Guide - Allt nytt i Generation Zero sedan släppet

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av eld:

Förstår varför sponsrat innehåll behövs men känns som att en annars bra artikel förlorar mycket värdefullt då det uppenbart måste vara riktad lite mer åt det positiva hållet, eller snarare undvika negativa element.

Det blir lite svårt att veta ifall problem med spelet har förbättrats med tiden när sådana topics lätt blir "no go" när det är sponsrat.

Blir inte risken då även att ni på fz kanske undviker att skriva en "hur är generation zero nu?" artikel för nära på just för att det riskerar att tex. avalanche undviker att be om sponsrat innehåll igen. Men jag kanske har fel där, det kanske kommer dyka upp en review på Alpine Unrest som är så ärlig som det brukar vara. Jag hoppas iallfall!

Jag är fullt medveten om att inte går att "bullshitta" er läsare, ni är alldeles för insatta och smarta för det, därför vore det rent förtroendemässigt självmord att försöka pracka på er något. Vi ser också kommentarsfältet som en del av artikeln och där har det dykt upp både negativa och positiva aspekter. Och skulle vi inte tro att det fanns ett intresse för spelet tackar vi också nej.

Vi hade inga planer på att recensera Alpine Unrest varken innan eller efter artikeln kom på tal. Och jag förstår din vinkel gällande det, men folk kan också se det tvärtom, att vi recenserar expansionen bara för att det gjorts ett samarbete. Däremot lyfter vi gärna en medlemsrecension om det dyker upp någon.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag förstår att folk är skeptiska, betalda samarbeten på andra ställen känns oftast ganska taffliga. Därför hoppas jag att det märks att vi tar det på största allvar. Och gärna diskuterar hur och varför vi gör det.

Jag tycker det är tydligt att det är en sponsrad artikel och att ni gör det bra. Tidigare var det svårare att se men ni har tagit det till er och visar det på flertalet ställen. Att det kommer såna här då och då gör inget, vill hemskt gärna att FZ finns kvar och förstår att ni måste tjäna pengar.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Lovade inte Avalanche att släppa första DLCt gratis för att spelet var så buggigt i början??

eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag är fullt medveten om att inte går att "bullshitta" er läsare, ni är alldeles för insatta och smarta för det, därför vore det rent förtroendemässigt självmord att försöka pracka på er något. Vi ser också kommentarsfältet som en del av artikeln och där har det dykt upp både negativa och positiva aspekter. Och skulle vi inte tro att det fanns ett intresse för spelet tackar vi också nej.

Vi hade inga planer på att recensera Alpine Unrest varken innan eller efter artikeln kom på tal. Och jag förstår din vinkel gällande det, men folk kan också se det tvärtom, att vi recenserar expansionen bara för att det gjorts ett samarbete. Däremot lyfter vi gärna en medlemsrecension om det dyker upp någon.

yep, fair enough!

Bra att kommentarerna är öppna ändå!

MEG
Medlem

Själv har jag inte stött på så många buggar, chrash vid ett tillfälle och ramlat igenom världen vid ett annat, spelar på Pc så jag vet inte hur konsollerna funkar.
Som det är skrivet innan av andra så är det inget AAA spel, om man förväntar sig ett AAA shooter så blir man besviken. Det är endel planerande och smygande då man dör lätt om man inte är försiktig och vet vad men gör.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@MuminPappan: "Rivals" som släpptes för ca en månad sen var gratis. Så det kan nog sägas ha uppfyllts.

Medlem
Skrivet av waeress:

@MuminPappan: "Rivals" som släpptes för ca en månad sen var gratis. Så det kan nog sägas ha uppfyllts.

Var det ett DLC?

Medlem

@MuminPappan: Ja. Det listas iaf som separat nedladdning på steam.

Medlem

Hahaha - skadan sparas tills du kommer in igen. Men nämner inte att roboten spawnar tillbaka efter 15 sekunder. Vi var 3 st som spelade tillsammans och var rejält rustade och fanns inte en chans att rensa flygfältet. Respawnen i spelet är rent ut sagt löjlig.

Medlem
Skrivet av gustafss0n:

Hahaha - skadan sparas tills du kommer in igen. Men nämner inte att roboten spawnar tillbaka efter 15 sekunder. Vi var 3 st som spelade tillsammans och var rejält rustade och fanns inte en chans att rensa flygfältet. Respawnen i spelet är rent ut sagt löjlig.

Jasså? Jag å en kompis renasde flygfältet,på ps4. Å jag som pc spelare är helt handikappad med kontrollerna.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Nu har jag bara kört solo.. men tog tag i detta efter vinden vände för betygen på steam sedan ett gäng uppdateringar.
Måste ändå säga att jag är väldigt positiv överraskad av stämningen de fått till.
Just att vara ensam, utelämnad och inte ha en aning vad som hänt.
Jag fick "Den blomstertid" (Filmen) känsla av det hela. Att det är svensk miljö får det nog att vara lite mer "verkligt" om man kan säga så. "Hits closer to home".
Vid många tillfällen har jag imponerats. Inte minst av den välgjorda sound-designen. T.ex Första gången man stöter på en Tank, med steg som får skrivbordet att skaka.
Eller avfyra en hagelbrakare som bara av rena ljudet får en att vilja använda den mer.
Och "lätena" från maskinerna orsakar gåshud i många fall.

För att gnälla lite då...
Det som är lite synd är att storyn bara lämnas i små smulor längst vägen. Jag tycker dock att storyn är bra (av det som finns) och hade önskat en lite bredare leverans, som inte kastar ur en ur inlevelsen stundvis. Ibland är det en del fifflande med mission-items som är svåra att hitta igen, då de hamnar längst ner i menyer av färdiga uppdrag, just när det är t.ex en journal eller något som avslutar uppdraget, då får man inte upp den smidigt (som ofta innehåller relevant info till storyn).
Som någon nämnde, lite mer variation av bilmodeller och hus-templates hade absolut inte skadat, och borde inte ta jättemånga timmar att dona till.
Samt inventorysystemet kan behöva lite polering.
Annars är bandesignen helt okej, stundtals bidrar även till att man vill utforska allt av underjordiska bunkrar när det närmar sig förklaringarna av händelsen.

På det stora hela, tummen upp till Avalanche, de har absolut stor potential med konceptet.

12
Skriv svar