Färskt gameplay från Star Citizen-konventet CitizenCon

Medlem

@IMSG: 22 december tror jag.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av IMSG:

Allright! Vilket datum ungefär brukar den gå av stapeln?

Eftersom spelet ska i beta Q3 nästa år borde det betyda release omkring nästa jul. Lär ha en hel del att visa upp med andra ord så den vill man inte missa.

Det brukar köras Helgen/veckan före julafton. Det är årsavslutningen eftersom de skickar sitt folk på julledighet i samband med detta. Förutom några som har jour för att fixa server problem etc om sådana uppstår.

Det finns dock ett Dilemma med visning av SQ42. De vill inte spoila storyn så det är en balansgång hur mycket de vill visa. Hittills så har vi sett en vertical slice för 2 år sedan där de hade ett uppdrag en bit in i spelet som de körde igenom. Mycket har förändrats sedan dess dessutom med UI spelmotor etc. Sedan har de släppt en trailer för SQ42 förra året. Tidigare än så släpptes "Morrow tour" vilket är i början av spelet när man visas runt det första skeppet man skall tjänstgöra på av en besättningsman som kallas Morrow. Men det var mer än två år sedan så då var det väldigt ofärdigt. Så folk brukar inte referera till den.

Här har du länkar till vertical silcen samt trailern:

Virtical Slice, 2 år gammal.

SQ42 trailer. 1 år gammal.

Medlem

@rmpyro & @Aletheides
Tack för infon.

Nog borde man kunna skrapa fram 30-45 min gameplay utan att spoila, ungefär som Cyberpunk även om det är mer sandbox. Förvisso visade dem t.om. ett par uppdrag så vore lamt om RSI snackar kring stillbilder. Tänker typ mark- och rymdstrider, början av ett sidouppdrag och dylikt. Det är ändå väldigt mycket som hänger på att SQ42 blir bra, inte minst ekonomiskt för SC:s fortsatta utveckling och tro på att dem kan leverera.

Medlem
Skrivet av IMSG:

@rmpyro & @Aletheides
Tack för infon.

Nog borde man kunna skrapa fram 30-45 min gameplay utan att spoila, ungefär som Cyberpunk även om det är mer sandbox. Förvisso visade dem t.om. ett par uppdrag så vore lamt om RSI snackar kring stillbilder. Tänker typ mark- och rymdstrider, början av ett sidouppdrag och dylikt. Det är ändå väldigt mycket som hänger på att SQ42 blir bra, inte minst ekonomiskt för SC:s fortsatta utveckling och tro på att dem kan leverera.

Ja de borde de definitivt kunna göra. Med tanke på att Vertical Slicen de visade för två år sedan som jag länkade senast var mer än en timme av gameplay direkt från andra akten av spelet. Så ser inte varför de inte kan göra likadant igen.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Ja de borde de definitivt kunna göra. Med tanke på att Vertical Slicen de visade för två år sedan som jag länkade senast var mer än en timme av gameplay direkt från andra akten av spelet. Så ser inte varför de inte kan göra likadant igen.

Ja precis, den var pre-alpha med allt vad det innebär. Därav att jag är spänd på att se nu när det inte är jättelångt kvar sett till utvecklingstid i spelvärlden. Vi inväntar december helt enkelt.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Allright! Vilket datum ungefär brukar den gå av stapeln?

Eftersom spelet ska i beta Q3 nästa år borde det betyda release omkring nästa jul. Lär ha en hel del att visa upp med andra ord så den vill man inte missa.

Jag är extremt tveksam till att SQ42 släpps nästa år.
Tänk på att dom pratar om en intern beta för ett SP spel
Det är en enorm skillnad mot dom öppna betorna som släpps en månad innan release för vissa MP-spel
I bästa fall Q1-2 2021 imho.

Medlem
Skrivet av JRico:

Jag är extremt tveksam till att SQ42 släpps nästa år.
Tänk på att dom pratar om en intern beta för ett SP spel
Det är en enorm skillnad mot dom öppna betorna som släpps en månad innan release för vissa MP-spel
I bästa fall Q1-2 2021 imho.

På deras roadmap står det bara "Beta" så antog att det var release-beta för att få buggrapporter etc. Aja, då kan vi nog räkna med att public beta kommer om ett par år då som sagt.

Medlem
Skrivet av IMSG:

Ja precis, den var pre-alpha med allt vad det innebär. Därav att jag är spänd på att se nu när det inte är jättelångt kvar sett till utvecklingstid i spelvärlden. Vi inväntar december helt enkelt.

Answer the call 2014...

MEG
Medlem

Perfekt spel att spela med en Google Stadia


signatur

Death is only the beginning

Medlem

signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av generalfil:

Vilken citcon! Varit sjukt taggad i månader och försökte hålla nere mina förväntningar but they done did it. SSOCS till 3.8, planet v4, Jump points och Tony "THE GOD" Z ekonomi-simulering

Simuleringen av ekonomin som Tony & Co visade ser riktigt intressant ut. Det var helt klart bland det bästa i årets CitizenCon, enligt mig.

Om det var någon som missade sessionen med Tony Z så finns det en video här.

Medlem

Edit: Dom har fått in $250 miljoner nu.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

12
Skriv svar