Oculus köper Beat Saber-skaparna

Robot
Oculus köper Beat Saber-skaparna

Ett av de stora dragplåstren för VR ägs numera av Facebook.

#beat-saber, #facebook, #oculus


Medlem

Facebook kommer döda moddarna för det här spelet.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Facebook kommer döda moddarna för det här spelet.

Tyvärr. Hoppas det finns nån smart kodare som fixar nån patch sen.

Medlem

Denna gif är så rätt för hur jag känner efter jag läste rubriken.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

I feel a great disturbance in the force, like thousands of index and PSVR players screamed out in agony. Oh the pain, the suffering! Oh, the humanity!

...crap!

Medlem

Jahapp Beat Saber 2 blir exklusivt till Oculus då eller?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Facebook kommer döda moddarna för det här spelet.

Undrar hur det blir med Sidequest/sideloading ?

Medlem

Där ser man. Tur man har Quest då!

Medlem

Oculus, Valve och i stort sett alla i branschen håller på att utveckla en gemensam VR-standard så de här uppköpen handlar sannolikt inte så mycket om att göra titlar hårdvaruexklusiva som att styra framtida VR-gamers till sina respektive spelbutiker.

Medlem

Beat Saber är ett bra spel och är skapligt populärt. Konceptet är bra och Facebook behöver egentligen "bara" skapa en butik för låtar, ta bort moddar och spelet kan bli både väldigt lönsamt och långlivat. Däremot är det ett ganska enkelt spel, det är Beat Studios enda spel och community är centrerat till Steam med många olika headsets. Därför undrar jag vad den långsiktiga planen är för Facebook? Det är inte säkert att nästa spel blir en succé och blir det dessutom exklusivt till Oculus lär publiken bli mindre. Jag tror inte Beat Studios har en så trogen skara fans att de är beredda att byta headset.

Medlem

Möjligheten att göra och ladda hem fler låtar, banor, svärd osv är det som gör det här spelet långlivat.
Finns ju musikpaket man kan köpa också som skaparna gjort och det har jag inget emot blir mer av men ta för guds skulle inte bort moddarna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

RIP


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skribent

Hoppas det gör som Microsoft gjorde med Minecraft, fortsätter supporta det över plattformarna. Det spelet saknar till PSVR är låtar och om nu Facebook vill tjäna deg så borde de öppna en musikbutik som gäller över alla plattformar.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hm, tycker nog beatsaber är ett av dom större "meh" spelen till vr, blade and sorcery tex är grymt mycket roligare.

1
Skriv svar