Det sci-fi-ryktas om en remake av Super Metroid till Switch

Robot
Det sci-fi-ryktas om en remake av Super Metroid till Switch
Medlem

En ytterst onödig remake isf. Originalet är fortfarande perfekt 25 år senare.

Medlem

Skulle älska om de kunde integrera en randomizer som alternativt spelläge.

Medlem

Ooooh!! Super Metroid är ju bland dom bästa spelen i mannaminne!

Medlem
Skrivet av androsynth:

En ytterst onödig remake isf. Originalet är fortfarande perfekt 25 år senare.

Håller helt med! Utan tvekan det käraste spelet jag håller närmast hjärtat! Miljön, mystiken , utforskandet och musiken.. det är perfektion från början till slut!

Medlem
Skrivet av androsynth:

En ytterst onödig remake isf. Originalet är fortfarande perfekt 25 år senare.

Det håller med kanske skulle räcka med nån form av remaster.
Men det är nästan man blir blöt i brallorna att tänka en remake


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av androsynth:

En ytterst onödig remake isf. Originalet är fortfarande perfekt 25 år senare.

Ja, jag håller med. Men ska ändock bli intressant och se. Finns det idag möjlighet att spela Super Metroid på Switch, någon som vet?


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

@Roten: Om du betalar för Nintendo Switch Online så har du möjligheten att ladda ner deras super nintendo app där Super Metroid ingår.


signatur

Are you controlling the game or is the game controlling you ?

Medlem
Det är fortfarande VÄLDIGT bra...
Skrivet av androsynth:

En ytterst onödig remake isf. Originalet är fortfarande perfekt 25 år senare.

... Men tightare kontroller och marginellt tillputsad grafik hade varit välkommet. Kanske i stil med Octopath eller vad det hette?

Spelade det för några veckor sen och vissa hopp är jävligt omständiga. Framför allt så fort änterhaken/grapplebeam ska fram.

Medlem

Som jag förstår inlägget så gäller det Samus returns. Kanske en lite upphottad version av Metroid 2: Samus returns remaken som dom gjorde till 3DS?

Metroid Prime Trilogy HD till Switchen blir köp day one!

*Missade lite i texten såg jag nu. Hade nog hellre sett första metroid alternativt metroid zero mission få remake behandligen.

Skribent

Det känns som att en remake på Super Metroid skulle kunna vara logiskt. Samus Returns sålde bra och även Links Awakening. Dessutom kommer de behöva fylla ut tiden tills Prime 4 kommer, nu när det dessutom verkar ha måsta börja om utvecklingen på det spelet.

Super Metroid HD och sen Prime Trilogy ett år innan Prime 4 släpps skulle vara rätt logiskt tänkt av Nintendo.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Roten:

Ja, jag håller med. Men ska ändock bli intressant och se. Finns det idag möjlighet att spela Super Metroid på Switch, någon som vet?

Det finns på Switch Online. Switchens "virtual console" 😁

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det känns som att en remake på Super Metroid skulle kunna vara logiskt. Samus Returns sålde bra och även Links Awakening. Dessutom kommer de behöva fylla ut tiden tills Prime 4 kommer, nu när det dessutom verkar ha måsta börja om utvecklingen på det spelet.

Super Metroid HD och sen Prime Trilogy ett år innan Prime 4 släpps skulle vara rätt logiskt tänkt av Nintendo.

Ja, det är klart att det kommer att sälja! Själv gillade jag inte alls den grafiska stilen i Links Awakening. Men med Super Metroid finns det ju bara en väg att gå - mörkt, ödesmättat och nervkittlande! Men - det är en stor sak att försöka sig på en remake på ett av världens främsta tv-spel genom tiderna...


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Skribent
Skrivet av Roten:

Ja, det är klart att det kommer att sälja! Själv gillade jag inte alls den grafiska stilen i Links Awakening. Men med Super Metroid finns det ju bara en väg att gå - mörkt, ödesmättat och nervkittlande! Men - det är en stor sak att försöka sig på en remake på ett av världens främsta tv-spel genom tiderna...

Håller med dig om att det är ett av de bästa spelen, definitivt. Dock är inte Metroid sådan storsäljare i Japan, så en remake på Metroid är nog mycket mindre på spel för Nintendo än låt säga valfritt Mariospel eller Zelda. Jag hade gärna sett en remake på Zelda 2, tror att det spelet kan bli riktigt bra om de tweaker till det lite med rpg-systemet och lite annat som gjorde det svårspelat.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av androsynth:

En ytterst onödig remake isf. Originalet är fortfarande perfekt 25 år senare.

Håller med till 100% möjligen om skulle göra som am2r och addera lite content och musik uppdatering. Men generellt är jag extremt skeptisk till detta.

For the record: Samus returns är en i bästa fall en ganska hyfsad remake där am2r är mästerlig och den definitiva remaken.

Medlem
Första Metroid har ju redan remakeats
Skrivet av Saarela81:

Som jag förstår inlägget så gäller det Samus returns. Kanske en lite upphottad version av Metroid 2: Samus returns remaken som dom gjorde till 3DS?

Metroid Prime Trilogy HD till Switchen blir köp day one!

*Missade lite i texten såg jag nu. Hade nog hellre sett första metroid alternativt metroid zero mission få remake behandligen.

Känns onödigt göra det igen, eller?

Medlem
Skrivet av moggen:

Håller med till 100% möjligen om skulle göra som am2r och addera lite content och musik uppdatering. Men generellt är jag extremt skeptisk till detta.

For the record: Samus returns är en i bästa fall en ganska hyfsad remake där am2r är mästerlig och den definitiva remaken.

AM2R är en sjukt fantastisk remake helt i nivå med Zero Mission.. om inte bättre 😊

Skrivet av Johlor:

Håller med dig om att det är ett av de bästa spelen, definitivt. Dock är inte Metroid sådan storsäljare i Japan, så en remake på Metroid är nog mycket mindre på spel för Nintendo än låt säga valfritt Mariospel eller Zelda. Jag hade gärna sett en remake på Zelda 2, tror att det spelet kan bli riktigt bra om de tweaker till det lite med rpg-systemet och lite annat som gjorde det svårspelat.

Ååhh en Zelda 2-remake vill jag ha!!! Jag älskar Zelda 2 😁😄

Medlem

Super Metroid i samma, men något upphottad, motor som Samus returns hade varit grymt.

För inte kan det vara så sjukt att de gör Prime av det? Alltså 3d fps?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar