Detta är Half-Life: Alyx - Se premiärtrailern!

Medlem
Skrivet av Haddock:

Hur står sig Oculus då?

Väldigt bra. Rift S har likvärdig skärm som Index, men lägre uppdateringsfrekvens och lägre FOV (dock mindre ”god rays”, glare, och bättre linser med större sweet spot). Quest har lägre punkttäthet än Rift S och Index men en OLED-panel med bättre svärta. Quest kan användas både helt fristående (kör custom Android) eller kopplas till en PC. På Index och Quest går det till skillnad från Rift S att ställa in avståndet mellan linserna. Både Rift S och Quest kör en väldigt stabil variant av inside-out tracking så du behöver inte hålla på med att montera basstationer etc.

Stor skillnad i pris, ca 4.8k för Rift S och Quest från oculus.com men drygt 11k för Index.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Oj oj oj. Fan vad hypad man blev nu! Nu fick man även en första inblick i hur HL3 kan komma att se ut.

D e t t a ä r H a l f L i f e 3 .

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Haddock:

Vilket är bästa VR kitet nu? finns ju flera Oculus och Vive's

Vi jobbar på en sådan artikel


signatur
Medlem

helvete vad detta ser bra ut. Beställning på Index lagt att komplettera mina andra HMDs

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi jobbar på en sådan artikel

Utan tvekan Index om du vill ha konsumentlevel och ett OK pris. Annars Oculus Quest, billigt, standalone och möjlighet att koppla till PC för PC-grafik.

På enterprise-sidan finns många inte så kända och dyrare lösningar. Personligen är Varjo favoriten där. Har testat och det är mindblowing. Att göra något alls IRL känns patetiskt efter det, inte minst att spela 2D-spel.

Medlem

Har lite svårt för VR-titlar med svävande händer, föredrar definitivt en hel kropp med inverse kinematics likt Lone Echo. I övrigt ser det här riktigt intressant ut. Första spelet jag förbokar på en bra stund.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Bara jag som tycker det är lite smått oförskämt av dem att släppa ett nytt HL-spel, efter år av väntan... så är det ett VR-spel. En produkt för ett jävligt litet, men privilegierat segment spelare. Så jävla tråkig stil asså.
Det kräver ju inte bara att man förutsätts betala för ett headset och kontroller, utan att man i övrigt har förutsättningar att springa runt i hemmet i en virtuell värld som en dåre, sopa ned diverse blomkrukor och dylikt. Äh, vilket jävla skämt.
Det som stör mig mest är att de flesta verkar tycka detta är fantastiska nyheter.

Medlem
Skrivet av Gurkon:

Bara jag som tycker det är lite smått oförskämt av dem att släppa ett nytt HL-spel, efter år av väntan... så är det ett VR-spel. En produkt för ett jävligt litet, men privilegierat segment spelare. Så jävla tråkig stil asså.
Det kräver ju inte bara att man förutsätts betala för ett headset och kontroller, utan att man i övrigt har förutsättningar att springa runt i hemmet i en virtuell värld som en dåre, sopa ned diverse blomkrukor och dylikt. Äh, vilket jävla skämt.
Det som stör mig mest är att de flesta verkar tycka detta är fantastiska nyheter.

Ett bra VR-headset behöver inte kosta mer än en mellanbra skärm (under 5k) och du kan spela spelet sittande om du vill.
Däremot har jag förståelse för frustrationen av de som väntat länge på en uppföljare. Samtidigt leder såna här satsningar till att fler skaffar VR och priserna går ner, samtidigt som antalet storspel ökar.

Medlem

Förbokat! (Äger en Quest)

Medlem

Kommer förhoppnings moddas med stöd utan VR


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Moderator | Testpilot
Skrivet av WarpGuN:

Kommer förhoppnings moddas med stöd utan VR

Det lär ju inte bli samma sak. Tveksamt om en sådan upplevelse kommer vara ett bra spel med m+k.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det lär ju inte bli samma sak. Tveksamt om en sådan upplevelse kommer vara ett bra spel med m+k.

mjo men kanske


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

MEG
Medlem
Skrivet av poppeye:

Varför gör dom aldrig armar i vr? Ser ju helt skevt ut.

Kanske hon är osynlig förutom händerna, enda logiska slutsatsen


signatur

Death is only the beginning

Medlem

ÄR det värt att spela om alla half life spelen om man inte riktigt kört igenom dom?

Medlem
Skrivet av poppeye:

Varför gör dom aldrig armar i vr? Ser ju helt skevt ut.

Kräver något som kallas inverse kinematics, där du ska lista ut armens position utifrån handens position. Fungerar varierande bra, men hyfsat bra i Lone Echo och Echo Arena. Finns även en mod med det till Skyrim VR.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Vercadi:

ÄR det värt att spela om alla half life spelen om man inte riktigt kört igenom dom?

Det skulle jag säga. Underbar spelserie helt igenom.

Men som allt annat är det alltid smaksak. Jag växte inte upp med serien och hade ändå förbaskat roligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Gurkon:

Bara jag som tycker det är lite smått oförskämt av dem att släppa ett nytt HL-spel, efter år av väntan... så är det ett VR-spel. En produkt för ett jävligt litet, men privilegierat segment spelare. Så jävla tråkig stil asså.
Det kräver ju inte bara att man förutsätts betala för ett headset och kontroller, utan att man i övrigt har förutsättningar att springa runt i hemmet i en virtuell värld som en dåre, sopa ned diverse blomkrukor och dylikt. Äh, vilket jävla skämt.
Det som stör mig mest är att de flesta verkar tycka detta är fantastiska nyheter.

Allt har väl tytt på att ett nytt half life inte skulle komma förrän det var banbrytande på något sätt.
Så jag tycker att vr känns som ett väldigt naturligt steg och hoppas innerligt att det kommer fler aaa titlar till plattformen för att det är så fantastiskt att spela.

Kan man inte skaffa vr, tobad, alla har ju inte en gaming pc heller, eller en motorcross, eller whatever. Hobbys är ett privilegium, är väl inget att hänga läpp över.

Medlem

Inte ens det här får mig sugen på VR.

Medlem

Endast det här får mig sugen på vr

Medlem

Lite sugen blir man ju på att lägga en beställning på index.. Särskilt efter att valves the lab fortfarande är det bästa "spelet" i VR.

men är ändå lite tveksam. Jag köpte en vive så fort den släpptes men kan inte påstå att jag har använt den mycket alls. Men samtidigt så var det mycket på grund av att spelen inte lyckades fånga mitt intresse.

Har FZ en index och kommer ni göra en djupdykning med olika headsets i detta spel när det släpps?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi jobbar på en sådan artikel

Kommer den ut innan Black Friday?

Medlem

Om Valve har stake så spelar dem ett spratt med allmänheten och "gör en Kojima" (MGS2 specifikt); utlova en premiss via trailers och leverera en produkt som motsäger sin marknadsföring. Visst vore det ändå jävligt lustigt om man installerade Half-Life: Alyx bara för att mötas av titeln HALF-LIFE 3 på en minimalistisk huvudmeny. Dem har ju mer än tillräckligt med pengar för att ta smällen, så att säga, och kanske tjänar Valve mer på publiciteten kring ett sådant praktiskt skämt än vad dem riskerar att förlora monetärt. Då slipper dem ju pressen från allmänheten kring HL3 totalt.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Nanopojken:

Kommer den ut innan Black Friday?

Förhoppningsvis!


signatur
Medlem

Det får nog bli en Valve Index till våren då!


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Finns det inte nåt ställe där man kan prova VR och bestämma sig vilket headset som duger?

Medlem
Skrivet av Metsys1k:

Finns det inte nåt ställe där man kan prova VR och bestämma sig vilket headset som duger?

man kan hyra vr-brillor, iaf i stockholm. och sist jag var på mall of scandinavia i solna hade dom även där vr man kunde testa! men måste ju säkerligen finnas på många ställen nu tycker man. dom har också en vr-lokal nånstans i södra sthlm som är jävligt stor, där man lirar med 4-8 polare.


signatur

//monster

Medlem

VR? Nej, tack! Hellre PC!

Medlem

VR är inte för alla, tyvärr. Their loss. Men allt kan inte passa alla.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Skaffa dig ett ordentligt jobb och köp VR istället för att gnälla, det är fantastiskt. Boneworks var gold, önskar det var längre. Ser sjukt fram emot Alyx. VR/AR är framtiden

Väx upp och låt folk ha sina egna åsikter. VR är ännu icke moget.

Medlem

@Loxus
Samma med att det inte skulle vara moget, antar jag - en högst personlig åsikt. Eller hur definieras moget VR?
Dock en rätt oväsentlig fråga, huvudsaken är ju att det är bra och fungerar.

Skriv svar