Två Star Wars Jedi-buggar tvingar spelare att börja om

Robot
Två Star Wars Jedi-buggar tvingar spelare att börja om
Medlem

Känns riktigt bra att man inte förbokar eller köper spel vid launch. Då riskerar man inte att drabbas för detta på samma skala som folk som köper en ofärdig produkt vid launch.

Nu verkar detta spel ha funkat rätt bra på alla plattformar, men den kommentaren handlar om spel generellt idag.

Medlem

Har laddat ner det, då jar har det via access, men inte startat det ännu. Verkar som det kommer dröja ett tag till då ^^

Medlem

Jag föll igenom marken och fick starta om spelet från början.
Stör mig också på att man inte kan spara när man vill. Sen att man inte kan porta tillbaka till skeppet när uppdraget är färdigt på planeten.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

@deezel: Jag klarade spelet utan en enda bugg och det är väldigt många som gjort samma sak. Det är ovanligt polerat för att vara ett modernt spel tycker jag, den buggen på dathomir som de beskriver kräver att man gör sitt absolut yttersta för att komma vidare, det är även en planet där man blir dödsmördad om man åker till för tidigt, så vänta med den tills storyn säger åt dig att det är dags så behöver du inte oroa dig

Medlem
Skrivet av sarlucic:

@deezel: Jag klarade spelet utan en enda bugg och det är väldigt många som gjort samma sak. Det är ovanligt polerat för att vara ett modernt spel tycker jag, den buggen på dathomir som de beskriver kräver att man gör sitt absolut yttersta för att komma vidare, det är även en planet där man blir dödsmördad om man åker till för tidigt, så vänta med den tills storyn säger åt dig att det är dags så behöver du inte oroa dig

samma sak här klarade med spelet utan bugg och valde med att följa rekomendationerna man fick i spelet vart man bör åka

NuZ
Testpilot
Skrivet av magma:

Jag föll igenom marken och fick starta om spelet från början.
Stör mig också på att man inte kan spara när man vill. Sen att man inte kan porta tillbaka till skeppet när uppdraget är färdigt på planeten.

Du har inte spelat Souls spelen va? Det här är typ souls i metroidvania stil.

Lite grafikbuggar i fysiken bara under genomspelningen. Så inget allvarligt i så komplext spel. Nu andra genomspelningen där jag letar buggar, clipping osv. för speedrunning så har jag hittat en uppsjö. Bla. Från första planeten där man kan besöka ett rum med en av de där bollarna i taket och fläktar på golvet. Om man kommer dit senare i spelet med dubbelhopp och hoppar ner från taket/utsidan av det rummet för att komma till kistan (inte använda pull på repet utan hoppar istället rakt ner) så clippar man genom texturen. Bara lyckats komma till templet men letar vägar att ta för att trigga cutsceens osv.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Att inte kunna välja när man sparar är en feature som borde varit dränkt för länge sedan..


signatur

K9
:.:

Medlem
Skrivet av NuZ:

Du har inte spelat Souls spelen va? Det här är typ souls i metroidvania stil.

Lite grafikbuggar i fysiken bara under genomspelningen. Så inget allvarligt i så komplext spel. Nu andra genomspelningen där jag letar buggar, clipping osv. för speedrunning så har jag hittat en uppsjö. Bla. Från första planeten där man kan besöka ett rum med en av de där bollarna i taket och fläktar på golvet. Om man kommer dit senare i spelet med dubbelhopp och hoppar ner från taket/utsidan av det rummet för att komma till kistan (inte använda pull på repet utan hoppar istället rakt ner) så clippar man genom texturen. Bara lyckats komma till templet men letar vägar att ta för att trigga cutsceens osv.

Är nog för ovan, har bara spelat första dark souls.
Har du redan klarat spelet?! Oj, har bara kommit till 3:e planeten. Gillar annars spelet.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

NuZ
Testpilot
Skrivet av magma:

Är nog för ovan, har bara spelat första dark souls.
Har du redan klarat spelet?! Oj, har bara kommit till 3:e planeten. Gillar annars spelet.

Ja tog ungefär 30h. Brukar få nörda ner mig imellanåt för familjen då de hittar på annat den helgen t.ex.
Spelet är mycket bra så tvinga dig över kanten och se utmaningen positivt. Spelade på jedi master som är rätt balanserad. Grand master är bara sadistiskt


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av TheRob:

Känns riktigt bra att man inte förbokar eller köper spel vid launch. Då riskerar man inte att drabbas för detta på samma skala som folk som köper en ofärdig produkt vid launch.
Nu verkar detta spel ha funkat rätt bra på alla plattformar, men den kommentaren handlar om spel generellt idag.

Jag förbokar ju enkom för att få med extraprylarna från dag ett!
Eftersom jag vill få med allt.
Sedan skiter jag i hur ofärdig produkten är.
Det löser sig senare med patcher.
Detta har jag tyvärr vant mig med.


signatur

autograph

Medlem

Lol, jag spenderade nog 30 min att försöka luska ut vad fan man skulle göra där på Dathomir. Det gick verkligen inte hoppa över gapet innan jag började spekulera om man skulle använda nåt dubbelhopp eller nånting och drog tillbaka till skeppet. Skulle nog räkna det där som en exploit (speedrun) från spelaren som lyckas hoppa över gapet istället för en bugg.

Medlem
Skrivet av autograph:

Jag förbokar ju enkom för att få med extraprylarna från dag ett!
Eftersom jag vill få med allt.
Sedan skiter jag i hur ofärdig produkten är.
Det löser sig senare med patcher.
Detta har jag tyvärr vant mig med.

Tyvärr kommer vi fortsätta få ofärdiga produkter om vi har konsumenter som fortsätter resonera så här.

"Det löser sig med tiden".

Hade du resonerat på samma sätt om det handlade om t.ex. en bil eller lägenhet?

Medlem
Skrivet av TheRob:

Tyvärr kommer vi fortsätta få ofärdiga produkter om vi har konsumenter som fortsätter resonera så här.

"Det löser sig med tiden".

Hade du resonerat på samma sätt om det handlade om t.ex. en bil eller lägenhet?

Nej, det hade jag ju inte.


signatur

autograph

1
Skriv svar