precis var och när som helst.

Verkar hända oftare när man har djur/skinn upplagda på hästen och även när vi befinner oss i samma Posse.
Vi har testat att olika sorters nätverkstyper och det blir samma felmeddelande oavsett nätverk.

Jag själv däremot, har nästintill aldrig det problemet. Jag har kanske fått det två gånger på sin höjd medan brorsan har det på varenda session som liras. Det är ett jävligt jobbigt och konstigt problem minst sagt.
Och det verkar precis som du säger, vara ganska brett utspritt också.

Tack för svar. När det har hänt mig så händer det också samtidigt för flickvännen. Läste lite om det och de flesta spelsidor som säger sig ha en lösning skriver att man ska starta om spelet och "hoppas" att man hamnar på en bättre server. Lite oroväckande att alla de sidorna pratar om det som Red Dead Online Beta, dvs när spelet var i beta men det var väl ändå ett tag sedan nu så man hade hoppats på att det skulle vara fixat. Håller tummarna att det handlar om att servrarna är belastade även om jag själv inte tror på det då Rockstar borde ha bra erfarenhet från GTA Online.

Gnällkuk
Skrivet av anon_119148:

Tack för svar. När det har hänt mig så händer det också samtidigt för flickvännen. Läste lite om det och de flesta spelsidor som säger sig ha en lösning skriver att man ska starta om spelet och "hoppas" att man hamnar på en bättre server. Lite oroväckande att alla de sidorna pratar om det som Red Dead Online Beta, dvs när spelet var i beta men det var väl ändå ett tag sedan nu så man hade hoppats på att det skulle vara fixat. Håller tummarna att det handlar om att servrarna är belastade även om jag själv inte tror på det då Rockstar borde ha bra erfarenhet från GTA Online.

Ha! Du menar onlineläget som alltid har varit trasigt, fullt med fuskare? GTA Online på PC är ett skämt, vill du ha kul i spelläget så är det konsol som gäller, Rockstar är pinsamt dåliga på PC.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ha! Du menar onlineläget som alltid har varit trasigt, fullt med fuskare? GTA Online på PC är ett skämt, vill du ha kul i spelläget så är det konsol som gäller, Rockstar är pinsamt dåliga på PC.

Jag hoppas innerligt på att RDR2 Online inte slutar som GTA Online...

Jesus vilket skämt indeed. Majoriteten av gångerna då man hoppar in i GTAO så dör man nästan direkt av flygande jetmoppar med missiler som dyker upp inom 1-2min....
Är det inte dom som våldtar en så är det dårar som noclippar in ens bil och fjärrspränger den. Det absolut värsta är att dessa "trainer hackers" kan orsaka krasch på servern.

Inaktiv
Skrivet av trickeh2k:

Ha! Du menar onlineläget som alltid har varit trasigt, fullt med fuskare? GTA Online på PC är ett skämt, vill du ha kul i spelläget så är det konsol som gäller, Rockstar är pinsamt dåliga på PC.

Haha du har inte fel men hoppas det är bättre på RDR2 men man kan ju drömma. Andra gången jag spela online började jag explodera helt appropå ingenting och då var det såklart en fuskare så tog inte lång tid

1
Skriv svar