Saker som gör en rosenrasande i spel – vad får dig att koka?

Skribent
Saker som gör en rosenrasande i spel – vad får dig att koka?

Efter att ha läst igenom den eminenta tråden om elektroniska prylar som fått sätta livet till på grund av ägarens vrede började jag fundera på de där momenten i vissa spel som gör en helt rosenrasande och får en att vråla "Men vilken jävla BULLSHIT!"

Det finns mycket som är irriterande i spel, som mellansekvenser som inte går att hoppa över, utvecklare som fått för sig att "Quit Game" ska ligga under "Options" samt spel som tvingar en att gå tillbaka till startskärmen för att kunna avsluta. Här snackar jag dock snarare om saker så får en att bli rasande.

En av de saker som gjort mig mest förbannad under årens lopp är den där jävla skitattacken som King gör i Tekken 3. Ni vet den där combon (i olika varianter) som pågår i fem minuter och bara gör mer och mer skada medan man sitter och kokar i soffan utan förmåga att göra något. Det resulterade för min del inte i trasig elektronik, men väl ett sprucket Playstation-fodral.

Medlem

Inget annat har gjort mig så jävla förbannad som ryssar under alla år. Andra saker är när options för spelet ligger i launchern, introsekvens som inte går att avsluta och inventorys som är så dumt gjorda att man måste modda istället (hej skyrim).


signatur

Burn in the light.

Medlem

- Människor som inte tar spel på allvar när de spelar någon form av rankad matchmaking. Man kan lalla omkring bäst man vill i normala matcher och så, men folk som trollar och tramsar i rankat kan gott brinna i de djupaste nivåerna av Dantes inferno.

- Jag lägger även till människor som skriker hela tiden, dessa jävla barn (ofta vuxna som beter sig som barn) som hela tiden ska skrika och vara högljudda bara för sakens skull.

- Som en följd av punkt två lägger jag även till, spel som inte låter mig använda någon form av "mute" av såväl medspelare som motspelare.

- Slutligen, spel vars menyer är så uppenbart konsol-portade att man inte hittar någonting, onödigt många klick och trolleri för att hitta det man letar efter.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem

Det finns mycket som gör mig långsint irriterad i spel, översimplifiering och extremt långa och oskippbara tutorials/prologer är t.ex kära ämnen för mig att klaga på...
Men det enda jag kommer på som nog för mig riktigt rasande är nog spel där vissa sorters postprocessing inte går att stänga av. Både överdriven motion blur, depth of field och chromatic abberation kan ge mig illamående typ åksjuka, så då blir man inte snäll när man upptäcker att de inte finns med i optionmenyn...

Medlem

Tidsbegränsningar av alla slag.

När jag ser en klocka börja räkna ned blir jag stressad, när jag blir stressad blir jag irriterad och när jag misslyckas p.g.a av en jävla klocka så blir jag arg... Väldigt arg.

Jag spelar för att bli glad och för att slappna av från vardagens stress så när spel bygger på min stress istället för att trappa ned den så är det kört.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent
Skrivet av SID 6.7:

Tidsbegränsningar av alla slag.

När jag ser en klocka börja räkna ned blir jag stressad, när jag blir stressad blir jag irriterad och när jag misslyckas p.g.a av en jävla klocka så blir jag arg... Väldigt arg.

Jag spelar för att bli glad och för att slappna av från vardagens stress så när spel bygger på min stress istället för att trappa ned den så är det kört.

Sånt gör mig också tokig. Och inte blir det bättre av att man alltid presterar sämre och sämre för varje gång man misslyckas.

Medlem

Censur
och när spel slösar ens tid (för många kryptiska pussel, mycket fram-och-tillbakagående, videos/mellansekvenser som inte går att skippa mm).


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Medlem

Design av olika UIn och skit, går nu under namnet UX. Folk som jobbar med det har ingen koll, jävla ryggdunkare är vad dom är.

Det började med Windows, sedan alla chattprogram etc etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Stunlock i PvP. Var är det skillbaserade i att kedje-stunna någon tills denne är död?

Få saker som är mer frustrerande än att stå still och dö utan att ha en enda chans att undvika det.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Bilspel som inte har bra AI. Om du ligger etta kör de helt plötsligt mycket snabbare än dig själv även fast de har exakt samma bil eller en sämre bil och om du ligger bakom dem så kör de sämst.
Som i det senaste Crash Team Racing till ps4, vet ej om det är fixat nu men när det var sprillans nytt, fy helvete vad AI:n var irriterande på svåraste. Vet att många klagade på det, så det kanske är fixat.

Releasehästryttare

Folk som slänger skräp på marken ...

Oh vänta nu läste jag titeln korrekt, spelrelaterat? Öh nej

Medlem

Det är nog många saker som gjort mig fly förbannad och kokande, men två jag kan komma på direkt är WoW-relaterade:

Bli avmountad samt dazed och när man blir rootad/CC'ad bakom någon pelare/LoS i arena, oftast självfallet när man är på väg att få ned någon motståndare.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

När jag inte kan skippa logotyper och skit när jag startar spelet. Såny borde förbjudas.

Skägg.
10 Chambers

Smygande med direkt fail state när man blir upptäckt. Kan uppskatta smygande i spel som Dishonored där spelet uppmuntrar stealth men ger dig alternativ när det skiter sig.

Senaste Spider-Man var hemskt på den fronten. Så fort Mary Jane skulle göra uppdrag ville jag stänga av.


signatur
Kontot avslutas

Jag har aldrig blivit förbannad så att jag har haft sönder något. Men jag har blivit irriterad på vissa saker. Som när jag läste på wikipedia om castlevania och läste att deras dracula var äldre än den riktiga liturära dracula. Det kändes ungefär som när jag såg dracula 2000 där de också har förstört honom.


signatur

ゼルダの城

Medlem

- Skrikande ungar
- Fuskande ryssar
- Fuskande kineser
- Dåliga konsollportar
- PK-trams som inte går att ta bort
- Kassa admins online
- För långa intros

Medlem

Det som gör mig förbannad är all dess jävla handhållning i spel.

Men det som gör mig riktigt irriterad är när man möter en sista boss I en del rpg spel och boss jävlen får attackera 3-5 gånger på raken innan det är min tur.

Eller när Darksider som tycker hej vi ska ha massa jävla puzzel I ett hack and slash spel efter spelat igenom 2an som fan hade mer dryga puzzel än ett Zelda spel så har jag fått nog av spelen serien tänker inte ens köpa 3an.

Också irriterande var i Skyrim att björnar fan ta mig tusan dödligare än drakar jag menar vi snakar drakar döda man 2-3 st när man var låg level men kom en björn då var man körd.

Medlem

Deadspace 3 på Nightmare/Impossible mode eller vad det nu heter.

Hade klarat hela spelet, fram tills sista fighten, och dör. På den svårighetsnivån så raderar
spelet alla sparfiler och man måste börja om. Då flög handkontrollen kan jag lova.


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Att den AI-styrda motståndaren i Pro Evolution Soccer får frispark mycket lättare än vad jag får.

Medlem

Sekvenser i fps där man helt plöstligt ska sitta som skytt i någon jävla bil som kör fort som fan...och varje gång man dör börjar man om från början.
Tror det var Farcry 3 eller något som vi enbart köpte för coop delen (eller om det var 4:an) där tutorial innan man kunde börja lira tillsammans var en bilsekvens..som han jag skulle lira med fick göra om typ 50ggr innan vi kunde börja lira tillsammans.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Sekvenser i fps där man helt plöstligt ska sitta som skytt i någon jävla bil som kör fort som fan...och varje gång man dör börjar man om från början.
Tror det var Farcry 3 eller något som vi enbart köpte för coop delen (eller om det var 4:an) där tutorial innan man kunde börja lira tillsammans var en bilsekvens..som han jag skulle lira med fick göra om typ 50ggr innan vi kunde börja lira tillsammans.

Ännu värre i CoD spelen. När dom tvinger en till stationära fighter på svåraste och man dör dör dör dör.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Kommer på ett par fall där jag blivit ganska irriterad;

Final Fantasy X-2 som liten - det där matte-minispelet drev mig till vansinne. Minns när jag slutade försöka förlita mig på att testa mig fram och istället började tänka på lösningarna istället så gick det bra med direkten (vet inte vad jag förväntade mig egentligen).

Destiny 2 - Spawn-systemet och zonerna är bland det sämsta jag upplevt i ett spel någonsin. Det fick mig att lägga ner spelet helt och hållet i ett par månader så förbannat jävla dåligt designat det systemet är, särskilt när resten av laget inte tycks förstå vad som händer och man förlorar på det.

League of Legends - Det är okej att förlora, det är okej att vara dålig, det är okej att klanta sig, det är okej att ha en dålig dag, men att välja en karaktär som går ut på att göra något specifikt, och sedan aldrig göra det, aldrig befinna sig på rätt plats, ge bort allt till fienden, och helt enkelt mer eller mindre inte existera i samma lag som en själv blir frustrerande. Man kan göra fel men att göra exakt varenda grej kring spelet, karaktären och spelet i helhet fel är nästan imponerande. (Ingen fara, skriver inget i chatten. Suckar mest tungt.)

Blir för övrigt inte så värst "tiltad" av andras prestanda men det som gör mig som mest frustrerad är när jag själv klantar gång på gång och inte lär mig av mina misstag.

Medlem

När tråkiga och ostiga vapen gör det lättare att vinna i PvP, uppenbar obalans är bara okej om det baserar sig i verkligheten i hyperrealistiska spel. Tar som exempel Sea of Thieves som jag precis börjat med där det tar lika lång tid att byta till pistol som hagelbrakare men den senare kan döda en på ett skott på de avstånd man ofta slåss i. Och ja jag vet att jag kan byta vapen, men jag vill rollspela pirat med svärd och pistol. Speciellt irriterande när lösningen är väldigt simpel, 1.5-2x längre tid att byta till och från hagelbössa samt längre tid att ladda om och så helt plötsligt är det inte lika ostigt längre.

Medlem

Lirat väldigt mkt WoW och det är sällan jag blir arg alls. Men när samma person i tex en raid gör samma misstag om och om igen fast man flera gånger förklarat hur man ska göra och samma problem fortsätter och man misslyckas pga denna underbara invid då kan det lackas rejält. Annars är de rätt chill.

Medlem

- Folk i MOBAs som ger upp efter en första förlorade team-fight och sedan throwar/afk:ar.

- Singleplayerspel som envisas med stora notiser varje gång man får en achievement. Förstör inlevelsen helt. Samma gäller allt annat som bryter fjärde väggen.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Avstängd

Onödigt att vara arg när man kan vara glad istället.

Medlem

Tycker det värsta är när folk inte har förståelse för att folk är olika bra på spel. Istället för att hjälpa så gnäller dom. Detta är otroligt vanligt i mmorpg och moba spel.

Sånt som kan få mig att stänga av ett spel är dålig AI. Det här är specifikt för sportspel där man oftast är beroende av AIn.

Medlem

Jag svor som F:A:N när jag mötte (Laura -- Spider Woman) från The Evil Within 1 första gången. Hon wastade mig så många gånger till PlayStation 4 att jag till slut gav upp o sålde liret. Köpte sedan spelet till Steam några år senare och klarade av bitchen till slut. Måste säga att hon är en as cool monsterboss dock. En av mina favoriter av antagonister. Sedan var (The Keeper -- Boxhead) från samma spel rejält jäkla dryg där många svordomar haglade efter varandra. Kan inte vara roligt att vara granne med mig när jag lirar spel alltså...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

utvecklare som fått för sig att "Quit Game" ska ligga under "Options"

Hej Hitman 2. Fick googla hur man stängde av.

123
Skriv svar