"Google Stadia en monumental flopp"

Medlem

Det som är som jag förstår det super kasst är om du ex spelar Destiny 2 på stadia kan du inte spela tillsammans med steam folk.. Bara andra stadia.. Det är riktigt uselt

https://www.pcgamer.com/destiny-2-on-stadia-will-not-have-cro...

Medlem

Steamlink över 4g funkar bättre för mig än vad stadia verkar funka.

Medlem

Att det skulle bli en flopp förvånar mig ej men att tro eller lysna på något kotaku säger är nog mer oroväckande för mig.

(I heard from one person involved that preorders were below expectations.)

Med andra ord han har inte ens prövat det själv ja men då har han fan inget att kommentera om.

Det är som om jag skulle säga Death stranding är en total flopp för jag har hör massa på reddit säga det är en walking simulator. Men jag har inte spela det själv så där av kommenetar jag inte mer än att det värkar inte vara ett spel för mig.

Medlem

Ja! Låt mig betala för att bli dataslav till Google! Suveränt dålig idé från början. En annan spelare hade kanske intresserat mig men knappast Google.

Medlem

Inne på reddit kokar folk. Dagen innan släpp var det frid och fröjd och alla avvisade floppsnack.
Men nu har det visat sig att människor som kört preorder tidigt för founders ändå inte fått sin kod. Medan andra som beställt senare fått sin kod.

https://tinyurl.com/vcm8xdw
https://tinyurl.com/sxpyah5
https://tinyurl.com/yx6g2lx8

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Att det skulle bli en flopp förvånar mig ej men att tro eller lysna på något kotaku säger är nog mer oroväckande för mig.

(I heard from one person involved that preorders were below expectations.)

Med andra ord han har inte ens prövat det själv ja men då har han fan inget att kommentera om.

Jason Schreier är en av de få inom spelmedia som faktiskt utför någon slags grävande journalistik och verkar ha fler - och bättre - källor än resten av världens spelskribenter tillsammans. Om han har "hört" från någon så är det troligen från någon som jobbar med Stadia.

Medlem

var lite väl snabb på dödsdommen nu kände jag


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Varför gör man inte en deal med Elon Musk och hans kommande satelit Internet från rymden. Hade de väntat ett år till, eller två, hade detta kunnat hänt på ett helt annat sätt, känns det som.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Superfly74:

Varför gör man inte en deal med Elon Musk

Elon Musk är en affärsman som ljuger / fantiserar otroligt mycket. Lite som Google nu gjort med stadia.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Att det skulle bli en flopp förvånar mig ej men att tro eller lysna på något kotaku säger är nog mer oroväckande för mig.

(I heard from one person involved that preorders were below expectations.)

Med andra ord han har inte ens prövat det själv ja men då har han fan inget att kommentera om.

Det är som om jag skulle säga Death stranding är en total flopp för jag har hör massa på reddit säga det är en walking simulator. Men jag har inte spela det själv så där av kommenetar jag inte mer än att det värkar inte vara ett spel för mig.

Fast det gör du ju också?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Trög start är väl väntat med så minimalt utbud hittills? Hoppas de härdar ut och inte klipper projektet, utan motbevisar alla oss som tvivlar på att Google går att lita på med seriösa nya produkter.

Medlem

Japp, som väntat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Superfly74:

Varför gör man inte en deal med Elon Musk och hans kommande satelit Internet från rymden. Hade de väntat ett år till, eller två, hade detta kunnat hänt på ett helt annat sätt, känns det som.

Så 500ms extra ping skulle göra det bättre?

Medlem

Jag blir ärligt talat lite rädd när jag ser hur extremt dålig koll folk har på hur saker o ting fungerar i dagens läge, ens på en bas nivå. Ändå har man inga problem att häva ur sig massa åsikter (och i vissa fall till och med trycka ner andras, oftast mer verklighetsförankrade åsikter.)

Snälla gott folk jag ber er! Det finns google och det tar inte lång tid att åtminstone få en basförståelse i hur saker och ting fungerar. Läs på och ni kommer inte kunna bli lika lättlurade av andra människor eller av företags marknadsföringskampanjer.

En annan fördel skulle då bli att forum kommer bli så mycket mer intressanta ställen att diskutera på. Då folk kommer ha lite koll på vad man pratar om. Vi skulle kanske till och med slippa dom här forumena som nästan alltid slutar som ställen för inbördes beundran där bara 1 sorts åsikt är godtagbar.

Tips till Superfly74 (om du är intresserad): Kolla upp bashastigheten för radiovågor (ljusetshastighet) och ta sedan reda på hur högt upp satelliter vanligtvis ligger. Räkna sedan ut hur lång tid det tar för en radiovåg att nå satelliten på den höjden och lägg där till lite extra processing tid för paketen och du kommer få fram en smått "fantastisk" round-trip ping siffra. Dvs inget som skulle gagna stadia i nån större utstreckning direkt.

Medlem
Medlem

Var (är) intresserad, men ville inte förboka då jag redan har en Chrome Ultra och inte behöver en till.

Medlem

Stadia kan ju knappast vända sig primärt till "oss" coregamers där många sitter på feta riggar. Däremot för massan? Och vissa länder där folk är lite fattigare än i Sverige har de snabbt internet. Relativt billigt att köpa och komma igång med.
Själv har jag en skitdator men snabbt internet. Så om de puttsar till laggen r det högintressant för mig.

Medlem
Skrivet av Esri:

Banbrytande? Knappast, både Xbox med XCloud och PS4 med Playstation Now är redan liknande tjänster, där slipper du även betala för att köpa spelen utan går bara på månadskostnad. Sverige kommer säkert klara sig bra i det stora hela med stadia, men stora delar av världen kommer aldrig kunna streama spel så pass stabilt som Stadia kräver.

Stadia är ingenting speciellt och de lider av exakt samma problem som de tidigare tjänster som har floppat redan har gjort. Enda skillnaden är att de har Googles pengar bakom sig.

Nej att tekniken är banbrytande var kanske en dålig formulering. Men vad jag vet finns det ingen annan tjänst som gör att jag kommer kunna spela RDR2 på min gamla dator. Så de bryter väl ny mark då eller vad man säger. Någonting bryter de

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ganska stort hopp från "Jag hörde från någon att förbokningarna var under förväntan" till "Det ser redan ut att bli en monumental flopp!". Hoppas personligen att det blir en flopp men man får nog vänta lite längre än någon dag för att göra den bedömningen.

Vem har sagt att förbokningarna var under förväntan? Problematiken med att alla inte får sina koder tyder på motsatsen skulle jag säga, men men.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vem har sagt att förbokningarna var under förväntan? Problematiken med att alla inte får sina koder tyder på motsatsen skulle jag säga, men men.

Testa att läsa nyheten nästa gång.

Medlem

Säger ju nästan sig själv. Inte bara utbudet, men teknikmässigt så är vi inte där ännu. Alldeles för få människor har kapabilitet att streama 4k i 60fps. Och sen har vi ju svarstiderna, som bokstavligen är begränsade av ljusets hastighet ( eller 75 procent av den ) som verkar vara det abaolut snabbaste men kan komma, även fiber-fiber.

Medlem

Jag vill veta hur dem planerar att skicka/streama ut RDR2 i 60FPS@4K till 100000 personer när ett rtx2080TI inte ens reder ut det.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Gungnir:

Var (är) intresserad, men ville inte förboka då jag redan har en Chrome Ultra och inte behöver en till.

Samma här har redan Chromecast ultra till mina 2 tv apparater. Hade man släppt en bundle med 3 månader pro och en handkontroll för 600-700 hade jag slagit till direkt.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Testa att läsa nyheten nästa gång.

Hehe, jovisst. Men frågar mig fortfarande hur det i så fall kommer sig att Google haft så svårt att skicka ut koder om bokningarna ändå var under förväntan. Något som inte stämmer tror jag

Medlem
Skrivet av Evilof:

Stadia kan ju knappast vända sig primärt till "oss" coregamers där många sitter på feta riggar. Däremot för massan? Och vissa länder där folk är lite fattigare än i Sverige har de snabbt internet. Relativt billigt att köpa och komma igång med.
Själv har jag en skitdator men snabbt internet. Så om de puttsar till laggen r det högintressant för mig.

Jag tror inte ens "massan" kommer tolerera galet hög latency för ett relativt högt pris
https://www.youtube.com/watch?v=o6pf988yFSc

Jag läste dessutom någon som mätt hur hög trafiken var när man spelade Stadia, och efter 2 timmar hade det förts över mer än 10Gig data. I väldigt många länder så kostar datamängd pengar (inte fritt antal GB som oftast här i Sverige) vilket innebär det kommer kunna bli en ganska kostsam affär om du spelar några hundra timmar. USP:en för Stadia har varit att du inte ska behöva en dyr dator och inte behöva ladda ner något spel för att kunna spela, men om det ändå blir svindyrt och du i slutändan ändå laddar ner mer data än vad du skulle gjort om du laddat ner hela spelet, vad är då poängen med servicen? (Edit: här står det tydligen mer om trafikanvändningen https://venturebeat.com/2019/11/19/google-stadia-data-usage/)

Skulle inte vara förvånad om Google lägger ner den här tjänsten innan årsskiftet Känns redan som detta är en större flop än Google Wave.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Den där snubben är väl en pajas för övrigt?

Vad baserar du det på?

eld
Medlem
Skrivet av twilek:

Vad baserar du det på?

kotaku är onda, SJW förstör allt, han äter massa soja, är cuck, hatar gamergate osv.

Du vet hur argumenten brukar gå

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:

Nej att tekniken är banbrytande var kanske en dålig formulering. Men vad jag vet finns det ingen annan tjänst som gör att jag kommer kunna spela RDR2 på min gamla dator. Så de bryter väl ny mark då eller vad man säger. Någonting bryter de

Nja, hela saken är den att det är till stor del samma teknik som flera leverantörer har dock så är Stadia utan tvekan den dyraste och sämsta av de som finns. Sure de har RDR2 men PSnow har 100:tals spel och Xbox har närmare 50 och då är Xcloud fortfarande i en preview fas. Google kanske har lyckats med sin marknadsföring men de låg redan efter sina konkurrenter innan deras release.
Att de har olika spel på sina tjänster är ganska uppenbart, men alla tre har exakt samma problem vilket beror på input lag och delay på tjänsten. Skillnaden just nu är däremot att du betalar inget för spelen på PSNow eller Xbox utan bara betalar månadskostnad (tror t.om. xcloud är gratis just nu för testsyfte).

https://www.playstation.com/en-us/explore/playstation-now/gam...

https://www.xbox.com/en-US/xbox-game-streaming/project-xcloud

Medlem

Är det någon som vet om spelen man köper via Stadia även går att spela som vanliga spel? Dvs. med sin egen dator som kör spelet? Tänkte att man kanske betalar ett lite mer premium pris för spelen för möjligheten att även spela via en Stadia server.

Stod inget om det i deras F.A.Q och en snabb googling gav inga relaterade resultat.

eld
Medlem
Skrivet av Aciero:

Är det någon som vet om spelen man köper via Stadia även går att spela som vanliga spel? Dvs. med sin egen dator som kör spelet? Tänkte att man kanske betalar ett lite mer premium pris för spelen för möjligheten att även spela via en Stadia server.

Stod inget om det i deras F.A.Q och en snabb googling gav inga relaterade resultat.

Nope, bara som streaming.

123
Skriv svar