Singelplayer eller multiplayer: Vad väljer ni?

Medlem

WoW undantaget (som jag ändå kör solo så mycket det går) så kör jag enbart SP.

Medlem

Jag spelar så gott som alltid singelplayer. Klart att man någon gång kan köra några varv i Crash Team Racing online, men det är storybaserade äventyrsspel (singelplayer) som jag brinner för.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

SP 9 av 10 ggr. MP drar fram det värsta i folk, som beter sig som de anonyma troll de är på internet. Jag gillar inlevelse, och inget sabbar den bättre än 1337 d00dz online.


signatur

I drank what?

Medlem

100% singleplayer. Det finns inget som helst nöje i multiplayer för min del. Senast jag spelade multiplayer var 2008.

Medlem

Single player till 99%. Kan slå ihjäl nån kvart med world of tanks möjligen.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

MP/Coop i organiserad grupp mest.
Men såklart även SP och ren random-MP ibland


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Solo...
Multiplayer stressar mig.. räcker ju jobbet gör det

Medlem

Väljer alltid Skywalker framför Solo!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Medlem

Singleplayer. Spela med andra jag känner på samma soffa är däremot roligt. För få spel som har kvar det, tycker jag. Aldrig varit ett fan av multiplayer-spel mot folk jag inte känner online.

Inaktiv

Jag är gillar båda men tenderar att bli lite mer multiplayerspel som COD:MW och PUBG med polarna men annars singleplayerspel som nyligen Metro Exodus och The Outer Worlds.

Testpilot

För 15-20 år sedan spelade jag mycket multiplayer med kompisarna men det har minskat mer och mer med åren. Lirade mycket på LAN och dreamhack på den tiden och det följdes upp med EVE online och WoW.

Numera är det 100% singleplayer som gäller. Även om jobbarkompisarna pushar för Rainbow Six och andra spel så finns inte suget där.

Medlem
Medlem

Runt 50/50... men har perioder då jag spelar mer singleplayer, eller tvärtom.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Både och. Har ett PS4 i mitt spelrum/hemmabio i källaren där jag avnjuter single player, sedan ett xbox one på övervåningen kopplat till en monitor där det endast spelas online/ online co op med kompisar. Det beror på vad man känner för helt enkelt.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

97,5% av tiden så spelar jag multiplayer. Jag vill spela mer singelplayer men jag tröttnar så snabbt på det. Det är inte många singelplayer-spel jag lyckats spela klart.
Jag har upptäckt att jag inte känner mig speciellt nöjd om jag klarar en svår boss, men om jag däremot "äger" i ett multiplayer-spel så blir jag mycket nöjd med mig själv. Tror det spelar in.

Medlem

Föredrar singleplayer mer nu för tiden.
Har inget emot mp men då vill man helst köra med folk man känner eller "internet känner"
Dock så nu för tiden spelar man nästan inte mp med nån för det går som inte planera in nått.
Antingen är man själv upptagen eller så är den man ska spela med upptagen och man vill heller inte spontanbörja spela med nån för då kan man redan efter 10min måste avsluta


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är glad för både och. Jag gillar Solo-upplevelser men jag gillar när ett spel ger mig möjligheten att spela online, gärna co-op. Därför är Live-service en sån sak som passar mig bra.
Jag söker mig väldigt sällan till folk, letar inte efter aktiviteter med andra, men ibland har det råkat hända att man bara råkat hamna i en grupp tillsammans och så spelar man lite, sen går skilda vägar igen. Tycker det kan vara ganska trevligt.

Medlem

Singleplayer alla dagar i veckan.

Medlem

Singleplayer, inget annat gäller. Jag vill ha en story och ett vettigt narrativ i de spel jag lägger ner tid på nuförtiden.
Multiplayer finns knappt ens i mitt vokabulär, körde lite Quake över LAN i tidernas begynnelse och senare även lite Day of Defeat. Roligast var en match med Blitzkreig då och då men vi pratar stenålder, den tiden har passerat.

Medlem

När man var yngre var det främst singleplayer spel som stod på agendan men i takt med att man har blivit äldre har det blivit mer och mer multiplayerspel. Multiplayer spel är enklare att komma in i och bara köra några timmar medan singleplayerspel kräver att man är i rätt sinnesstämning.


signatur

"Glöm dina bekymmer för imorgon kommer nya"

phi
Medlem

Ju äldre jag blir desto mer singleplayer blir det. Jag varken orkar eller har tid att nöta multiplayer längre och är man som jag en vinnarskalle så går det inte att spela multiplayer "bara på skoj" och jag tröttnar på alla spel ganska snabbt. Med undantag för FPS-spel där majoriteten är så jävla dåliga så man behöver inte anstränga sig.

Inaktiv

Multiplayer till 100% för mig.

Finns få singleplayerspel som ger mig någonting längre.
Dark Souls var typ det sista singleplayerspelet jag verkligen gillade. Innan det Mount & Blade: Warband. Jag bryr mig inte så mycket om story så gameplay och känsla är nästan allt, då finns det inte många singleplayerspel som underhåller tillräckligt mycket.

För när det gäller gameplay så varför spela mot en korkad AI när man kan spela mot riktiga människor? De flesta moderna singleplayerspel känns helt hjärndöda gameplaymässigt.

Edit: Ångrar mig, Shenmue 3 har släppts!

Medlem
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Föredrar generellt single player med mycket story, men spelar ArmA 3 coop varje torsdag med ett riktigt rag tag bunch of misfits-gäng och det är något av det roligaste som finns, där gör vi iofs också våra egna storybaserade kampanjer etc. Så det bidrar väl med rolighetsfaktorn. Aldrig varit jätteförtjust i PVP-spel däremot även om det ibland slinker ner lite sånt också.

Får man hänga med någon torsdag?

Medlem

Har alltid gillat SP mer.
En gigantisk väldesignad värld fylld med berättelser och atmosfärisk musik som spelaren
bara kan förlora sig själv i. AC Origins/Odyssey, Witcher 3, Elder Scrolls spelen, vissa spel i Far Cry serien, GTA serien etc.
Vissa MMORPGs lyckades dock i min mening väldigt bra med detta med, Age of Conan och Warhammer Online (rest in peace).

MP är kul men SP är definitivt min ringhörna.

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av Fezk:

Svårt att välja ett av dom som en favorit, båda har sina positiva sidor.

Jag har alltid lirat competitive-multiplayer, även på en relativt "hög nivå", vilket jag absolut älskar. Älskar att bli bättre på ett spel och se mig själv utvecklas och även själva tävlandet är underbart. Adrenalinet som flödar i en tight match i vad man nu spelar är ganska oslagbart, speciellt när det kommer till turneringar eller viktiga matcher.

Men älskar självfallet även ett riktigt bra singleplayer-spel, ibland något mer story-tungt spel som inte är speciellt svårt till dom lite mer utmanande likt Dark Souls/Sekiro/Hollow Knight(FromSoft självfallet en favoritstudio ^^).

Nu på senaste tiden har det blivit mest multiplayer.

Haha, så jävla skönt när man inte behöver skriva själv. Du har ju redan beskrivit mig

Medlem

För det mesta singleplayer, det enda multiplayer spel jag spelar är Battlefield men hade man kunnat köra mp kartorna där med botar så hade jag gjort det ist för att slippa allt gnäll.

Singel player.Det är roligare att kunna planera och sköta sig själv.Det är avkopplande.

123
Skriv svar