Guide - Allt nytt i Generation Zero sedan släppet

Robot
Guide - Allt nytt i Generation Zero sedan släppet

Sedan lanseringen i mars har Avalanche Studios släppt flera stora uppdateringar till spelet - såsom cyklar och fler utmaningar - baserade på feedbacken från spelarna.

#avalanche-studios, #generation-zero


MEG
Medlem

Kan varmt rekommendera spelet, men det är inte för alla.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Född 1990... Re: Frågan


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Generation Zero är ett förvånnads värt roligt spel. Speciellt med vänner, vilket i sig många spel blir. Däremot är det väldigt roligt att få springa runt i en svensk miljö. Man blir väldigt nostalgisk även om jag själv inte växte upp på 80-talet. Det som är lite synd är att spelet lider av en del buggar som gör att spelet tenderar att krascha en del. Men det är kul att spränga robotar i små bitar i en svensk miljö. Är väl lite enda anledningen varför jag tolererar att spelet kraschar i mellan åt.

Medlem
Skrivet av warmerspy:

Generation Zero är ett förvånnads värt roligt spel.

Förvånansvärt i och med det ljumma mottagandet kanske.. Men annars skulle jag säga förvånande inte roligt.. On it's face låter det ju asgrymt, medans det i verkligheten (imo) 'bara' är ganska roligt.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Anton Q:

Född 1990... Re: Frågan

Andra kulturskatter är ju Magnus Ugglas ”Tank i baren”.

Citat:

Då finns det ingen som tar en
Man är tank, tank, tank i hagen
Det är något som man verkligen vet
Den 26:e smäller det

.


signatur
Medlem
Skrivet av warmerspy:

Generation Zero är ett förvånnads värt roligt spel. Speciellt med vänner, vilket i sig många spel blir. Däremot är det väldigt roligt att få springa runt i en svensk miljö. Man blir väldigt nostalgisk även om jag själv inte växte upp på 80-talet. Det som är lite synd är att spelet lider av en del buggar som gör att spelet tenderar att krascha en del. Men det är kul att spränga robotar i små bitar i en svensk miljö. Är väl lite enda anledningen varför jag tolererar att spelet kraschar i mellan åt.

Jag har funderat på att försöka introducera det till mina vänner. Den typen av 4 player coop-spel kan vara väldigt hektiskt och underhållande. Som Left 4 Dead, Vermintide, Sanctum osv. Tyckte Generation Zero, ungefär som Sea of Thieves, såg sparsmakat ut vid release. Är det läge att hoppa på nu menar du?

Medlem

Ett motstånd jag hörde ofta vid release var att det var ett litet spel; och det speglas ju faktiskt också i priset. Men många förväntade sig mer.

Jag tror att det är något många gör sig förtjänta av att ta med sig i förväntningarna om dom köper spelet. Det är få som finner det så roligt att nöta månad efter månad; just för att det finns för lite content för att inte bli otroligt repetitivt.
Jag håller mig istället till att spela lite då och då; och det låga priset gör det lätt värt det....för det är en rolig och vacker shooter med en intressant story som underlag.

Medlem

Är det en gratis expansion eller är det en ogratis expansion?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av waeress:

Ett motstånd jag hörde ofta vid release var att det var ett litet spel; och det speglas ju faktiskt också i priset. Men många förväntade sig mer.

Jag tror att det är något många gör sig förtjänta av att ta med sig i förväntningarna om dom köper spelet. Det är få som finner det så roligt att nöta månad efter månad; just för att det finns för lite content för att inte bli otroligt repetitivt.
Jag håller mig istället till att spela lite då och då; och det låga priset gör det lätt värt det....för det är en rolig och vacker shooter med en intressant story som underlag.

Sprang på en video på tuben, en rak genomspelning av huvuduppdragen, som klockade på nästan 12 timmar.


signatur
Medlem

@Lord Pingu: ogratis. 8 euro. (men nya fiender och vapen och lite annat läggs till gratis. Det är nya storyn och området som kostar)

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: ja, det går ju rätt fort om man bara går direkt på det spåret.

Iof; görs ju speedruns av Outer Worlds på ~20 minuter också Så om man bara vill rusha igenom main story i spel så fort som möjligt så blir ju många spel väldigt lite speltid.

Skribent

Är nog ett spel du har mycket mer behållning av om du är svensk, och ännu mer behållning av om du växte upp på 80-talet.

Jag gillade verkligen stämningen och själva världen är välgjord, men samtidigt ser jag också att mycket av den charmen går förlorad om du som sagt inte är svensk, 80-talist, eller båda. För det finns inte så mycket speciellt i spelet om man tar bort de kriterierna, då kan jag egentligen lika gärna spela Borderlands med polarna eller någon annan co-op-shooter.

P.S Undertecknad är både 80-talist och svensk


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alpine Unrest trailer var bra gjort verkar de har fått lite inspiration från Terminator filmer.
Jag hade provat spelet en månad sedan via Steam free weekend och den hade bra stämning och musik bara det som jag tyckte att inte var acceptabelt var att spelet kraschar ofta. Det verkar det kraschar för många. Så nu undrar jag om de kommer åtgärda krasch buggen i framtiden?

Medlem

Streaming video från nya dlc't Alpine Unrest, helt hysteriskt.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Är nog ett spel du har mycket mer behållning av om du är svensk, och ännu mer behållning av om du växte upp på 80-talet.

Jag gillade verkligen stämningen och själva världen är välgjord, men samtidigt ser jag också att mycket av den charmen går förlorad om du som sagt inte är svensk, 80-talist, eller båda. För det finns inte så mycket speciellt i spelet om man tar bort de kriterierna, då kan jag egentligen lika gärna spela Borderlands med polarna eller någon annan co-op-shooter.

P.S Undertecknad är både 80-talist och svensk

Instämmer, därmed inte sagt att man inte får nån behållning om man är född på -90 talet eller yngre.
Ska också nämnas att det här är inte ett AAA spel även om det kan se ut så, snarare nånting melland indy och AAA.
Spelet görs av en liten del av Avalanche, totalt med ledning, developers, testare och community managers är de bara runt 30 personer.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sprang på en video på tuben, en rak genomspelning av huvuduppdragen, som klockade på nästan 12 timmar.

Jodå, går att köra igenom ganska fort, eller så kan man ta det lite lugnare som jag, runt 500 timmar i spelet och fortfarande en del missions kvar att göra + nya dlc't.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Wolfkin:

Jodå, går att köra igenom ganska fort, eller så kan man ta det lite lugnare som jag, runt 500 timmar i spelet och fortfarande en del missions kvar att göra + nya dlc't.

Ja, min poäng var lite att om det finns 12 timmar innehåll om man gör från A till B hela tiden finns det nog betydligt mer att hämta


signatur
Medlem

Har de gjort om karaktärens inventory något sedan release? Minns när jag testade spelet att jag störde mig på just det, och tyvärr blev det inget köp. Kanske värt att plocka upp snart under steam rean

KoP
Medlem

Otroligt buggigt spel på PS4. Har försökt spela spelet vid ett flertal tillfällen med en polare men det är krasher titt som tätt, trots ett flertal uppdateringar sedan det släpptes. Synd, för det finns potential men har gett upp spelet och avinstallerat det.

Medlem

Vill verkligen tycka om spelet men det är någonting otroligt konstigt med siktet i spelet, kan inte sätta fingret på vad det är. Det känns som om att det är väldigt ryckigt beroende på vad för fps man har. Vid låg fps så rör sig ens aim helt galet fort, men vid hög fps så rör det sig som det ska göra.

Medlem

Passande nog blev det också 20% rea på grundspelet på steam ikväll. Tips för dom som inte köpt.

Medlem
Skrivet av waeress:

@Carl Johansson-Sundelius: ja, det går ju rätt fort om man bara går direkt på det spåret.

Iof; görs ju speedruns av Outer Worlds på ~20 minuter också Så om man bara vill rusha igenom main story i spel så fort som möjligt så blir ju många spel väldigt lite speltid.

Har för mig att rekordet ligger på 12 min. Kan ha fel.

Medlem

hehe jag bara va! Har det släppts?! Ja där ser man. Får se om det blir ett test nu då


signatur

K9
:.:

Medlem

Om man bortser att de stal all design från Simon Stålenhag så tyckte jag spelet var minst sagt fesljummet vid release. Har svårt att se hur man skall kunna polera det till något som faktiskt blev värt att spela.

Spelet åsida, hur mycket input har företaget över det ni skriver? Måste de godkänna texten eller får FZ vara lika ärliga när det gäller en sponsrad artikel som vid en recension?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Verkar inte spela nån roll hur mycket de än fixar och patchar, spelet är och förblir en enormt frustrerande blandning av vackra vyer i ett fiktivt 80-taligt Sverige och buggar till förbannelse i detta totalt öde landskap.
Fixa buggarna innan ni ska ha mer pengar era jäkla skojare... usch.

Enligt min åsikt är det omöjligt att rekommendera spelet.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ravenknight:

Spelet åsida, hur mycket input har företaget över det ni skriver? Måste de godkänna texten eller får FZ vara lika ärliga när det gäller en sponsrad artikel som vid en recension?

Oftast (och då har vi inte gjort jättemånga sponsrade guider) handlar det om att spelföretaget vill sätta fokus på något, som i det här fallet vad som har hänt sedan release och att en expansion ska släppas. Precis som när de köper en bannerplats. Vi skriver artikeln utefter det och tar gärna hjälp av er läsare för spetskompetens. I det här fallet Uberpwnage2.0.

För mig är just det sista viktigt, för ni har oftast med djuplodande kunskap än vi. Och att guiderna faktist ger något.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Oftast (och då har vi inte gjort jättemånga sponsrade guider) handlar det om att spelföretaget vill sätta fokus på något, som i det här fallet vad som har hänt sedan release och att en expansion ska släppas. Precis som när de köper en bannerplats. Vi skriver artikeln utefter det och tar gärna hjälp av er läsare för spetskompetens. I det här fallet Uberpwnage2.0.

För mig är just det sista viktigt, för ni har oftast med djuplodande kunskap än vi. Och att guiderna faktist ger något.

Tack för svar, Calle. Jag blir uppriktigt sagt skeptisk över sådana här artiklar så jag ber om ursäkt för att tonen blev besk. Det kändes bara märkligt att ett spel som ni gett betyget 2 några månader tidigare får en betald hyllningsartikel som inte ens nämner eller länkar till recensionen.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Ravenknight:

Tack för svar, Calle. Jag blir uppriktigt sagt skeptisk över sådana här artiklar så jag ber om ursäkt för att tonen blev besk. Det kändes bara märkligt att ett spel som ni gett betyget 2 några månader tidigare får en betald hyllningsartikel som inte ens nämner eller länkar till recensionen.

Jag förstår att folk är skeptiska, betalda samarbeten på andra ställen känns oftast ganska taffliga. Därför hoppas jag att det märks att vi tar det på största allvar. Och gärna diskuterar hur och varför vi gör det.


signatur
eld
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag förstår att folk är skeptiska, betalda samarbeten på andra ställen känns oftast ganska taffliga. Därför hoppas jag att det märks att vi tar det på största allvar. Och gärna diskuterar hur och varför vi gör det.

Förstår varför sponsrat innehåll behövs men känns som att en annars bra artikel förlorar mycket värdefullt då det uppenbart måste vara riktad lite mer åt det positiva hållet, eller snarare undvika negativa element.

Det blir lite svårt att veta ifall problem med spelet har förbättrats med tiden när sådana topics lätt blir "no go" när det är sponsrat.

Blir inte risken då även att ni på fz kanske undviker att skriva en "hur är generation zero nu?" artikel för nära på just för att det riskerar att tex. avalanche undviker att be om sponsrat innehåll igen. Men jag kanske har fel där, det kanske kommer dyka upp en review på Alpine Unrest som är så ärlig som det brukar vara. Jag hoppas iallfall!

12
Skriv svar