Singelplayer eller multiplayer: Vad väljer ni?

Medlem
Singelplayer eller multiplayer: Vad väljer ni?

Dagens multiplayer-spel brukar oftast leda till att man blir så arg att tangentbordet riskerar att hamna på kyrkogården. Singelplayer däremot är något väldigt extra enligt mig. Finns ingen som säger si och så, utan du följer spelet enligt dina behov. Multiplayer är mestadels om att kunna bilda team med andra, något som minst sagt är omöjligt. Så jag kommer till er med frågan: Vad föredrar ni? Köra själva eller med andra. Jag föredrar singleplayer med multiplayer som en extra sås ungefär.

Kommentera nedan!

Medlem

Väljer nio gånger av tio ett singleplayer-spel. Oftast för att de ger mig en bättre upplevelse, men även av anledningen att jag inte precis har någon att spela multiplayer-spel med, så då blir den upplevelsen lidande. Beror givetvis också på typen av spel. Som t.ex. Counter-Strike: Global Offensive. Man vill väldigt ogärna spela med en massa randoms i det.

Föredrar alltid singleplayer med stort fokus på själva handlingen. Spel, för mig, ska vara en upplevelse och inte ett kompetetivt nötande av sina egna färdigheter.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Single player för det allra mesta. Finns inget som slår det, bara sitta och "indulga" helt efter mina egna premisser.
Har bara sista 1-2 åren börjat testa lite multi. Kör jag multiplayer är det med folk jag känner. I våras The Forest med mina bröder och just nu Fallout 76 med internetvänner/falloutfans sedan tidigare.

Redaktör
Ponny

Av naturen är jag en ensam(vit)varg, så jag väljer oftast att spela solo. Att spela är helt enkelt något som jag gillar att gå upp i och slappnar av med, och det gör jag enklast när jag själv håller i taktpinnen. Man vill ju inte att det ska komma andra och "förstöra". Men när co-op-andan faller på vill jag i första hand spela soff-co-op, och i andra hand med vänner online. Multiplayern får inte heller kännas påklistrad. Just nu spelar jag och sambon exempelvis Knights and Bikes och det är ju som gjort för två spelare.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Svårt att välja ett av dom som en favorit, båda har sina positiva sidor.

Jag har alltid lirat competitive-multiplayer, även på en relativt "hög nivå", vilket jag absolut älskar. Älskar att bli bättre på ett spel och se mig själv utvecklas och även själva tävlandet är underbart. Adrenalinet som flödar i en tight match i vad man nu spelar är ganska oslagbart, speciellt när det kommer till turneringar eller viktiga matcher.

Men älskar självfallet även ett riktigt bra singleplayer-spel, ibland något mer story-tungt spel som inte är speciellt svårt till dom lite mer utmanande likt Dark Souls/Sekiro/Hollow Knight(FromSoft självfallet en favoritstudio ^^).

Nu på senaste tiden har det blivit mest multiplayer.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Föredrar generellt single player med mycket story, men spelar ArmA 3 coop varje torsdag med ett riktigt rag tag bunch of misfits-gäng och det är något av det roligaste som finns, där gör vi iofs också våra egna storybaserade kampanjer etc. Så det bidrar väl med rolighetsfaktorn. Aldrig varit jätteförtjust i PVP-spel däremot även om det ibland slinker ner lite sånt också.

Medlem

Multiplayer är en sandlåda med polarna på Discord. En social aktivitet, ungefär som boule eller bowling. Visst är det kul när det går bra, men huvudsaken är ordvitsarna mellan varven.

Singel player är å andra sidan rekreation och njutning. Ett sätt att besöka andra världar och vara någon annan för en stund. Vilket jag älskar.

Kan inte säga att det ena är bättre än det andra. Men det blir nog med singleplayer, där är det ju lättare att snöa in sig. I MP gäller ju att hela gänget snöar in sig på en och samma gång.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

single player spel...

tål inte alla fjortisar som förpestar online spelen med sitt omogna beteende och alla fuskare

Medlem

De enda multiplayer-spel jag kört sedan CS 1.6/Quake 3 Arena är DayZ och Escape From Tarkov, och då endast när polarna tjatar. Annars är det single-player alla dagar om.

jbx
Medlem

90% singel player!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

beror på vad jag är sugen på spela ibland är det kul spela med vänner ibland ensam. Sedan beror det på spel fast jag har alltid önskat och Spela X spelen med min polare för det skulle vara roligt som fan med än vän men typ Skyrim spelar jag hellre ensam. Payday 2 skulle vara skit tråkigt ensam hela roliga är ju spela med 2-3 polare vilket gör det satans kul spel.

Så ja det beror på vill ja ha kul med vänner eller spela ensam är olika från dag till dag.

Medlem

Singelplayer tio gånger av tio:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Skulle säga 75% singelplayer och 25% multiplayer.

Medlem

Singleplayer för det mesta
Undantag bilspel och ESO.

Medlem

Tyvärr tröttnar jag alltid på singel player spel. Så det är nästan uteslutande multiplayer för mig, men enbart med vänner. Jag är allergisk emot PUGS. Co-op, med mina vänner är det bästa som finns.

Medlem

Single Player. Till och med i MMO'er.

Medlem

Singelplayer, sedan co-op och sist multiplayer. Har kört en del Call of duty, heroes of the storm m.m. men alltid med vänner annars är det inte roligt.

Medlem

Co-op, Singleplayer, Multiplayer.

Extra fokus i den ordningen om det är säg ett vr spel. Då inlevelsen är betydligt bättre när man spelar och har grabbarna precis brevid sig i spelet. Och precis lika uselt när man spelar med Randy Random istället.

Medlem

Singelplayer är det som spelas oftast. Skönast att själv i lugn och ro insupa ett spel. Den bästa multiplayern jag upplevt är HC/Mythic raiding i retail wow. Eller raiding i vanilla då man inte hade en susning av vad man höll på med. Det är riktigt kul. Ett lag med 20 spelare som har samma inställning och avslappnad syn på spelet som tillsammans kämpar tills ens placering i rummet, rotation och taktik under en viss fight sitter i muskelminnet samtidigt som man ser livmätaren blir mindre och mindre på bossen. Pulsen stiger helt klart när det efter 100+ försök börjar närma sig ensiffrigt på bossens livsprocent. Tycker det är kul att kämpa tillsammans. Där av oftast pve multiplayer. Men allt som allt typ 95% singelplayer.

Medlem

Singelplayer med Multiplayer element! Typ Diablo.

Rör inte längre bara singelplayer spel


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Jag är nog tvärtemot många här, jag kör multiplayer 10/10 gånger.
Klarar inte av den asociala biten och jag är väldigt tävlingsinriktad så vill alltid ha folk jag kan dänga

Har tex köpt och testat Witcher 3, Farcry köpte hela Skyrim paketet, men jag klarar inte av att sitta och spela sånna singleplayer spel.
Jag vill spela men får aldrig ro att spela solo.

Medlem

Ett riktigt bra co-op! Med stöd för co-op igenom hela kampanjen! Bästa av två världar annars föredrar jag också ett välskrivet singleplayerspel.

Medlem

Jag växte upp med 16-bitars JRPGs, så att sätta sig och avnjuta en djup story med intressanta karaktärer blir aldrig gammalt.

Men jag växte även upp med Mario Kart och Smash, så jag trivs rätt bra med både single- och multiplayer. Jag orkar dock inte med hyperkompetitiva PvP-lir någon längre tid, föredrar då väl implementerad co-op eller enklare PvP (se ovan).


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Multiplayer till 95%. Är nog mest för att jag är bra på det, hade nog aldrig klarat av att spela dom om jag inte var det, jag blir genast mindre intresserad av ett spel om jag inte kan vara i toppen av det (högsta ranken etc), om jag är antingen för dålig på just det spelet eller bara inte har tid för den grinden. Lutar mer och mer åt att inte ha tid för att bli bättre och progressa nuförtiden, irl tar över, tyvärr. Så man får nöja sig med att vara bättre än average nuförtiden kanske.

Men jag gillar verkligen ett bra single player, men det tar mycket för att få mig intresserad till 100%. Ofta fantasy medieval tid som gäller, Witcher 3, Skyrim, KC:D osv, mycket story, dialog och val.

Medlem

Mestadels multiplayer, älskar sp spel också men de brukar ju inte ha så mycket replayability så är oftast färdig med de efter 15-25 timmar.

Medlem

Är väldigt mycket ensamvarg.. både i spel och irl.

Medlem

Single player all the way baby..!!!

Älskar tunga story drivna äventyr med ett starkt narrativ. Skönt att kunna pausa när man vill eller behöver gå på toa vilket blir problem med hektiska multiplayer matcher. Nej för mig är det helt klart att single player passar mig perfekt. Jag vill vara själv o lira i lugn och ro. Ibland kan multiplayer vara kul men det händer kanske 1 gång per år där Battlefield serien diggas. FortNite och OverWatch crappet går bort direkt. Vill ha hyfsat riktiga krig i multiplayer med pansarvagnar och andra fordon. Jag lirade mycket multiplayer vid slutet på 90-talet och i början på 2000-talet men det avtog ju äldre jag blev. Känns mest stressande idag. Som sagt händer det väldigt sällan att jag sätter min fot i flerspelarlägen.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Singleplayer all day, eller coop multiplayer. Har helt tröttnat på competative MP, det är verkligen inte roligt längre.

Medlem

Singleplayer.

123
Skriv svar