Sea of Thieves är en "superframgång" och Rare fortsätter brinna för det

Robot
Sea of Thieves är en "superframgång" och Rare fortsätter brinna för det
Medlem

Ser också att de har 50% rabatt på spelet nu, 7 dagar kvar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Det här spelet hade varit så mycket bättre med ett bättre progression system och ett loot/rpg system.
Känns som allt man gör inte ger något, bara tråkiga skins.
Var väldigt kul dock med några polare, men inte länge

Medlem

Kul spel i grupp. Att spela själv är dock inte lika kul. Plus att det är meckigt att köra (segla?) båten själv.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Det här spelet hade varit så mycket bättre med ett bättre progression system och ett loot/rpg system.
Känns som allt man gör inte ger något, bara tråkiga skins.
Var väldigt kul dock med några polare, men inte länge

Precis. Sagt det många gånger och säger än. Sea of Thieves hade varit sjuuukt najs om det var med loot å progression som "alla andra spel", men nu när det bara var cosmetics så var det kul till man upplevt allt 1-2-3 gånger och därefter blev det tradigt. Förvisso vid release och det har säkert kommit mycket fler saker nu, men sannolikt lär det vara samma ännu; när man upplevt alla sakerna 1-2 gånger så är man nöjd där.

Medlem

Spelade SoT med ungarna när det släpptes via gamepass.
Var kul tyckte vi alla men sen tröttnade vi.
provade igen förra månaden och vi körde lite, men nä.
Spelet har blivigt bättre finns mer att göra men man kände att man fortfarande var less på spelet.
tyvärr så höll det inte så länge mao.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har spelat det en del nu senaste månaderna och det är ganska bra. Problemet i min mening är att det roliga med spelet är sdjöröveriet med andra skepp, att försvara eller stjäla folks kistor osv. Men det är alldeles för få skepp på varje server, ibland kan man segla i timmar utan att se ett enda segel, och alldeles för många ställen man kan sälja sin fångst på. Dessa två saker tillsammans gör att det är väldigt svårt att hitta byten, när man väl hittar ett byte får man ofta inget för det och är man på den andra sidan är det väldigt lätt att sälja sina saker medan man blir jagad.

Om Rare tog bort två outposts och dubblade mängden skepp per server tror jag spelet skulle bli mycket roligare på en gång. Problemet med det är kanske att ganska många verkar spela för PvE av någon anledning, och jag gissar på att de inte skulle gilla förändringarna.

Medlem

Har några streamers jag följer och de kör SoT ibland och jag orkar inte kolla på det.
Ser så otroligt tråkigt ut. Men alla gillar olika såklart. Detta är dock ett spel som jag troligtvis inte hade spelat om jag så fick det gratis...

eld
Medlem

superframgång, men inga siffror.

Medlem

bara genom att titta på det inser man snabbt hur plat och uselt detta spel istället för vad det hade kunnat vara.

Hade dom kört progression med vapen gear m.m mer intressanta komplexa skatter pussel öar m.m

så hade detta varit långlivat och kul

men samma vapen samma fiender mer eller mindre skatt öarna är lika komplexa att en 6 åring tröttnar och tycker det är lätt efter en dag.

rätt tragiskt för det har potentiall.

Inaktiv

Xbox Game Pass Ultimate 3 månader för 10 kr nu på Microsoft Store. Imponerande utbud av spel där

Medlem

framgång my ass, inte hört talas om nån som spelar detta. gratis är enda chansen dom har


signatur

//monster

Avstängd
Skrivet av Sillage:

Ser också att de har 50% rabatt på spelet nu, 7 dagar kvar.

Ja verkar ju verkligen vara en en "superframgång" om man måste rea ut det.


signatur

PS5 och inget annat.

eld
Medlem
Skrivet av anon_119148:

Xbox Game Pass Ultimate 3 månader för 10 kr nu på Microsoft Store. Imponerande utbud av spel där

Om de inte kan vinna över folk med detta så vet jag inte hur de ska lyckas.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

framgång my ass, inte hört talas om nån som spelar detta. gratis är enda chansen dom har

Med den logiken så har Fortnite 0 spelare, för jag känner ingen som spelar Fortnite.

Om man hade ändå nån att lira med!!

Medlem

Sjukt bra spel I all bemärkelse. Älskar att det inte finns någon progression så att man kan bara ta och slänga sig in i spelet närt som helst man har lust utan att halka efter.
Blir väldigt tjatigt när alla spel har progression.

Gillar för det mesta hur spelet utvecklats, men är inte alls förtjust över hur dom hållit på och nerfat vissa saker och gjort spelet lite för lätt ibland.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja verkar ju verkligen vara en en "superframgång" om man måste rea ut det.

Detta är väl /thread om något

Medlem
Skrivet av HallonTreo:

Har några streamers jag följer och de kör SoT ibland och jag orkar inte kolla på det.
Ser så otroligt tråkigt ut. Men alla gillar olika såklart. Detta är dock ett spel som jag troligtvis inte hade spelat om jag så fick det gratis...

Brukar faktiskt gilla att kolla på när Summit1G spelar det. Det är avslappnande att ha bakgrunden när man tröttnar på alla andra streamers som skriker hela tiden.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Xbox Game Pass Ultimate 3 månader för 10 kr nu på Microsoft Store. Imponerande utbud av spel där

Verkar gå bra för xbox när dom måste rea ut saker haha


signatur

PS5 och inget annat.

Inaktiv
Skrivet av breahl:

Verkar gå bra för xbox när dom måste rea ut saker haha

Vet inget om det men det tror jag nog men gissar att det är ett försök att locka över folk från alla de andra plattformarna som finns nu. Vill påpeka att trotts namnet så Xbox Game Pass så går flertalet av spelen att spela på PC ifrån Microsoft Store vilket är nice.

Avstängd
Skrivet av anon_119148:

Vet inget om det men det tror jag nog men gissar att det är ett försök att locka över folk från alla de andra plattformarna som finns nu. Vill påpeka att trotts namnet så Xbox Game Pass så går flertalet av spelen att spela på PC ifrån Microsoft Store vilket är nice.

Man kan ju lika gärna hänga sig om man går över från PS4 till Xbox. Så mycket mycket sämre spelutbud.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Verkar gå bra för xbox när dom måste rea ut saker haha

Måste??


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av breahl:

Ja verkar ju verkligen vara en en "superframgång" om man måste rea ut det.

Hört talas om The Witcher 3? Har hört att det var ett hyfsat populärt spel... Jämt och ständigt rea på, och var så ganska snabbt efter release. Numera är priset permanent nedsatt också.

EDIT: För att förtydliga; det ena behöver inte utesluta det andra. Ett spel kan vara väldigt framgångsrikt men ändå reas ut relativt snabbt efter släpp. Ett spel kan å andra sidan nå väldigt lite framgång men ändå sällan eller aldrig reas. Allt beror på vilket företag som är ansvarigt och hur just det företaget jobbar.

Avstängd
Skrivet av Sisyr:

Hört talas om The Witcher 3? Har hört att det var ett hyfsat populärt spel... Jämt och ständigt rea på, och var så ganska snabbt efter release. Numera är priset permanent nedsatt också.

EDIT: För att förtydliga; det ena behöver inte utesluta det andra. Ett spel kan vara väldigt framgångsrikt men ändå reas ut relativt snabbt efter släpp. Ett spel kan å andra sidan nå väldigt lite framgång men ändå sällan eller aldrig reas. Allt beror på vilket företag som är ansvarigt och hur just det företaget jobbar.

Detta är hur som helst ingen framgång även fast ni xbox-fantaster vill tro det.


signatur

PS5 och inget annat.

Skrivet av breahl:

Ja verkar ju verkligen vara en en "superframgång" om man måste rea ut det.

Skrivet av breahl:

Verkar gå bra för xbox när dom måste rea ut saker haha

Skrivet av breahl:

Detta är hur som helst ingen framgång även fast ni xbox-fantaster vill tro det.

Moget beteende du visar.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av breahl:

Detta är hur som helst ingen framgång även fast ni xbox-fantaster vill tro det.

Va? Vilket löjligt svar på mitt inlägg. Jag har inte ens ett Xbox. Dags att du ställer dig upp i sandlådan och slutar argumentera som en 12-åring, kanske. Lite tröttsamt.

Medlem

Jag älskar SoT, det är en väldigt trevlig paus från all hets i alla spel där man hela tiden ska höja siffror och byta ut prylar bara för att. Här gör man det man känner för i stunden och det är sjukt avslappnande och befriande.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Avsaknad av att de med bättre gear och/eller level har en fördel är underbart. Jag hoppas att fler tar efter och går tillbaka till mer rättvisa förutsättningar och ren spelglädje. Utan behov av grinding bara för att hänga med.

Lustigt nog älskar jag också wow classic 😂

1
Skriv svar