Läs första intrycken från The Witcher-serien på Netflix

Robot
Läs första intrycken från The Witcher-serien på Netflix

Fighting och specialeffekter får lovord när Twitter-tyckare får säga sitt.

#netflix, #the-witcher, #thewitcher, #spartacus


Tråddemonen
Testpilot

Någonstans i Stockholm stad så hör man @Joakim Bennets jubel eka genom staden.

NuZ
Testpilot

Här i Uppsala hör man tom. @Joakim Bennets jubel eka vid domkyrkan. Bra röst i karln när de når från Sthlm


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Jasså, var det de som hördes i Norrköping! Ser fram mot denna serie, ser bra ut och verkar lovande!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

I skåne hör vi bara svaga ekon av hans glädjevrål. Men det nådde ner hit också!


signatur

I drank what?

Frilansare
Skrivet av Zimpan:

Någonstans i Stockholm stad så hör man @Joakim Bennets jubel eka genom staden.

Skrivet av NuZ:

Här i Uppsala hör man tom. @Joakim Bennets jubel eka vid domkyrkan. Bra röst i karln när de når från Sthlm

Hmm, fast inte riktigt. Dessa sociala medie-typer verkar vara noga utvalda av Netflix. Inte ett kritiskt ord hittills. Jag fortsätter vänta, om än en smula otåligt.

Medlem

Jag hör honom inte alls här nere i Göteborg, det blåser för mycket

Medlem

Hmm betalda intryck? Dom känns en aning fejk.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Där kom det
Skrivet av Vileoxe:

Hmm betalda intryck? Dom känns en aning fejk.

Känns som folk vill att den ska floppa.

Medlem

Serien ser lovande ut!

Skrivet av Vileoxe:

Hmm betalda intryck? Dom känns en aning fejk.

Är detta ett betalt inlägg? Det känns en aning fejk.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av denza:

Känns som folk vill att den ska floppa.

Att företag betalar influencers och liknande för att ge bra omdöme är ett faktum när det kommer till marknadsföring idag. Skadar inte att vara skeptisk, betyder inte att man hoppas på ett bra resultat.

MEG
Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Är detta ett betalt inlägg? Det känns en aning fejk.

Om Fz lägger upp en betald artikell så skulle det framgå.


signatur

Death is only the beginning

Skrivet av Fletchett:

Att företag betalar influencers och liknande för att ge bra omdöme är ett faktum när det kommer till marknadsföring idag. Skadar inte att vara skeptisk, betyder inte att man hoppas på ett bra resultat.

Tvivlar på att influencers är så korkade att de tar betalt för att ge ett bra omdöme. Blir de påkomna så är de rökta.
Snarare är det så att en mängd olika influencers, recensenter och andra frilansare (det är ju lite olika bakgrund på personerna i artikeln) har fått skriva lite kort vad de tycker inledningsvis och sedan har Netflix bara pushat fram de som gillade vad de såg. Inte svårare än så.

Skrivet av MEG:

Om Fz lägger upp en betald artikell så skulle det framgå.

Det var inte FZ jag åsyftade utan Vileoxe.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av denza:

Känns som folk vill att den ska floppa.

Vart ifrån fick du att jag vill att den ska floppa?
Har bara kritiserat att intrycken ser fejkade ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd
Skrivet av denza:

Känns som folk vill att den ska floppa.

Pessimism är mer beroendeframkallande än optimism.

Medlem

Håller han inte svärdet lite tokigt?

Medlem

Striderna lär dissekeras av de på kanaler på Youtube som pysslar med svärdskonst. Ska bli intressant att både höra deras dom och självklart att se serien.

Avstängd
Skrivet av Jaasii:

Striderna lär dissekeras av de på kanaler på Youtube som pysslar med svärdskonst. Ska bli intressant att både höra deras dom och självklart att se serien.

Om de själva inte har fäktats mot monster och andra vidunder så har de inget att komma med!

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Har sett en diskussion om detta tidigare
1. svärdet är inte slipat på den delen efter guarden
2. han får bättre "balans" tyngdpunkten blir bättre för att blockera
3. han kommer förlora fingrarna om det andra svärdet glider ner mot guarden.

lite konstigt men inte fullt så konstigt som det först verkar


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Hmm betalda intryck? Dom känns en aning fejk.

För att de är positiva?

Medlem

@Fluffo: Tack! Då var det inte bara jag som noterade att det såg lite tokigt ut.

Skrivet av Verdurakh:

Har sett en diskussion om detta tidigare
1. svärdet är inte slipat på den delen efter guarden
2. han får bättre "balans" tyngdpunkten blir bättre för att blockera
3. han kommer förlora fingrarna om det andra svärdet glider ner mot guarden.

lite konstigt men inte fullt så konstigt som det först verkar

Det verkar dessutom vara en mer vänskaplig träningsfight utifrån bilden. Angripande fäktare lägger inte vikt vid slaget och dessutom ser även hans svärd ut att vara ett övningssvärd.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av Jaasii:

Striderna lär dissekeras av de på kanaler på Youtube som pysslar med svärdskonst. Ska bli intressant att både höra deras dom och självklart att se serien.

Har kollat på en del av HEMA-folkets break downs och man kan nog slå fast att ingen fäktningscen i någon film är relistisk. De säger ju själva att frihet måste tas för att det ska se bra ut på film, inget är så yvigt och kordinerat i verkligheten.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Det verkar dessutom vara en mer vänskaplig träningsfight utifrån bilden. Angripande fäktare lägger inte vikt vid slaget och dessutom ser även hans svärd ut att vara ett övningssvärd.

Vi kan väl säga såhär, man parerar bara sådär på film.

Skrivet av Johlor:

Har kollat på en del av HEMA-folkets break downs och man kan nog slå fast att ingen fäktningscen i någon film är relistisk. De säger ju själva att frihet måste tas för att det ska se bra ut på film, inget är så yvigt och kordinerat i verkligheten.

Som en av HEMA-folket (vi bor under stubbar i skogen) menar jag att det bara är att inse att filmfäktning och svärdsfäktning är olika saker, men mycket få undantag (tex Ridley Scotts fantastiska The Duellists). Som tur kan man alltid ursäkta Geralts piruetter med att han är en mutant som kan röra sig på ett helt annat sätt än en vanliga människa.

Medlem

Det finns inga recensioner som kan hindra mig från att kolla på serien och bilda mig min egen uppfattning.

Medlem

Hoppas det blir bra. Försöker vara "lagom" på alla fronter gällande detta. Lagom hoppandes såklart.


signatur

Niet.

Skribent
Skrivet av Tomten:

Vi kan väl säga såhär, man parerar bara sådär på film.

Som en av HEMA-folket (vi bor under stubbar i skogen) menar jag att det bara är att inse att filmfäktning och svärdsfäktning är olika saker, men mycket få undantag (tex Ridley Scotts fantastiska The Duellists). Som tur kan man alltid ursäkta Geralts piruetter med att han är en mutant som kan röra sig på ett helt annat sätt än en vanliga människa.

haha, under stubbar? Trodde det var mer under granar och så? Nä men seriöst, hoppas du inte tog illa upp. Jag har all respekt för HEMA-tränande. Har en bekant som sysslar med det och vet hur dedikerade ni är i er "stridskonst". Duellists prisa som bra fäktingsfilm, även Princess Bride hade en bra fäktningsscen, även om rörelserna var "yviga"..men då säkerligen med tanke på att de ska syns bättre för tittarna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hmm, fast inte riktigt. Dessa sociala medie-typer verkar vara noga utvalda av Netflix. Inte ett kritiskt ord hittills. Jag fortsätter vänta, om än en smula otåligt.

Klokt, samma här. (Men jag är hoppfull!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Johlor:

haha, under stubbar? Trodde det var mer under granar och så? Nä men seriöst, hoppas du inte tog illa upp. Jag har all respekt för HEMA-tränande. Har en bekant som sysslar med det och vet hur dedikerade ni är i er "stridskonst". Duellists prisa som bra fäktingsfilm, även Princess Bride hade en bra fäktningsscen, även om rörelserna var "yviga"..men då säkerligen med tanke på att de ska syns bättre för tittarna.

Haha nej då, finns inget att ta illa upp över! Tyckte det var kul att någon kände till att det fanns folk som nördade med historiskt svärdssvingande.

12
Skriv svar