Recension – Narcos: Rise of the Cartels

Robot
Recension – Narcos: Rise of the Cartels

Narcos är ett frustrerande och småtråkigt krig mot knarklangare, som ironiskt nog förmodligen kräver knark för att vara kul.

#knark-är-bajs, #narcos


Medlem

"Jag tycker om knark, men vill inte att DU ska hålla på med det"

Medlem

"sluuuuta kriiiiga"

Medlem

Den här recensionen var väldigt lik den jag läste på Polygon igår........

Medlem

"Poliserna framstår som lika blodtörstiga som knarklangarna."

Det låter i för sig som serien. Blodigt värre.

Inte oväntat, men synd, att det inte blev något toppenspel. Brände igenom alla Narcos-säsonger under sommaren och skulle gärna ha smugglat lite virtuellt kokain om spelet ens hade varit drägligt skoj


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pappa Zappa:

Den här recensionen var väldigt lik den jag läste på Polygon igår........

De kritiserar också systemet med att bara flytta en enhet per omgång, vilket ju låter ganska annorlunda i den här typen av spel. De drar paralleller till Xcoms overwatch-system. Det blir lätt så när ett spel är relativt ytligt i allt annat.


signatur
Medlem
Skrivet av Nomman:

"Poliserna framstår som lika blodtörstiga som knarklangarna."

Det låter i för sig som serien. Blodigt värre.

Inte oväntat, men synd, att det inte blev något toppenspel. Brände igenom alla Narcos-säsonger under sommaren och skulle gärna ha smugglat lite virtuellt kokain om spelet ens hade varit drägligt skoj

Vi får hålla tumme för att ryktena att GTA VI ska avhandla knarksmuggling till Florida över flera decennier stämmer. Jag tycker den premissen låter spännande som faen!

Medlem
Skrivet av Jaasii:

Vi får hålla tumme för att ryktena att GTA VI ska avhandla knarksmuggling till Florida över flera decennier stämmer. Jag tycker den premissen låter spännande som faen!

Det vore riktigt läckert om de ryktena stämmer!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Skribent

Jag hade satt ett extra plus om spelet hade hetat Knarkos istället.

jbx
Medlem
Skrivet av lolBEEF:

"Jag tycker om knark, men vill inte att DU ska hålla på med det"

Håller med. Som med mycket annat så väljer jag att skapa en egen uppfattning av saker och ting :-). Avskyr att känna mig ”ägd” av storebror som har sagt att det är farlig och olagligt och det är farligt och lagligt osv.. ✌🏻


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag hade satt ett extra plus om spelet hade hetat Knarkos istället.

Knarkos: Gängens Resning?


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Knarkos: Gängens Resning?

Exakt. 5+

Medlem

Själv sitter jag med dödsdrogen kaffe och tänker hur ett barnvänligt knarkspel skulle utspela sig. Kanske smuggling av socker hade varit barnvänligt, och polisen använder sig av elaka ord istället för pistoler!

Skribent
Skrivet av Nilos:

Själv sitter jag med dödsdrogen kaffe och tänker hur ett barnvänligt knarkspel skulle utspela sig. Kanske smuggling av socker hade varit barnvänligt, och polisen använder sig av elaka ord istället för pistoler!

Finns väl en gammal maffiafilm med barnskådisar (Jodie Foster, bland annat) som heter Bugsy Malone. Där kastar de paj istället för skjuta med tommyguns.

Och i gamla Microprose-utgivna halvklassikern Pizza Tycoon smugglar man ”glass”. Vilket förvisso egentligen betyder vapen, men det sägs aldrig rakt ut.

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Jag hade satt ett extra plus om spelet hade hetat Knarkos istället.

Eller som den finske sigenaren "Leifi Plomeros" skulle ha sagt "Naarksii"... Tänk svensk-finsk dialekt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Knark är ett så roligt ord. Vad betyder det ens? Heroin? Kokain? Koffein? Alkohol? Socker?

Redaktör
Skrivet av s3ng:

Knark är ett så roligt ord. Vad betyder det ens? Heroin? Kokain? Koffein? Alkohol? Socker?

Illegala rusmedel, va?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Illegala rusmedel, va?

Det känns rimligt.

Skribent
Skrivet av s3ng:

Knark är ett så roligt ord. Vad betyder det ens? Heroin? Kokain? Koffein? Alkohol? Socker?

Allt är knark. Det blir roligare så.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Knark är ett så roligt ord. Vad betyder det ens? Heroin? Kokain? Koffein? Alkohol? Socker?

(K)lassad (NARK)otika.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

1
Skriv svar