Detta är Half-Life: Alyx - Se premiärtrailern!

Robot
Detta är Half-Life: Alyx - Se premiärtrailern!

När utspelar det sig, är Gordon fortfarande i dvala och hur blev det med portalpickan?

#half-life-2, #half-life-alyx, #valve


Medlem

Ser ju faktiskt riktigt bra ut, kanske blir ett VR-headset ändå

Medlem
Medlem

Skiter i vad folk tänker kring detta.
Är så sjukt jävla taggad och brukar inte förboka spel, men nu blir det tamejfan så!

Medlem

Det här är Half Life 3 i förklädnad.
Det kanske kommer släppa hur mycket nytt till detta som helst?

Citerar mig själv från 2017 #3621772


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Ser ju skit bra ut

Aldrig testat VR


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Medlem

Varför gör dom aldrig armar i vr? Ser ju helt skevt ut.

Medlem

@poppeye:

Skitsvårt att få det rätt. Boneworks verkar ha fått det att funka ganska bra men annars är det skitsvårt att få till det.

Medlem

Mama mia me likey so much!!!

Blir lite sugen på att skaffa nån bättre modellen än gamla Vive till det här. Kul!

Medlem

Det här är första gången som jag verkligen är sugen på att köpa VR!

Medlem

Ser riktigt bra ut!!

Medlem

Kan någon bara ljuga för mig och säga att det här kommer till vanliga skärma? Orkar inte gå och fundera över det...

Konstig känsla man fick av G-Man. Efter alla år man jagat honom samt alla år han var spårlöst försvunnen så står han där rätt framför mig, mina händer i något av en bön position framför ansiktet genom trailern. Även om han inte säger något hör jag hans rispiga röst. So, we meet again.

Medlem

Det här såg helt amazing ut! Och läskigt!

På steam-sidan står minimum requirements samt att spelet stödjer index, vive, occulus och windows mixed reqlity. Vidare kan man spela sittandes, ståendes samt i "room-scale".

Jag hoppas på prestandatester från fz/swec. Men vore också awesome om ni kunde testa och jämföra upplevelser mellan de olika head-set:en!

Medlem
Medlem

Geoff Keighley träffar valve på game awards youtubekanal: https://youtu.be/-9K0eJEmMEw
Kan något mer visas där tro om 1/2 veckor?

Medlem

Riktigt snyggt!

Medlem

Oj oj oj, det ser fett ut!

Hoppas naivt att det kommer en version utan VR-krav längre fram, men annars blir det nog svårt att hålla sig från att köpa ett kit.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan dom inte göra ett nytt riktigt fps man kan spela wasd med =/
Men detta är säkert det coolaste VR som kommer ut.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska ändå bli intressant och se om det blir något bra. Var ett tag sedan Valve gjorde spel på den här nivån. En sak att göra mp spel som CS:GO och Dota 2, en helt annan grej med storyfokuserade singelplayer lir som Portal 2 och Ep2.

Har varit intresserad av Index men känns inte värt att lägga så mycket pengar på VR, när det fortfarande saknas grymma storspel. Får se om det här kan bli det som får mig att skaffa det till slut.

Skribent

Detta är ju precis vad hela VR-världen behöver. Exklusiva AAA-spel som kräver VR och samtidigt som den sätter standarden på vad VR kan vara.


signatur

Skribent på FZ och allmänt olycklig.

Avstängd

Äntligen känns en Quest intressant för just detta spel och annat, hähä.

Medlem

Fruktansvärt fett för oss VR användare. Och att de dessutom stödjer Oculus Rift, riktigt trevlig överraskning.

Count me the f*ck in!

Medlem

https://www.half-life.com/en/alyx/vr lite info för dom intresserade


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Gratis om man har eller köper Index, det är ju en bra morot

Medlem

så man kan alltså inte spela det på en vanlig skärm ? jösses.. vilket bajs

Medlem

Herregud vad mäktigt det såg ut. Synd att man inte har flera tusen som skräpar runt.

Medlem

Så man måste ha kitet med basstationer, så alltså drygt 10.000 spänn?
https://store.steampowered.com/sub/354231/

// Edit ja man måste ha det yay xD

Medlem
Skriv svar