Vad spelade du 2009?

Medlem

Svårt att minnas exakt men typ:

- Machinarium
- Dragon Age: Origins
- Fallout 3
- Uncharted 2
- Assassin´s Creed 2

Samt en massa backlogg som vanligt.

Medlem

Mest EVE Online men lite Plants vs Zombies blev det också

Medlem

- Warhammer 40,000: Dawn of War II
- Wolfenstein
- Batman: Arkham Asylum
- Demon's Souls
- Dragon Age

Demon's Souls, Dragon Age och Dawn of War II handlar det nog om hundratals timmar minst.

Överlag verkade det vara ett rätt "lamt" år när jag kollade igenom listan.

Medlem

New Super Mario Bros. Wii (kommer ihåg att jag fick ett nyckelband på köpet), Pro Evolution Soccer 2010 och Wii Sports Resort är det jag kan komma på att jag spelade mycket av.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Empire: total war (Spela som sverige, ibland att jag återvänder till mina erövringar av Ryssland ibland.
World in conflict, soviet assault (Ett av mina favoritstrategispel någonsin, tillsammans med originalet så är kampanjen så enormt välgjord.)
Overlord 2 (minns faktiskt inte så mycket av 2an, var lite småkul )
Batman arkham asylum (en klassiker nu mera)
Brutal legend (Hade riktigt roligt med spelet tills allt till slut bara handlade strategidelen)
The saboteur (riktigt skön grafisk still med väldigt bra musik, själva spelet var nog sådär)
Halo wars (Enda strategispelet jag har kört på xbox, älskar storyn iaf)
Det här är nog mina favoritspel under 2009

Megadelux
Skrivet av anon_306295:

2009 spelade jag Mount & Blade, Project Reality-modden till BF2 och Quake Live. Mest för att jag hade en dålig dator och inga konsoler.
2019 spelar jag ibland fortfarande Quake Live, har bytt ut PR mot Squad och väntar på Mount & Blade: Bannerlord.
Tragiskt.

En av de hetaste internationella spelnyheterna 2009:
https://i.imgur.com/vPUS0VP.png

Du menar Joakim STEFFEN Benett? som även har en egen Wikisida?

Medlem

Jag tyckte jag vart gammal och borde sluta spela överhuvudtaget vilket jag gjorde 1-2 senare , men jag spelade väl som de flesta WoW och hade väl ut2004 och unreal tournament perdiodvis installerat och spelade online men gjorde banor in 2 år till . Nu efter 5 års speltorka är det Wow + Ov - och alla ut banor som jag typ gjorde på nu krashade datorer - Det var mitt spelande Wow och göra banor -typ ett ändrande i en bana , 5 min för att se att det fungerar och tiden bara flyger iväg Edit: Jag kommer ihåg att Battlefield Heroes var ett spel då som man spelade mycket annars var mappningen min grej. Kommer folk ihåg detta https://www.youtube.com/watch?v=H24-u22LneM .Måst kanske böka igen för känner mej senil.

Tråddemonen
Testpilot

Mirror's edge, flower, dragon age, Resident evil 5, prototype, infamous, Overlord 2.

Medlem

Left 4 dead 2 och Bayonetta gick varmt det året, även mirrors edge lämnade bitter känsla av att det var på väg utför hos Dice.

Project reality började sätta sina klor i mig här men var nog runt 2016 det verkligen stal mitt hjärta.

Nu sitter man och spelar squad för fulla muggar


signatur

P.L.U.R

Medlem

Man ska inte titta tillbaka så mycket. Mitt motto är att inget var bättre förr. Visst blir vissa nya spel väldigt dåliga men i det stora hela så blir spelen bättre och bättre för varje år.

NuZ
Testpilot

CS, CoD MW2 och Quake live var det väl mest av men även Uncharted och min favoritserie Mass effect. Var ett bra och roligt år vill jag minnas


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Snart är 10-talet slut och det fick mig att börja tänka på vilka spel jag lirade under 2009. Med ett sådär lagom taskigt minne blev jag tvungen att kolla på Wikipedias artikel och hittade följande personloga favoriter som garanterat gick varmt hemma på Xbox 350, som då var min primära spelplattform. Jag hade också ett Wii där jag recenserade en hel del, men inte så mycket nöjesspelning.

Favoriter från 2009

  • Skate 2

  • Battlefield 1943

  • Trials HD

  • Guitar Hero 5

  • DJ Hero

  • Call of Duty: Modern Warfare 2

GH 5... Herregud spelade sönder gitarrer till höger och vänster. Fruktansvärt trevligt spel. Sen blev det ju en hel del CoD MW2.... lärde känna en hel del folk under den perioden som jag fortfarande spelar med idag

I övrigt plöjde jag ner otaliga timmar i Empire Total War och inte minst Dragon Age: Origins (vilket fortfarande är mitt favoritspel till dags datum).


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Man ska inte titta tillbaka så mycket. Mitt motto är att inget var bättre förr. Visst blir vissa nya spel väldigt dåliga men i det stora hela så blir spelen bättre och bättre för varje år.

Självklart kan det vara så. Men det är mysigt att titta tillbaka och njuta av all nostalgi.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Jag trodde att jag spelade BF3 men det kom ju senare

- CS Source och 1.6
- COD MW2
- BF2 nån enstaka gång då och då, hade tröttnat vid det laget
- Massor med singleplayer spel som jag inte ens kommer ihåg


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av saru:

GH 5... Herregud spelade sönder gitarrer till höger och vänster. Fruktansvärt trevligt spel. Sen blev det ju en hel del CoD MW2.... lärde känna en hel del folk under den perioden som jag fortfarande spelar med idag

I övrigt plöjde jag ner otaliga timmar i Empire Total War och inte minst Dragon Age: Origins (vilket fortfarande är mitt favoritspel till dags datum).

Ja, fasiken vad kul det var med GH!


signatur
Testpilot

Har ytterst få minnen från den tiden men det var då jag faktiskt spelade på PS3.
* Burnout Paradise

Men det mesta var PC såklart

* Batman Arkham Asylum
* Dragon Age Origins
Ofantliga mängder dragon age blev det iallafall , körde nog igenom det 3gånger på raken.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Ja, fasiken vad kul det var med GH!

Inte mycket som slår när man drar ihop ett gäng gamla kompisar och spelar GH. Den nostalgikicken! (Vi spelar sjävklart samma låtar vi alltid spelade då)

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Har ytterst få minnen från den tiden men det var då jag faktiskt spelade på PS3.
* Burnout Paradise

Men det mesta var PC såklart

* Batman Arkham Asylum
* Dragon Age Origins
Ofantliga mängder dragon age blev det iallafall , körde nog igenom det 3gånger på raken.

Samma här med Dragon Age, finns inget annat spel varken före eller efter, som jag lirat om igen direkt efter första gången. Lockelsen var ju deras Origins, att få uppleva lite annorlunda story de andra gångerna.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

CoD: MW2
Uncharted 2
Batman: Arkham Asylum
Assassin's Creed II
Super Mario Bros. Wii
GTA IV Episodes from Liberty City
WoW: WotLK

Vilket jäkla spelår alltså, knappt man reflekterade över det då.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Muramasa: The Demon Blade och Castlevania: The Adventure ReBirth ligger nog uppe i toppen över mina favoriter som jag spelade 2009 😄

Medlem
  • Assassin's Creed 2

  • Batman Arkham Asylum

  • Borderlands

  • Dragon Age Origins

  • Empire Total War

  • Fallout 3 GOTY

  • NHL 10

  • Punch Out Wii

  • The Saboteur

Medlem
Skrivet av saru:

Självklart kan det vara så. Men det är mysigt att titta tillbaka och njuta av all nostalgi.

Ja kanske det. Men jag tycker endå att man ska akta sig för att fastna i gamla spel. Har förresten ingen aning om vad jag spelade 2009. Men kanske Demon souls och Uncharted 2 mm.

ELF
Medlem

Minns inte vad jag körde då. Men troligtvis några av de mest populära spelen som släpptes till pc 2007-2009. Mest troligt är att jag köttade nedanstående spel plus en hel del till.

Crysis
GTA 4
Fallout 3
Far Cry 2
Left 4 Dead
Mirrors Edge
S.T.A.L.K.E.R


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Medlem

Hoppas jag prickar rätt med åren och spelen nu, men om jag minns rätt så spelade jag följande:

Empire total war
Gta IV
Fallout 3
Borderlands
Bioshock
Dragon age origins
Far cry 2

Spelade säkert mycket mer och vet att en del släpptes året innan men det ändrar inte på att jag spelade dem 2009

Medlem
Medlem

Så gott som bara Eve Online.

Medlem

Burnout Paradise
Mirrors Edge
Plants vs Zombies
Dead Space
Spore
Wipeout HD
Motorstorm Pacific Rift

MEG
Medlem

Minröj


signatur

Death is only the beginning

2009 var det 1. CoD world at war
2. Street fighter IV
3. Henry Hatsworth in the puzzling adventure
4. Suikoden tierkreis

Nytt för året var insikten att online-beat-em-up är helt vansinnigt sett ur perspektivet ilska per tidsenhet.från glad och harmonisk till vansinnigt arg o vilt skrikandes inom loppet av 1 minut.bedrövligt

123
Skriv svar