Datorn för trög för Red Dead 2? Spana in This Land Is My Land

Robot
Datorn för trög för Red Dead 2? Spana in This Land Is My Land

Poor Mans Redemption släppt på Steam.

#nyhetstips, #this-is-my-land


Medlem

Hahaha 😂 "Poor Mans Redemption" den va inte snäll Calle.. väldigt rolig 😂 men inte snäll.. 😉

Medlem

"Poor Mans Redemption" - inte helt PK kanske

Medlem
Skrivet av slacker666:

"Poor Mans Redemption" - inte helt PK kanske

And I like it 😁 allt behöver inta va så PK hela tiden 😉

MEG
Medlem

Calle har flyttat fram gränsen på vad som är tillåtet att skriva på FZ, bra jobbat


signatur

Death is only the beginning

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av roftg:

Jo det behöver det vara, särskilt när FZ själva skriver något, dom är ju så duktiga på att påpeka när vi användare skriver stötande saker.. att sen komma med näsan i vädret och utrycka sig sådär, det är riktigt fult tycker jag.. alla jobbar inte på en spelredaktion, alla har inte två föräldrar, alla har inte välbetalda jobb..alla har inte råd att maxa rd2,..poor man redemption, fuck you FZ,

Hoppsan! Hade inte en tanke om att detta skulle vara "icke-PK". Har själv växt upp med en ensamstående mor och fick min första riktiga dator när jag själv kunde betala för den. Jag ser det inte som en mänsklig rättighet att maxa Red Dead, något som inte ens går att göra med dagens grafikkort i 4K.

Det är ju också en uppenbar budget-variant på ett westernspel. För en billigare peng.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av roftg:

Jo det behöver det vara, särskilt när FZ själva skriver något, dom är ju så duktiga på att påpeka när vi användare skriver stötande saker.. att sen komma med näsan i vädret och utrycka sig sådär, det är riktigt fult och nedvärderande mot andra tycker jag.. alla är inte priviligierade och jobbar på en spelredaktion, alla har inte två föräldrar, alla har inte välbetalda jobb..alla har inte råd att maxa rd2,..poor man redemption, fuck you FZ,

Hahaha, någon vaknade på fel sida idag.

Medlem

Ser inte så tokigt ut

Frilansare

Haha ja, hur fanken kunde ni få detta att handla om PK?
Installerar nu, ska testa när tid finnes.

Medlem
Skrivet av roftg:

Jo det behöver det vara, särskilt när FZ själva skriver något, dom är ju så duktiga på att påpeka när vi användare skriver stötande saker.. att sen komma med näsan i vädret och utrycka sig sådär, det är riktigt fult och nedvärderande mot andra tycker jag.. alla är inte priviligierade och jobbar på en spelredaktion, alla har inte två föräldrar, alla har inte välbetalda jobb..alla har inte råd att maxa rd2,..poor man redemption, fuck you FZ,

Ajdå. Att skriva "fuck you" till någon i kommentarerna förstår jag kan vara stötande och att FZ redaktionen kan ha synpunkter på. Men en skämtsam underrubrik? Som 3 barnsfar har jag själv inte råd med dyra datorer längre, men tyckte ändå det var väldigt underhållande skrivet. Allt behöver inte va på blodigt allvar.

Medlem

Ser faktiskt mycket roligare ut än red dead redemption.

Medlem

Det har fått en del kritik för buggar och annat, men det är early access så kan väl ordnas till release.
https://store.steampowered.com/app/1069640/This_Land_Is_My_La...

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Haha ja, hur fanken kunde ni få detta att handla om PK?
Installerar nu, ska testa när tid finnes.

På tal om "testa när tid finnes", vad har hänt med era onsdags streamar 🙂? Hade ju varit ett ypperligt tillfälle att testa detta spelet med oss andra i en stream 😉

Medlem
Skrivet av ToubiCaro:

På tal om "testa när tid finnes", vad har hänt med era onsdags streamar 🙂? Hade ju varit ett ypperligt tillfälle att testa detta spelet med oss andra i en stream 😉

Ja precis! Mer streams och videos!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Kul att man äntligen får spela som en riktig native amerikanare och inte bara som en invandrare med fånig hatt och boots. Äntligen får urbefolkningen lite redemption och uppmärksamhet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hoppsan! Hade inte en tanke om att detta skulle vara "icke-PK". Har själv växt upp med en ensamstående mor och fick min första riktiga dator när jag själv kunde betala för den. Jag ser det inte som en mänsklig rättighet att maxa Red Dead, något som inte ens går att göra med dagens grafikkort i 4K.

Det är ju också en uppenbar budget-variant på ett westernspel. För en billigare peng.

Menade själv mer att "This Land is my Land" utgår utifrån Amerikas ursprungsbefolkning (eller indianer för oss inte fullt PK:are) och därmed inte helt PK att skriva det som "Poor Mans Redemption" Därmed inte sagt att alla behöver vara PK, men som spelredaktion kan det vara viktigare i dagens samhälle eventuellt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av ToubiCaro:

På tal om "testa när tid finnes", vad har hänt med era onsdags streamar 🙂? Hade ju varit ett ypperligt tillfälle att testa detta spelet med oss andra i en stream 😉

Skrivet av DKvarn:

Ja precis! Mer streams och videos!

Vi jobbar på det. Trögstartat efter semester

Skrivet av slacker666:

Menade själv mer att "This Land is my Land" utgår utifrån Amerikas ursprungsbefolkning (eller indianer för oss inte fullt PK:are) och därmed inte helt PK att skriva det som "Poor Mans Redemption" Därmed inte sagt att alla behöver vara PK, men som spelredaktion kan det vara viktigare i dagens samhälle eventuellt.

Jag trodde texten hade en tydlig vinkel på att det är dyrt att maxa Red Dead på pc, och att spelet ser ganska budget ut. Tror inte eller Amerikas ursprungsbefolkning såg sig själva som fattiga, förrän ett gäng britter fuckade upp allt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi jobbar på det. Trögstartat efter semester

Jag trodde texten hade en tydlig vinkel på att det är dyrt att maxa Red Dead på pc, och att spelet ser ganska budget ut. Tror inte eller Amerikas ursprungsbefolkning såg sig själva som fattiga, förrän ett gäng britter fuckade upp allt.

Fattiga ur västerländskt perspektiv, men inte utifrån sitt egna naturligtvis. Men nåväl, vi lämnar det väl där då.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av slacker666:

Fattiga ur västerländskt perspektiv, men inte utifrån sitt egna naturligtvis. Men nåväl, vi lämnar det väl där då.

Lika bra


signatur
MEG
Medlem

Haha vilket underbart bjäbbande för en underrubrik 😀


signatur

Death is only the beginning

Medlem

@FZ, älskade er underrubrik. Låt inte ett par överkänsliga hindra er från att skämta

Jag håller med om att det ser budget ut, men intressant! Blir på någon rea efter det kommit ut


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi jobbar på det. Trögstartat efter semester

Då dricker ni inte tillräckligt med kaffe, svart kaffe som får själen att bäva!!!
Hoppas att få se två hyperaktiva gubbar på Fredags streamen

Har helt missat detta spel och det ser riktigt intressant ut, tack för tipset.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Då dricker ni inte tillräckligt med kaffe, svart kaffe som får själen att bäva!!!
Hoppas att få se två hyperaktiva gubbar på Fredags streamen

Har helt missat detta spel och det ser riktigt intressant ut, tack för tipset.

https://external-content.duckduckgo.com/iu/?u=https%3A%2F%2Fm...

Det är de enda han begär av livet.. svart & rivigt!

https://youtu.be/xUeXxge3ogU

Medlem
Skrivet av roftg:

Jo det behöver det vara, särskilt när FZ själva skriver något, dom är ju så duktiga på att påpeka när vi användare skriver stötande saker.. att sen komma med näsan i vädret och utrycka sig sådär, det är riktigt fult och nedvärderande mot andra tycker jag.. alla är inte priviligierade och jobbar på en spelredaktion, alla har inte två föräldrar, alla har inte välbetalda jobb..alla har inte råd att maxa rd2,..poor man redemption, fuck you FZ,

Poor mans redemption är ett klockrent skämt!

Fattig eller ej. Det går att vinna i det stora hela, även om du börjar med en dålig hand.

Se upp för offer-mentalitet.
Du kommer garanterat nå mer framgång i livet när du kan motstå frestelsen att identifiera dig själv som ett orättvist förtryckt offer!

Avstängd
Skrivet av roftg:

Jo det behöver det vara, särskilt när FZ själva skriver något, dom är ju så duktiga på att påpeka när vi användare skriver stötande saker.. att sen komma med näsan i vädret och utrycka sig sådär, det är riktigt fult och nedvärderande mot andra tycker jag.. alla är inte priviligierade och jobbar på en spelredaktion, alla har inte två föräldrar, alla har inte välbetalda jobb..alla har inte råd att maxa rd2,..poor man redemption, fuck you FZ,

Jag har inte råd med en fläskig speldator men är mer än nöjd med mitt PS4 så därför har jag valt att inte köpa någon "bra" dator. Dessutom fick jag spela detta spel 1 år före alla som spelar det på PC. Så det är ett tips till dig om du ändå vill njuta av spel, skaffa ett PS4.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mirage:

@FZ, älskade er underrubrik. Låt inte ett par överkänsliga hindra er från att skämta

Nä, men i det här fallet var det ju inte medvetet, Calle sa ju att han inte ens tänkte på att det kan vara stötande. Lite skillnad från vissa element som medvetet kommer med sex/ras/etc/istiska kommentarer och sen försöker gömma sig bakom "höhö lättkränkt lr?"

Medlem

Dom galna rubrikerna och underrubrikerna är helt klart ingen nackdel, tycker ni är inne i en bra och skämtsam fas! Dötrista rubriker som inte skämtar om något och tar död på intresset redan där, har misslyckats i min mening.

Sen kommer ju alltid nån lättfördärvad Padawan ta illa upp. Men har ni roligt när ni kommer på era klyftiga rubriker och majoriteten gillar det får ni nog ändå se det positivt och bra!

När jag läser på FZ skrattar jag hellre ibland än att gäspar så att hakan slår i skrivbordet så kaffet åker ut, ner i datorn och kortsluter allt.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nä, men i det här fallet var det ju inte medvetet, Calle sa ju att han inte ens tänkte på att det kan vara stötande. Lite skillnad från vissa element som medvetet kommer med sex/ras/etc/istiska kommentarer och sen försöker gömma sig bakom "höhö lättkränkt lr?"

Ingen skillnad. Lättkränkt är lättkränkt. Påtänkt eller inte, det var en rolig underrubrik och folk är för känsliga.


signatur

I drank what?

Riktigt dålig tajming på det släppet! .....Eller Riktigt Bra !


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Heter spelet inte "This Land Is My Land"?

12
Skriv svar