Rykte: Amazon utmanar Google Stadia nästa år

Robot
Rykte: Amazon utmanar Google Stadia nästa år

Internetjätten hakar på trenden med spelstreaming.

#amazon, #google-stadia, #spelstreaming, #twitch


Medlem

Vore supernajs om detta pressade priserna! Katastrof om det leder till massa exclusives...

Medlem

Kör som en Netflix av spel, till skillnad mot google så kan det nog bli något av det hela.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Vore supernajs om detta pressade priserna! Katastrof om det leder till massa exclusives...

Gör detsamma. I längden kommer det bli bäst för spelarna.

Medlem

Är det någon som kan så är det Amazon. Dom är en av ledarna när det kommer till servrar. Netflix är tex en av deras kunder.

Avstängd

Jag skaffade amazon igår på mitt ps4, faktiskt riktigt imponerande utbud av serier och filmer. Dessutom får man som ny kund ha det gratis i 7 dagar men det kanske alla tjänster har.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

har inte playstation blivit också spela på mobilen. mannen vad händer streaming era!

edit: playstation now ska tydligen bli via mobil också. blev fel med playstation blivit mobil också tack CARTMAN


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av freddeboden:

Vore supernajs om detta pressade priserna! Katastrof om det leder till massa exclusives...

Exclusives lär det garanterat bli, måste locka kunder på nåt sätt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Blessus:

har inte playstation blivit också spela på mobilen. mannen vad händer streaming era!

Du får nog skriva om det där. Men jag vet att du har dyslexi.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Forever Nintendo!
Men kan absolut ersätta Playstation eller Xbox mot en streamingtjänst så fort det fungerar smärtfritt.

Medlem

Älskar bilden till den här artikeln.

Medlem
Skrivet av sebrock:

Gör detsamma. I längden kommer det bli bäst för spelarna.

Gör inte detsamma. Tycker inte att den uppsjö av streamingtjänster för film/serier som finns nu gör det bättre för mej som konsument.

Tim
Medlem
Skrivet av Leffe76:

Gör inte detsamma. Tycker inte att den uppsjö av streamingtjänster för film/serier som finns nu gör det bättre för mej som konsument.

Hur tror du det vore utan uppsjön? Jag tippar på mindre material och högre priser.

Avstängd
Skrivet av Tim:

Hur tror du det vore utan uppsjön? Jag tippar på mindre material och högre priser.

Ja streaming är ju det bästa som finns, i alla fall när det gäller serier. Tänk om du var tvungen att köpa boxar?


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Tim:

Hur tror du det vore utan uppsjön? Jag tippar på mindre material och högre priser.

Jag vet, men det leder också till att jag står där med just nu fyra stycken prenumerationer som kostar varje månad. Summa summarum lägger jag skitmycket pengar varje år där jag använder ganska lite av varje tjänst.

Edit: I längden tror jag iofs konkurrensen kokar ner det till ett par bra tjänster. Just nu är det nytt och många vill pröva lyckan.

Tim
Medlem
Skrivet av Leffe76:

Jag vet, men det leder också till att jag står där med just nu fyra stycken prenumerationer som kostar varje månad. Summa summarum lägger jag skitmycket pengar varje år där jag använder ganska lite av varje tjänst.

Edit: I längden tror jag iofs konkurrensen kokar ner det till ett par bra tjänster. Just nu är det nytt och många vill pröva lyckan.

Kör en tjänst åt gången så kan du se det mesta du vill antagligen med tiden. Det är mitt tips
SVT Kulturnyheterna frågade sig hur man ska ha råd med alla sju. Det är som att ha alla konsoler och en PC, kanske inte för alla, kostar både tid och pengar.

1
Skriv svar