Arbetet redan påbörjat med nästa Final Fantasy VII Remake-kapitel

Robot
Arbetet redan påbörjat med nästa Final Fantasy VII Remake-kapitel

Första delen bjussar på nya bossmöten.

#final-fantasy-vii-remake, #square-enix


Medlem

Gött!
Då kanske vi kan få spela del två lagom till 2030...

Medlem
Skrivet av Das Davve:

Gött!
Då kanske vi kan få spela del två lagom till 2030...

Oroa dig inte. Då spelet kommer vara ungefär FFXV med söta pojkar och instagram/snapchat på maträtter och annat fåneri med en ytlig combat och bara allmänt kasst så kommer du ändå inte se fram emot det.
Alternativt kan det dröja till 2030 innan man glömt hur dåligt del1 var att man blir börjar hoppas igen kanske...

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Oroa dig inte. Då spelet kommer vara ungefär FFXV med söta pojkar och instagram/snapchat på maträtter och annat fåneri med en ytlig combat och bara allmänt kasst så kommer du ändå inte se fram emot det.
Alternativt kan det dröja till 2030 innan man glömt hur dåligt del1 var att man blir börjar hoppas igen kanske...

Vem har pissat i ditt morgonkaffe?

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vem har pissat i ditt morgonkaffe?

Square-enix som släppt sämre å sämre å sämre FF spel sedan FF10, som även det var något sämre än FF9, men fortfarande helt ok.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Oroa dig inte. Då spelet kommer vara ungefär FFXV med söta pojkar och instagram/snapchat på maträtter och annat fåneri med en ytlig combat och bara allmänt kasst så kommer du ändå inte se fram emot det.
Alternativt kan det dröja till 2030 innan man glömt hur dåligt del1 var att man blir börjar hoppas igen kanske...

Du har hållt dig borta från varenda bit footage som släppts sedan debut-trailern, ser jag.

Avstängd
Skrivet av Tamazin:

Oroa dig inte. Då spelet kommer vara ungefär FFXV med söta pojkar och instagram/snapchat på maträtter och annat fåneri med en ytlig combat och bara allmänt kasst så kommer du ändå inte se fram emot det.
Alternativt kan det dröja till 2030 innan man glömt hur dåligt del1 var att man blir börjar hoppas igen kanske...

FFVII är ju en ganska mörk historia så det är nog ingen risk.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Oroa dig inte. Då spelet kommer vara ungefär FFXV med söta pojkar och instagram/snapchat på maträtter och annat fåneri med en ytlig combat och bara allmänt kasst så kommer du ändå inte se fram emot det.
Alternativt kan det dröja till 2030 innan man glömt hur dåligt del1 var att man blir börjar hoppas igen kanske...

Du har inte spelat originalet eller du är bara ”rolig”?

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Square-enix som släppt sämre å sämre å sämre FF spel sedan FF10, som även det var något sämre än FF9, men fortfarande helt ok.

Håller inte riktigt med. Visst har det kommit en del halvtaskiga Final Fantasy titlar men tycker inte alls det är så pass illa. Tycker FF7R ser ut att bli ett av de mer lovande på väldigt länge.

Medlem

FFX var det sista riktiga FF-spelet. Serien har varit den ena besvikelsen efter den andra sedan dess.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Skrivet av Ghost Writer:

FFX var det sista riktiga FF-spelet. Serien har varit den ena besvikelsen efter den andra sedan dess.

FFXII var en riktig pärla enligt mig. Sen tror jag "besvikelsen" även är grundad i.. längden mellan publicerade titlar*. Final Fantasy släppes 1987, ett år senare kom uppföljaren. Därefter...

Under 11 år, 1990 - 2001, släpptes 9 titlar av Final Fantasy. Varav tidslösa klassisker som 4an, 7an, 9an, tian. 2002-2003 satsade många företag i online plattformer, inte mindre Square Enix med Final Fantasy 11.

Fräscha nya Final Fantasy titlar offrades i utbyte mot "expansions", uppgraderingar. FF spelens "livstid" gick från 1-2 år till obestämda datum. Tillskillnad att locka med nya och avskilda äventyr gav FF11 oss annorlunda resor inom samma spelvärld.

Det dröjde 4 år innan Square presenterade ett nytt äventyr, FF12. En revolution, fantastiskt scenografi, underbara karaktärer och enligt mig en av SE's mästerverk. Efter ha väntat 5 år trodde folk att SE's var tillbaka att ge ut SP RPGs igen.

Det hann det gå 3 år innan nästa FF släpptes.. nummer 13, ett otursnummer och en titel vars vackra miljö och responsiva spelsystem maskerade en klaustrofobisk tunnelskänsla. I FF13 gick äventyret framåt, framåt och enbart framåt. Flexibilitet, frihet, ansvaret hos spelaren att välja hur äventyret skulle se ut.. gone. Poff, vanished. FF13 följdes med uppföljare inom samma värld. Och FF14, ett till onlinespel. ... Vi fick sen vänta 6 år, från 2010 till 2016 på nästa spel.

Vilket om man ser i luppen inte är så överraskade. Efter FF10 har SP spelen haft fokus att berätta en historia - inte att skapa ett personligt äventyr. Men det finns även tidsmässiga aspekter mellan 2006 - 2016, bortsett online, släpptes 2 spel, som ligger till grund varför vi tycker FF känns som en besvikelse.

* = https://en.wikipedia.org/wiki/Final_Fantasy

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Oroa dig inte. Då spelet kommer vara ungefär FFXV med söta pojkar och instagram/snapchat på maträtter och annat fåneri med en ytlig combat och bara allmänt kasst så kommer du ändå inte se fram emot det.
Alternativt kan det dröja till 2030 innan man glömt hur dåligt del1 var att man blir börjar hoppas igen kanske...

Du blev sur för tidigt. Hoppas du får vara kvar på snöflinge-discord


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

vänta här nö, jag kunde svurit på jag sett att det var PC release på skiten å. Jahapp ska väl ta leta upp vart min ps4 är och samlar damm någon stans då när det börjar närma sig.

NuZ
Testpilot

Tyvärr tror jag inte alls på spelet faktiskt. Jag hoppas att jag blir motbevisad. Älskar orginalet och det duger än att spela


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Yeees, äntligen. 😊

Medlem

"Motor Ball" låter som en tidig arbetstitel Rocket League hade kunnat gå under

Medlem

Får se hur de blir med priset känns är så greedy om dom gör 3 ep av 1 spel och tar fullt pris för varje.

Medlem
Skrivet av Busko:

Får se hur de blir med priset känns är så greedy om dom gör 3 ep av 1 spel och tar fullt pris för varje.

Så kan man se det. Man kan också se det som att vi får tre spel i stället för ett. För Square säger själva att varje del kommer att vara stort som ett fristående spel. Jag ser inget problem i detta, snarare tvärtom. I stället för att få hela upplevelsen på en gång, kommer jag att få njuta av ett nytt Final Fantasy VII inte bara en gång utan flera gånger.

Medlem
.....
Skrivet av Tröjan:

Så kan man se det. Man kan också se det som att vi får tre spel i stället för ett. För Square säger själva att varje del kommer att vara stort som ett fristående spel. Jag ser inget problem i detta, snarare tvärtom. I stället för att få hela upplevelsen på en gång, kommer jag att få njuta av ett nytt Final Fantasy VII inte bara en gång utan flera gånger.

Är mycket skeptisk... Älskar originalet och att vattna ut och fylla på för att göra ett verk till tre går ju alltid inte jätte bra... (Ja, jag tittar på dig "The Hobbit" )

Väldigt lätt att gilla de man ser i trailern dock men vet ej om nostalgi som kittlar en.
Kommer avvakta och se hur fans tar emot de innan jag hissar intresse-flaggan på riktigt

1
Skriv svar