Vad spelade du 2009?

Skägg.
10 Chambers
Vad spelade du 2009?

Snart är 10-talet slut och det fick mig att börja tänka på vilka spel jag lirade under 2009. Med ett sådär lagom taskigt minne blev jag tvungen att kolla på Wikipedias artikel och hittade följande personloga favoriter som garanterat gick varmt hemma på Xbox 350, som då var min primära spelplattform. Jag hade också ett Wii där jag recenserade en hel del, men inte så mycket nöjesspelning.

Favoriter från 2009

  • Skate 2

  • Battlefield 1943

  • Trials HD

  • Guitar Hero 5

  • DJ Hero

  • Call of Duty: Modern Warfare 2


signatur
Medlem
  • Dungeons & Dragons Online

  • Warhammer 40,000: Dawn of War II

  • Fallen Earth

  • Elven Legacy

Medlem

World of Warcraft always and forever!

Inaktiv

2009 spelade jag Mount & Blade, Project Reality-modden till BF2 och Quake Live. Mest för att jag hade en dålig dator och inga konsoler.
2019 spelar jag ibland fortfarande Quake Live, har bytt ut PR mot Squad och väntar på Mount & Blade: Bannerlord.
Tragiskt.

En av de hetaste internationella spelnyheterna 2009:

Redaktör
Ponny

New Super Mario Bros. Wii var det årets julklappsspel, men det fick gå en ganska hård match med Ratchet & Clank: A Crack in Time. Jag skulle vilja säga Assassin's Creed II också, men sanningen är att originalet var en sådan torr historia att det skulle dröja något år innan jag gav serien nytt förtroende.


signatur

En Bamseponny av folket

Första hälften av 2009 var det arbete nästan dygnet runt (första gången jag fick arbeta som konsult). Andra hälften av 2009 var det plugg nästan dygnet runt.

Men två spel framför allt; Mass Effect och Dragon Age: Origins.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Trine och Wolfenstein är nog överlägsna favoriter från 09 för min del.

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning

Guild Wars på våren, på hösten Crisis Core: Final Fantasy VII, Final Fantasy IV, Final Fantasy Tactics War of the Lions.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Medlem

2009 var året jag tog förnuftet till fånga och quittade WoW rakt av, raderade alla karaktärer osv.

sjukt att det var 10 år sedan nu, och att jag vid det laget hade spelat i 4-5 år (sedan betan 2004), och att spelet fortfarande är så pass populärt som det är.

annars spelade jag mycket mirror's edge, asscreed 2 och dragon age origins det året.

Medlem

Mestadels Allan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

2009 köpte jag min första PS3:a. Minns att jag väntade på att slim modellen skulle komma vilket den mycket riktigt gjorde i oktober det året. Det första spelet som inhandlades var faktiskt the orange box, sen vet jag att det blev både uncharted 1 och även killzone 2.

Flyttade även till min första egna lägenhet och jobbade faktiskt på ett lan-café då så det var mycket som skedde. Minns det som en rolig och spännande tid i livet överlag


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Uncharted 2? Kom det 2009?

FM-guru
F.d. Sisyr

Efter att ha kikat igenom listan så kom jag fram till att dessa är de spel som jag tror mig ha spelat klart mest 2009;

Call of Juarez: Bound in Blood
Mirror's Edge
Empire: Total War
Batman: Arkham Asylum
Dragon Age: Origins
Left 4 Dead 2

Ja, av de spelen som kom då i alla fall. Körde en hel del äldre också, förstås.

På den tiden var det bara PC som gällde. Sedan dess har jag hunnit med att skaffa PS3 och sedermera PS4.

Medlem

Förmodligen 99% Left 4 Dead

Medlem

Street Fighter IV.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Troligen något från 2002.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

@Hipshot: Word up. Kotor I & II have no expiration date.

Medlem
Medlem

Jag spelade på pc och ps3 2009
Och spelen jag spelade då var.

Dragon Age:Origins
Assassin Creed 2
WOW
Mount & Balde

Jag spelade nog säkert fler spel som jag inte kommer ihåg!😅

Medlem
WoW

Jag spelade World of Warcarft!

Medlem

Left 4 dead
CS source
Call of duty modern warfare 2
Assassin's creed 2
Vad jag kommer ihåg iaf. Blev en hel del 360 under den tiden. Spelen jag nämnde spelades dock på PC

Medlem

Om man kollar vad som faktiskt släpptes 2009 (spelade säkerligen en hel del klassiker utöver dem):

- Borderlands
- Dragon Age: Origins
- Dawn of War 2 (och det fortsätter jag med fortfarande)
- World in Conflict: Soviet Assault
- Tom Clancy's EndWar (röststyrningen var... intressant)
- Codename Panzers: Cold War (otroligt sunkig optimering f.ö.)
- Tom Clancy's H.A.W.X.
- Company of Heroes: Tales of Valor
- Plants vs. Zombies
- Battlestations: Pacific
- Call of Juarez: Bound in Blood
- Red Faction: Guerrilla
- Order of War
- Operation Flashpoint 2: Dragon Rising (Klassiker! ^^)
- Call of Duty: Modern Warfare 2


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Cs och wow var det mycket av på den tiden

Tog studenten 09' så hade inte tid/pengar att spela, då var det bara festa och ragga brudar som gällde.

Medlem

Har inte bra minne nog för det några spel spelade jag nog men inte tusan kommer jag ihåg det.

Medlem

De som jag kan minnas från just 2009
Trine
Plants vs Zombies
L4D2
Arma 2
Borderlands
Minecraft

Utöver var det nog en hel del TF2, CS, Garys Mod, Supcom, C&C Generals och liknande

Medlem

Dragon Age: Origins


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Dragon Age: Origins.
Elder Scrolls: Oblivion.
Batman: Arkham Asylum.

Senare blev det WoW och fastnade det fram till nu.

Medlem

Autistiska mängder World of Warcraft, Wrath of the Lich King... Och en gnutta Zelda: Spirit Tracks. Bra år!

Medlem

WoW, Crysis, Arkham Asylum, L4D2, med flera.

123
Skriv svar