Boneworks vs HL:Alyx

Releasehästryttare
Boneworks vs HL:Alyx

Redan om 3 veckor släpps Boneworks och de har nu släppt en ny dev video som verkligen visar hur kul det spelet kan vara.

Och jag undrar om ni tror att det kan bli roligare än Alyx.

Snälla kolla på videon innan ni röstar!

Skägg.
10 Chambers

Röstade på Boneworks, med motiveringne "roligast", tror dock att Alyx kommer vara en mer bombastisk upplevelse.


signatur
Releasehästryttare

@Carl Johansson-Sundelius: Kommer ni recensera Boneworks? Om Alyx behöver jag nog inte fråga

Inaktiv

Jag röstade, kanske slarvigt, på Alyx men som Calleman säger så kanske man kommer ha mer roligt i Boneworks iom att det verkar så otroligt sandboxy, även bredvid Half-Life som erbjuder en hel del sandboxing. Men helhetsupplevelsen vågar jag säga att Alyx kommer vara bättre.

Skribent

Rent gameplay-mässigt tror jag Boneworks kommer vara roligast. Det som verkligen lockar med HL: Alyx är mer spelvärlden och storyn.

På det stora hela kan jag tänka mig att det blir två ganska likvärdiga upplevelser, men med fokus på helt olika grejer.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

@Carl Johansson-Sundelius: Kommer ni recensera Boneworks? Om Alyx behöver jag nog inte fråga

Sjukt sugen! Lite orolig för rörelserna bara.


signatur
Skribent
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Sjukt sugen! Lite orolig för rörelserna bara.

Se till att rigga up en "kräk-cam" så att vi får ta del av härligheten.

Avstängd

Boneworks såg sjukt kul ut så röstade det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det tar runt 10-15 minuter att vänja sig vid att man rör sig i en virtuell värld men inte i verkligheten, åtminstone I pavlov. Sen efter det känns det naturligt.

Inaktiv

Hur går man runt i dessa spel?

Medlem

Spelar ingen roll, har man råd att lägga 6-10k på ett VR-kit har man råd med båda spelet.

Medlem

@Sapiens: Förstår inte riktigt, spelar det ingen roll om det ena är roligare än det andra eftersom man kan köpa båda ändå?

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Hur går man runt i dessa spel?

Lite olika sätt. Du har teleportering där du pekar på en plats, och helt enkelt teleporterar dig dit, vilket var väldigt vanligt i de tidigare VR-spelen för folk blev minst illamående av det. Nu är det dock vanligare med fri förflyttning eftersom det har finslipats såpass att folk sällan blir illamående längre, där du styr med vänster tumspak, precis som en gamepad, medan du vänder dig genom att rotara dig i verkliga världen, men också vända dig, "snappa" dig runt i t.ex. 45 grader genom att använda höger tumspak, om du inte har möjlighet för 360 graders frihet av någon anledning.

Jag tror Boneworks bara har fri förflyttning, medan Alyx har jag för mig har olika att välja mellan. Någon får gärna rätta mig

Medlem
Skrivet av Lazen:

@Sapiens: Förstår inte riktigt, spelar det ingen roll om det ena är roligare än det andra eftersom man kan köpa båda ändå?

Tja alltså inte som att det finns överflöd med VR-lir, speciellt inte på lite högre nivån så då känns det rätt meningslöst att behöva välja.

Medlem

Tänker långsiktigt här och röstade på Half-life pga av att dom kommer släppa deras SDK för Source 2 så kommer svämma över med moddar.

Medlem

kontrollerna dom visar i boneworks är det Valve index kontroller?
kommer spelet enbart fungera med dom kontrollerna?
dvs inget WMR stöd ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av jehuty:

Tänker långsiktigt här och röstade på Half-life pga av att dom kommer släppa deras SDK för Source 2 så kommer svämma över med moddar.

Ja moddarna är verkligen det som får många VR spel att blomma ut och bli långlivade.
tycker lite synd om dom som kör PSVR som saknar modd stöd helt och hållet då utbudet är så litet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

kontrollerna dom visar i boneworks är det Valve index kontroller?
kommer spelet enbart fungera med dom kontrollerna?
dvs inget WMR stöd ?

Spelet kommer ha stöd för vanliga VR kontroller.

Skrivet av Molotov:

Ja moddarna är verkligen det som får många VR spel att blomma ut och bli långlivade.
tycker lite synd om dom som kör PSVR som saknar modd stöd helt och hållet då utbudet är så litet.

Pavlov är ett sånt spel. Hade förmodligen varit bortglömt om det inte hade mod stöd.

Medlem

Tror båda spelen kommer va riktigt kul. Blir köp på boneworks med tanke på att HL va gratis 😁

Medlem
Skrivet av Molotov:

kontrollerna dom visar i boneworks är det Valve index kontroller?
kommer spelet enbart fungera med dom kontrollerna?
dvs inget WMR stöd ?

Enligt Steam sidan:
Headset:

Valve Index
HTC Vive
Oculus Rift
Windows Mixed Reality

Medlem

Lite OT! Men hans VR motor har jämförts med Boneworks.

Har själv följt den här killen ett tag på Youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=B_Hn21W72Qg

Nu verkar han ha fått jobb på Ubisoft, så kan bli intressant och se vad de håller på med

Medlem

Jag tror mer på Alyx men varför välja? Äger man ett VR headset och det som krävs så finns det ingen ursäkt att inte köra båda!

Medlem

jag kommer köpa båda, vafan boneworks blir ju ett måste för typ Alla ändå. HL behöver inte ens nämnas, det är religion.

edit. ser nu på steam att köper man valve index för bara 11 lax så får man HL Alyx på köpet


signatur

//monster

1
Skriv svar