Detroit: Become Human till pc i december

Robot
jbx
Medlem

Skoj! Riktigt bra spel.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Blev så positivt överraskad av det här spelet. Så förbannat bra, och första gången "bygg din egen story" faktiskt känns som att det påverkar.


signatur

Videomupp

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det.

Det vill säga åtminstone ett flertal utav: fysisk disc, gog, steam, origin, microsoft store, uplay, epic etc. etc.

Om ett spel däremot släpps exklusivt till en enda specifik tjänst, så betraktar jag inte spelet som "släppt till pc", i någon generell betydelse. Vilket jag utgår från är fallet med just detta spel.

Medlem

De här är nog det sämsta spelet jag spelat på länge. Deras spel heavy rain är 1000 gånger bättre. Storyn i det här spelet och karaktärerna är inte bra. Drog på alfons åberg theme i slutet o sket i konsekvenserna LOL

Redaktör
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det.

Det vill säga åtminstone ett flertal utav: fysisk disc, gog, steam, origin, microsoft store, uplay, epic etc. etc.

Om ett spel däremot släpps exklusivt till en enda specifik tjänst, så betraktar jag inte spelet som "släppt till pc", i någon generell betydelse. Vilket jag utgår från är fallet med just detta spel.

Men det ÄR ju tillgängligt till alla Windows-pc som infirar systemkraven, även om det bara säljs på ett sätt av en butik. Om man inte vill handla det där innebär ju inte att det inte är tillgängligt - det är ju ett val man själv gör.


signatur
Gen
Medlem
Skrivet av Flugsaft:

De här är nog det sämsta spelet jag spelat på länge. Deras spel heavy rain är 1000 gånger bättre. Storyn i det här spelet och karaktärerna är inte bra. Drog på alfons åberg theme i slutet o sket i konsekvenserna LOL

Testade Heavy Rain demot på PC men måste säga att jag verkligen inte fastnade. Spelet känns väldigt ålderdomligt till skillnad från Detroit som känns modernt (nu snackar jag gameplay). Sen körde jag Heavy Rain demot i 5-10 minuter men Detroit i 1h så jag ska nog inte säga allt för mycket

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det.

Det vill säga åtminstone ett flertal utav: fysisk disc, gog, steam, origin, microsoft store, uplay, epic etc. etc.

Om ett spel däremot släpps exklusivt till en enda specifik tjänst, så betraktar jag inte spelet som "släppt till pc", i någon generell betydelse. Vilket jag utgår från är fallet med just detta spel.

Förstår inte riktigt vad du menar. Oavsett om det är en, tre eller alla återförsäljare som säljer spelet så kvarstår ju faktumet att det är ett släpp till PC.

Menar du att alla de indielir som bara gått att köpa via deras egen hemsida eller på Steam egentligen inte finns till PC, och att jag bara inbillat mig genomspelningarna? 🤔

Jag kunde även ha svurit på att jag och många andra trilskat med att få RDR 2 till PC att funka som det ska, men det måste också ha varit inbillning då det tydligen inte ens är släppt till PC. Lurigt.

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det.

Det vill säga åtminstone ett flertal utav: fysisk disc, gog, steam, origin, microsoft store, uplay, epic etc. etc.

Om ett spel däremot släpps exklusivt till en enda specifik tjänst, så betraktar jag inte spelet som "släppt till pc", i någon generell betydelse. Vilket jag utgår från är fallet med just detta spel.

Skrattade när jag läste detta.
Vaknat på fel sida?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

jbx
Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det..

Oj första gången jag har hört något så konstigt påhopp.
Spelet gick tidigare att spela på playstation 4 och kommer snart att gå att spela på PC, alltså släpps spelet till PC?!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

Måste erkänna att jag stör mig på rubriken. Att ett spel "släpps till PC", betyder i mina ögon att det, mer eller mindre, släpps fritt till vilka tjänster som än önskar distribuera det.

Det vill säga åtminstone ett flertal utav: fysisk disc, gog, steam, origin, microsoft store, uplay, epic etc. etc.

Om ett spel däremot släpps exklusivt till en enda specifik tjänst, så betraktar jag inte spelet som "släppt till pc", i någon generell betydelse. Vilket jag utgår från är fallet med just detta spel.

Skulle gissa att om det enbart släppts till Steam hade ingen sagt ett knyst om att det bara är på en affär.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skrivet av Tomas Helenius:

Men det ÄR ju tillgängligt till alla Windows-pc som infirar systemkraven, även om det bara säljs på ett sätt av en butik. Om man inte vill handla det där innebär ju inte att det inte är tillgängligt - det är ju ett val man själv gör.

För att förtydliga mig, så är "spel exklusivitet" ett koncept som jag helt enkelt aldrig associerat till pc-spelande. Utan något som har varit lite av en skiljelinje mellan pc & konsol spelande.

Så det hela blir för mig lite som att skriva en rubrik i stil med: "Nu har spelet XYZ släppts till PC!", när man syftar på ett spel som släppts exklusivt till Linux...om man sen inte vill installera Linux för att spela, så är det ju också ett val man själv gör.

Tekniskt sett så är rubriken helt korrekt och stämmer med fakta, fast i praktiken så tolkar nog många, om inte de flesta, som läser rubriken den på ett lite annorlunda sätt än som avses.

Redaktör
Skrivet av Ti994a-C64-Amiga-PC:

För att förtydliga mig, så är "spel exklusivitet" ett koncept som jag helt enkelt aldrig associerat till pc-spelande. Utan något som har varit lite av en skiljelinje mellan pc & konsol spelande.

Så det hela blir för mig lite som att skriva en rubrik i stil med: "Nu har spelet XYZ släppts till PC!", när man syftar på ett spel som släppts exklusivt till Linux...om man sen inte vill installera Linux för att spela, så är det ju också ett val man själv gör.

Tekniskt sett så är rubriken helt korrekt och stämmer med fakta, fast i praktiken så tolkar nog många, om inte de flesta, som läser rubriken den på ett lite annorlunda sätt än som avses.

Jo, jag fattar. Men i spelsammanhang är ju begreppet "pc" sen länge närmast synonymt med "modern Windows-dator". Och huruvida spelet säljs exklusivt eller precis överallt har ju ingen betydelse för det – det är ju fortfarande ett pc-spel, som kan spelas med valfri modern Windows-dator. Ett spel till Linux, däremot, faller ju ur den definitionen (om det inte går att köra på Windows också).


signatur
Medlem

Epic? oh no pass
Betyder att jag inte kan spela det legit på min Linux maskin :/

*Skrivet på min W10 dator*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Fantastiskt spel, kul att PC-spelare får tillgång! Känner nästan lite stolthet över att Quantic Dream äntligen lyckades släppa ett spel som håller jämn kvalitet. Tycker att de har gjort intressanta spel tidigare också, men de har alltid ballat ur vid någon tidpunkt. Och de lyckades faktiskt göra det kul och intressant att spela om spelet för att se hur alla val påverkar storyn.

Medlem

Kul att fler får möjlighet att uppleva detta spel. Underbara karaktärer, grymt bra grafik, bra och spännande story, val som verkligen påverkar, lagom långt, tight atmosfär, mycket känslor.

Missa inte!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar