Diablo IV:s levelsystem ännu inte spikat

Robot
Diablo IV:s levelsystem ännu inte spikat

Utvecklarna spånar, och vill ha dina åsikter.

#blizzard, #diablo-iv


Medlem

Klart det inte är spikat. Spelet är ju minst 3-4 år ifrån release


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

eld
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Klart det inte är spikat. Spelet är ju minst 3-4 år ifrån release

Och diablo3 hade inte ens sitt nuvarande endgame level-system vid launch.

Medlem

Då vet man att det är långt kvar innan släpp.

Medlem

Jag gillar när det finns ett slutmål likt Diablo 2. Ganska svårt att nå men möjligt. Man kan ju fortfarande förbättra sin karaktär med gear efter det.

Medlem

Tror inte det nödvändigtvis behöver betyda att det är så långt kvar till släpp som vid första anblick. Leveling system är redan på plats, frågan är bara hur dess parametrar ska skruvas och ändras på. Har man en playable demo, med 3 klasser, på 24 minuter så är spelet långt ifrån ritbordet skulle jag säga.

Det släpps inte i morgon, men jag tror inom 2 år.

Medlem

Jag tror inte att obegränsat levelsystem är bra för en Diablo-titel. Vi behöver definerbara mål, annars känns det rätt trist.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

MEG
Medlem

Inget bra tecken när de officiellt går ut med att de vill att spelarna ska hjälpa dem med spelet.
Detta tyder (anser jag) att de inte vet vad eller hur de ska göra.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Om jag skulle få välja hade jag nog kört något åt D2-hållet, med en max level som tar väldigt lång tid att nå, men som inte är game-breaking i form av hur stark karaktären är.

Paragon-systemet i D3 har ju alltför stor påverkan tycker jag. Det borde snarare vara utrustningen på din karaktär som ska vara den största bidragande faktorn.

Medlem
Skrivet av MEG:

Inget bra tecken när de officiellt går ut med att de vill att spelarna ska hjälpa dem med spelet.
Detta tyder (anser jag) att de inte vet vad eller hur de ska göra.

Tvärtom... Jättebra att de tar in feedback från spelare som ofta lagt betydligt mer speltid än många utvecklare och har god kunskap om vad som fungerar bra eller dåligt. Ta in all feedback som man kan få så blir det upp till Blizzard att välja det som de tror på och göra ett så bra spel som möjligt.

Medlem

Hade vilja ha det D2-hållet med 100lvl som max men det får inte ta för lång tid att nå dit på grund utav Seasons om dom inte vill att det. att ett season är fyra till fem månader kanske. Och ingen paragon system vill jag se.

Medlem
Skrivet av MEG:

Inget bra tecken när de officiellt går ut med att de vill att spelarna ska hjälpa dem med spelet.
Detta tyder (anser jag) att de inte vet vad eller hur de ska göra.

Tyder snarare på att de är väldigt måna om att D4 ska bli ett spel för spelarna. De vill inte fucka upp den här gången.

Make Diablo great again!

Medlem

Ingen är väl förvånad? Anledningen till att spelet visades upp överhuvudtaget var ju för att minska kritik och få fans att "glömma bort" senaste tidens problem.

Medlem

Hade gärna sett nya intressantare klasser än samma som D2 igen, eller multiclass a la grim dawn

Medlem
Skrivet av MEG:

Inget bra tecken när de officiellt går ut med att de vill att spelarna ska hjälpa dem med spelet.
Detta tyder (anser jag) att de inte vet vad eller hur de ska göra.

Jag tolkar det som att de vet precis vad de ämnar att göra. Ett spel för spelarna och vem vet bäst vad de vill ha än just spelarna?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av MEG:

Inget bra tecken när de officiellt går ut med att de vill att spelarna ska hjälpa dem med spelet.
Detta tyder (anser jag) att de inte vet vad eller hur de ska göra.

Jag satt och tittade på exilecon och då var det en kille i publiken som skrek en idé direkt upp till spelutvecklarna på scen som svarade att det ska vi lägga till i spelet.

Blizzard har varit urdåliga att lyssna på sina fans på deras forum genom hela D3, så detta är ett steg i rätt riktning.


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

Inse bristen av vision från spelutvecklarna när dom själva inte har självförtroende nog att pusha sin egna idéer. Det här kan ju bara sluta i katastrof haha

Medlem
Skrivet av 413X:

Inse bristen av vision från spelutvecklarna när dom själva inte har självförtroende nog att pusha sin egna idéer. Det här kan ju bara sluta i katastrof haha

Det här handlar inte om någon ny revolutionerade speltyp. De har säkert en vision om vad de vill med spelet.

Frågan de ställer handlar mer om hur man ska följa upp den legacy som Diablo 2 satte, vad man ska ta och inte ta av från Diablo 3.
Mer eller mindre de öppnar händer/dialog för att tillfredsställa den äldre(hardcore) communityn. Många av de som jobbar med Diablo 4 är inte 50 utan snarare 25+ och då som på många andra arbetsplatser, frågar man efter kund feedback.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Förstår mig inte riktigt på Blizzard och Diablo. Dom har ju Diablo 2, använd det som mall för Diablo 4, enkelt.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Förstår mig inte riktigt på Blizzard och Diablo. Dom har ju Diablo 2, använd det som mall för Diablo 4, enkelt.

Varför då? Diablo 2 finns ju redan. Vill du spela ett spel som är exakt som Diablo 2, spela Diablo 2.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Varför då? Diablo 2 finns ju redan. Vill du spela ett spel som är exakt som Diablo 2, spela Diablo 2.

Fast, nu sa jag inget om en rak kopia, utan en mall. Använd Diablo 2 som en förebild. Snackar vi levelsystem som passar Diablo och som många vill ha så är det liknande det från Diablo 2, sen max lvl 99. Ge spelarna ett mål att se fram emot helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Djavulen:

Fast, nu sa jag inget om en rak kopia, utan en mall. Använd Diablo 2 som en förebild. Snackar vi levelsystem som passar Diablo och som många vill ha så är det liknande det från Diablo 2, sen max lvl 99. Ge spelarna ett mål att se fram emot helt enkelt.

Yup en förebild och utveckla vidare på det. Se på PoEs system, mycket influencer från D2. Liknande levling system, förbättrat potion system, förbättrad itemization. Förbättrat passive träd/skills etc...
Samtidigt gick D3 bakåt i utveckling på alla dom där.

Jag har fullt förtroende att Blizzard kan göra ett schysst spel med bra combat som håller i några veckor. Däremot känns det betydligt mer osäkert om dom kan göra något som kan hålla i längden på samma sätt som D2 och PoE gjort för mig.

1
Skriv svar