VR är högt prioriterat för nya Microsoft Flight Simulator

Robot
VR är högt prioriterat för nya Microsoft Flight Simulator

"Vi vill göra det rätt" säger chefen Jörg Neumann.

#microsoft-flight-simulator


Megadelux

Trrrrrrrrevligt !

Medlem

Först läser jag "Inget virtual reality-fokus för nästa Xbox då "ingen frågar efter VR". Sedan två nyheter upp läser jag "VR är högt prioriterat för nya Microsoft Flight Simulator".

Jag blir lika förvirrad nu som när jag slår på nyheterna på tvn hemma och får se eländet, samtidigt som vår stadsminister står och säger att "Sverige har aldrig varit tryggare!"...

Medlem

Men inte för Xbox. Vad det än är för PR-firma Microsoft har anlitat så borde dem byta.

Medlem

Meanwhile on Xbox...

Medlem

PC; en plattform känd för sin flexibilitet i att stödja stor mängd hårdvara där MS egna Mixed Reality finns på marknaden som redan nu har stöd för VR.
Xbox; en instängd plattform där MS själv måste gå in och aktivt satsa genom att skapa en VR-anpassning, VR-headset, utvecklarstöd osv.

Att Flight Simulator får stöd på PC innebär ju självklart inte att de måste på något sätt satsa på VR för Xbox. Produkten kan glatt stå på egna ben och anpassa sig för plattformen.

Sen att PC är främsta konsumentgruppen för Flight Simulator och kända för att spendera och lägga mängder med tid på att få en så perfekt upplevelse som möjligt gör ju inte VR mindre intressant.

Medlem

Riktigt tröga kommentarer... Bra förklarat Pettor.

Medlem

Väldigt bra att de satsar på VR. Känns som en standard för flygsimulatorer idag.

Medlem

Dom flesta spel som kommer i dagens läge har eller kommer få vr stöd vilket är riktigt bra. Vr is the way to go.

Redaktör

Det är ett mysterium att Microsoft inte gick ut direkt med att Flight Sim får VR-stöd. I flygsimmar börjar ju VR kännas som lite av ett krav, det gör enorm skillnad för upplevelsen. Jag flög lite Flight Sim X igen nyligen, utan VR och slogs av hur extremt mycket plats instrumenten stjäl av bilden.


signatur
Medlem

❤️❤️❤️

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Dom flesta spel som kommer i dagens läge har eller kommer få vr stöd

Haha näe, men så är det verkligen inte.

1
Skriv svar