Föremål du har slagit i sönder i ren aggression

Dödgrävaren

Ett par Joysticks satte väl livet till i min ungdom, men inte så mycket på grund av vrede. En 360-kontroller dog dock när jag spelade Fifa efter att jag råkade drämma den i bordet efter att min motståndare haft osympatiskt mycket flax i mina ögon.

Har otroligt nog aldrig tagit sönder en kontroll, mus eller tangentbord å liknande, varit nära, men lyckats lugna mej innan, nu har jag en boxningsäck bakom mej som jag kan ta ut min ilska på.. Har däremot Hulkat sönder 2 T-shirts


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Näven har man väl drämt i tangentbordet några gånger men det var ganska länge sen nu. Slog sönder en kaffepanna en gång (länge sedan) efter att blivit dödad på löpande band under pvp i Alterac Valley i World of Warcraft.

Medlem

Det har blivit ett par sönderslagna möss och tangentbord genom åren, helt klart. Men måste nog säga att mitt värsta utbrott var när jag slog näven i mitt gamla IKEA-skrivbord och fastnade med handen i masonitskivan

Inaktiv
Skrivet av matuttas:

Aldrig.
Självkontroll kallas det.
Kan även användas ute i verkliga livet.

Du utgår ifrån att alla människor är likadana?

Medlem

Har väl slängt in två eller tre möss i väggen samt bankat in ett och annat tangentbord. Slog även näven i ett IKEA-bord så att det gick av på mitten (en sån där luftig pappskiva, inte solid ek).

Det här var ju dock när man var en argsint liten tonåring.

Nu gillar jag att svära så mycket som möjligt istället

Skrivet av anon_119148:

Du utgår ifrån att alla människor är likadana?

Nu är ju självkontroll i grunden ett bra beteende medan bristande självkontroll är ett dåligt beteende.
Världen hade varit bättre om människor var bättre på självkontroll.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Inaktiv
Skrivet av hannes.theorell:

Nu är ju självkontroll i grunden ett bra beteende medan bristande självkontroll är ett dåligt beteende.
Världen hade varit bättre om människor var bättre på självkontroll.

Självklart, svårt att argumentera emot något av det du skrev där. Allt jag menar är att människor är i grunden olika och vissa har sämre självkontroll på samma sätt att andra inte kan göra mer än 3 armhävningar. Sen har man väl något ansvar när det kommer till att kontrollera sig men de som har bra självkontroll har ju stor fördel där.

Medlem

Av någon konstig anledning så har detta aldrig hänt mig, har slagit sönder fler mobiler än jag orkar minnas, men aldrig någonsin hur arg jag än blivit så har jag aldrig slagit sönder en handkontroll. Dock har man vart nära några gånger att kasta handkontrollen i tvn, har dock haft turen att kunna kontrollera mina impulser dom gångerna xD

Medlem
Skrivet av Fulci:

Knappar har börjat uppföra sig konstigt på Logitech möss. Problemet är nog snarare billiga kinesiska komponenter än antalet klickningar. Nästa mus blir inte Logitech.

Köp corsair! Jag har 1 som blivit använd iaf 5-6 år som fungerar helt perfekt fortfarande, och nu har jag köpt en ny corsair som även den är helt awesome (dark core rgb).

Medlem
Skrivet av Smoo87:

Köp corsair! Jag har 1 som blivit använd iaf 5-6 år som fungerar helt perfekt fortfarande, och nu har jag köpt en ny corsair som även den är helt awesome (dark core rgb).

Det är en Logitech G903 som jag har som ballat ur med dubbelklickningar och konstant repeterande klick vid nedhållen musknapp. Ska kolla om det dyker upp något bra på Black Friday rea.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Det är en Logitech G903 som jag har som ballat ur med dubbelklickningar och konstant repeterande klick vid nedhållen musknapp. Ska kolla om det dyker upp något bra på Black Friday rea.

Ish, ja när sånt händer blir man bra trött. Har bara haft 1 mus tidigare som fått det problemet (dock var det något skit i deltaco klass). Var ju bra drygt att försöka spela med en sån mus xD. Så nu försöker jag alltid ha reserv utifall att. Samma sak med tangentbord, har tom 2 extra tangentbord(ett sketet rubberdome och 1 steelseries 6gv2)

ELF
Medlem

Har aldrig blivit våldsam av spelande. Men vissa mp spel kan ju självklart locka fram satan själv då det flyger alla möjliga svordomar till höger och vänster.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

En skrivare med skanner där ja drämde till den ovanpå så att skanner glaset gick i 1000 bitar.

Medlem

Inte en enda faktiskt, men jag har skolkat från skolan en dag som 11 åring när jag förlorade ett långt Mario Party spel genom att jag tvingades byta antal stjärnor med en annan spelare i sista omgången. Var helt förkrossad och orkade inte hänga med motspelarna, som gick i min klass, mer den dagen helt enkelt.

Medlem

Jag ska ha spelkväll på lördag. Blir spännande att se hur det går med kontrollerna då...

Medlem

Jag har aldrig medvetet haft sönder något som reaktion på att det gått dåligt i spel. Tanken har dykt upp, men att förstöra mina egna grejer har alltid känts som en dubbel förlust.

Däremot har strulande datorer eller internetuppkopplingar i min barndom fått mig att drämma näven hårt i väggen och liknande. Som jag minns det resulterade detta oftast i att jag fick väldigt ont i handen och att jag kände mig ganska dum.

Medlem

En handkontroll kostar i regel lika mycket som ett nytt spel. Finns inte mycket i den här världen som kan göra mig tillräckligt förbannad för att sätta eld på en femhundring, så handkontrollerna klarar sig också. Folk som trollar i multiplayer rör mig sällan i ryggen, för ju argare jag blir, desto mer vinner de. Skulle hellre elda upp en femhundring än att ge dem det nöjet.

Medlem

Nån kontroll har aldrig gått sönder. Dock ett hål i det billiga Ikea bordet. Längesen nu dock

Medlem

@Zamorano16: Det viktigaste under en intensiv spelkväll är nog plexiglas eller till och med galler framför TV:n

Medlem

Jag vet inte hur gamla ni är eller vad ni har för bakgrund, men jag kom relativt tidigt underfund med att det är bara mitt fel att det går dåligt. Visst så har det alltid varit, genom alla NES spel som var arkadspel genom super mario osv osv men tror det var Ninja Gaiden till Xbox som inpräntade det riktigt ordentligt, När jag sedan snubblade över Dark Souls hemma hos en polare och gick in blind, var det snarare en motivatör att man åkte på däng flertalet gånger.

Ni som fortfarande tampas med det här kan jag rekommendera en liten video av Frothy:

https://www.youtube.com/watch?v=c-65lUbvers


signatur

P.L.U.R

FM-guru
F.d. Sisyr

Har vad jag kan minnas aldrig haft sönder något. Vet att jag drömde ett headset i väggen för X antal år sedan, men det överlevde.

Blir sällan irriterad ö.h.t. när jag spelar, men ibland brinner det till.

Medlem

I de värsta fallen så skriker jag i en kudde tills jag skrattar åt mig själv och sätter mig tyst igen och spelar vidare.

Fungerar.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Nä, visst jag har slagit på tangentbordet några gånger i min ungdom samt kastat musen, men inget har gått sönder.

Medlem

PS3 handkontroll för många år sedan, sedan dess har jag varit konservativ med aggression.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

GiD
Medlem

En telefon modell telia stationär när jag spelade det enda spelet som fick mig arg:
Super Tennis

Medlem

När det gick uruselt i diverse NESspel utvecklade jag en (idiotisk)metod att jag bet i handkontrollen. En sådan kontroll tål en hel del bitande. INGA TÄNDER LOSSNADE ELLER SPRACK. Tack flourtanten. Många bitmärken dock. Vänner och släktingar undrade vad det var för märken 😚.
När jag missade ett hopp i Link (Zelda2) för mycket DÅ small det till i handkontrollen i min mun. Plasten hade spruckit! Dock gick den att spela med.
När jag spelade det senaste rts i Warcraft samlingen gick det dåligt, dåligt, dåligt i absolut sista storykampanjens sista strid. Då slet jag ut skivan ur datorn i stort sett, skivan bröt jag i småbitar "släden" klarade sig.
På senare år har jag bara några ord jag upprepar "Du är för gammal"
Köpte mini utgåvan av SNES när den släpptes. Min brorson gillade att se de gamla spelen. Vi spelade lite super mario kart (när jag spelade och hade originalet hade jag naturligtvis bästa tider på alla banor osv..) och han hade aldrig spelat det eller spelat med en sådan handkontroll. NATURLIGTVIS vann ungj*veln och jag körde av banan flera gånger!!!👴

Medlem

Brukar kunna behärska mig, men drog sönder dosan i Dark souls 1.
Försökte köra en "no death run".

Gick smidigt som fasen, sen klantade jag mig och ramlade jag ner från bjälkarna i taket i Anor Londo. Då brast det.

När jag var riktigt liten brukade jag dra NESen i golvet med full kraft när jag fick slut på continues i valfritt spel.
Lyfte skiten över huvudet med två händer och drog den rätt ner i parketten.

Samma NES är fortfarande fullt funktionsduglig idag!

Avstängd

Jag vill gå in på det psykologiska. När känslorna är som mest stormiga.
När det händer för mycket i ens vardag. Mer än vad nerverna klarar av.
Det är då man har en okontrollerad aggression. Och det är därför jag har haft sönder 2 av mina handkontroller som jag ångrar idag.

Medlem

Råkade ut för ett scenario igår.
Var väll aggression
Slogs i "gladiator arenan" Gore och efter ett tag så är det väldigt många som vill ha ihjäl en så man går i "Rage mode" och råkar mitt i all kaos slå ihop händerna så ena kontrollen går i bitar.
Pratar så klart om VR "olycka"
Tur gick kontrollen att laga, kunde trycka ihop alla delar som lossna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar