Föremål du har slagit i sönder i ren aggression

Medlem

Nej, då jag spelar aldrig med handkontroll (i stort sett). Dock tog jag isönder ett par joysticks när jag lirade sportspel på c64.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Senaste star wars spelet fick mig att kasta kontrollen i väggen.. Laggade som aldrig förr och specifikt på en viss plats mot en boss. Som tur var höll den, fick sätta tillbaka några knappar som flög iväg dock.

Medlem
Skrivet av PontusT:

Inte en enda. Men det var vääääldigt nära på en Valkyria boss på God of war. Tog mitt förnuft till fånga och tänkte.. Det blir inte bättre av att jag vrider sönder kontrollen och mosar den.. Sen tog jag bossen ändå =D

Var det Valkyrian som man möter bakom en dörr i någon grotta? Den jefeln gjorde nämligen så att jag bröt sönder GoW-skivan.

Tror att jag var level 5 när jag snubblade över henne. Hade gått vilse i grottsystemet när jag insåg att jag just låst upp förmågan att låsa upp 'Odindörrar'. Självklart måste det vara vägen vidare, tänkte jag.

Det var det inte. Högst frivillig bossfight. Men det insåg inte jag. Som PC-noob förlorade jag dessutom mot den två timmar i sträck.

Stred mot den i två timmar. Förlorade varje gång. Stängde av och beklagade mig på Discord där en vän istället för att trösta bad mig att streama. Sedan dog jag i ytterligare något fyrtiotal minuter innan jag till sist fick nog och tryckt ut skivan, vilken jag sedan bröt på mitten.

Nog det dummaste jag har gjort i spelsammanhang.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

nej men spillt kaffe o tee många gånger över hela mitt qpad tangentbord. Håller än

Medlem

Har lagat flera kontrollers och konsoler som jag har köpt när man samlade på retrospel.
Jag har aldrig slagit sönder någon, jag brukar svära dock när man måste spela om något för man har dött dock.

Medlem

Nej, aldrig haft tendenser att utföra våld pga ett spel. Irriterad? ja Våldsam? Nej

Medlem

jag har inte haft sönder ngt men i desdspace 3 nightmare mode så raderas sparfilen om man dör och hela spelet måste spelas om. Dog i fighten med slutbossen. Då skickades kontrollen flygandes. Inte mitt stoltare ögonblick men är spelet buggigt så är det


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem

Aldrig haft sönder en kontroll, men när jag var liten så hade vi en kanin som bet sönder sladden till min N64 kontroll. Dumma kanin. Var min favorit kontroll som jag hade fått i julklapp. Men aldrig själv haft sönder någon.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Var det Valkyrian som man möter bakom en dörr i någon grotta? Den jefeln gjorde nämligen så att jag bröt sönder GoW-skivan.

Tror att jag var level 5 när jag snubblade över henne. Hade gått vilse i grottsystemet när jag insåg att jag just låst upp förmågan att låsa upp 'Odindörrar'. Självklart måste det vara vägen vidare, tänkte jag.

Det var det inte. Högst frivillig bossfight. Men det insåg inte jag. Som PC-noob förlorade jag dessutom mot den två timmar i sträck.

Stred mot den i två timmar. Förlorade varje gång. Stängde av och beklagade mig på Discord där en vän istället för att trösta bad mig att streama. Sedan dog jag i ytterligare något fyrtiotal minuter innan jag till sist fick nog och tryckt ut skivan, vilken jag sedan bröt på mitten.

Nog det dummaste jag har gjort i spelsammanhang.

Hahaha tack för du delade med dig. Kommer inte ihåg vilken det var av dem. Men sur var jag. Visste dock stt fighten var frivillig, så jag så jag fuskade och sänkte svårighetsgraden.. Skäms över den..

Medlem

Back in the day så avverkade jag ett tangentbord under ett CS-rage och så demolerade jag en ps3-kontroll när jag spelade dark souls 2 för en hel del år sen. Dock nu så har jag fått mitt gejming-rage under full kontroll och istället för fysiskt våld så har det mer blivit suckande och ibland kanske lite svordommar.

Medlem

Ingen handkontroll, men det är mest för att jag sällan använder handkontroller.
Jag har dock har dock haft några tillfällen då jag dragit knytnäven i bordsskivan, och en gång träffade jag den numeriska delen på ett tangentbord som inte överlevde den incidenten.

Medlem

Enda jag kan minnas är nog ett par söndriga Suncom Tac-2, där själva spaken gick av efter hårda sessioner av Summer Games / Track & Field.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Nej, men det har varit "nära" jag tittar på dig sekiro. Det blev och knyta näven i fickan o git god.

Medlem

I yngre dar har det blivit några dosor som tappat en funktion eller två pågrund av lite extra kramande men nuförtiden blir jag inte arg, bara trött.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Tekken. Tekken. Fu Tekken.

Medlem

Alldeles för många sedan avinstallerade jag FIFA till nästa kom ut och sen började det om.

Geeks Gaming

Aldrig tagit sönder något medvetet men där har ju rykt några Tac-2 när man spelat tex world games på C64

Medlem

Ja men det är längesedan nu, det var nog mest frekvent under de tidiga tonåren.
Det hände att jag slog handkontrollen till Ps2an i bordet ett par gånger och liknande. En gång slet jag av sladden till min storebrors hörlurar, det slutade med att jag fick löda ihop och laga den. En annan gång när det hade gått alldeles för dåligt i Cs så slog jag näven i skrivbordet så att det gick sönder, det var inget riktigt datorbord utan mer en hylla som man kunde fälla ner, det ledde till att jag inte kunde resa mig upp eftersom hyllan med en tung crtmonitor vilade mot mina knän där jag satt, i vredesmod skrek jag till min bror att jag behövde hjälp.

Men det roligaste minnet jag har av "rage" är när storebrorsan gjorde taxiuppdragen i Gta Vice city, så hänger sig Ps2an på 99e uppdraget av 100, minns hur han först börjar säga "hallå?" och sedan upprepar det flera gånger i högre och högre ton samtidigt som han börjar banka på Ps2an. Men det var bara att börja om.

Medlem

@Mo0rbid: En trasig vänsterspak fick mig att knäcka dosan i hälften under Amygdala i cursed chalice

Medlem

En dator har fått flyga från balkongen då den inte gjorde som jag ville, det är det värsta genom åren.

Medlem

Slog sönder en gitarr när det gick dåligt på guitar hero för flera år sedan till ps2 eller om det var ps3...
Sedan dess har jag inte rört den spelserien eller liknande.

Medlem

Har svurit men aldrig kastat eller slagit i elektronikprylar
Har väl hänt att man någon enstaka gång smällt med handen (inte slagit med ordentlig kraft) i bordet när man blivit arg.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Nepp, aldrig. Har rätt bra kontroll över mina känslor

Medlem

Massor av Tac 2 till min c64 när jag spelade Giana Sisters och ville hitta alla warps...

Medlem

Jag hade sönder en joystick av modell quickjoy till C64. Inte på grund av aggression utan att det var väldigt dålig kvalitet på den. WICO bathandle gick inte ha sönder så lätt så den höll hela min tid med C64


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Har aldrig gjort sönder något i ilska eller vredesmod då man inser att man som student förr i tiden lever på en ekonomi som lär en tålamod. Har svurit mycket mot pixlar och polygoner när man var liten och sedan när man blev tonåring. Men sen försvann det med.

Däremot har jag skällt på andra när dom handskas med mina prylar på ett våldsamt sätt. Mitt ex och jag spelade Soul Calibur II för många år sedan och hon blev så arg att hon slängde handkontrollen i golvet. Jag utbrister något i stil med "Men vad fan gör du med min handkontroll?" Och hon svarar "men jag blir så arg" Hon gillade inte att förlora.

Nu för tiden så brusar jag inte upp utan går mer taktiskt till väga... jag lånar inte ut saker längre. Samt den tjej jag har turen att dela min tillvaro med är den varmaste och lugnaste kvinnan jag träffat men när det gäller spel då är det nästan demoniska vibar som gäller. Brukar föreslå netflix innan jag är en handkontroll fattigare.

Rolig tråd. Rätt kul hur olika vi kan vara.

Medlem

Tangentbord, möss...

Ju dyrare grejer jag köpte ju mer rädd om dem blev jag så det "växte bort" mestadels som problem.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Kontroller kastades och slogs mot bord och väggar mera förr.
Jag har inte blivit bättre på att tygla mitt humör trots mina 40 år utan numera försöker jag undvika spel som jag vet kommer reta upp mig.

Senaste gångerna då kontrollerna fick lida var under dom tidsbegränsade jaktutmaningarna i Horizon Zero Dawn (Tidsbergänsningar borde inte existera i spel) .
Dom förbannade driftutmaningarna i Forza Horizon 3&4, där har det vrålats av ilska och kontrollen har fått mängder med stryk, men den håller än.

Dom tidsbegränsade instanserna i Destiny 2 förstörde ett tangentbord och höll på att förstöra 30-åriga vänskaper för mig innan vi kom överens om att sluta spela det spelet permanent, det var inte bra för mitt humör alls.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ett tangentbord för 17år sen dagen innan dh. Mamma var snäll och åkte och köpte ett nytt <3 Nu vid 30+ så skäller jag bara rakt ur i luften. Inte värt att pajja.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Jag kan inte erinra mig att jag tagit sönder något kopplat till spelande. Även om jag blivit arg då och då över värdelös prestation.

Jag har våldat sönder delar till en Vapenstation 01 en gång, efter att jag blivit förbannad på att någon tratt till soldat kört in i ett träd med den så att den drabbades av eldavbrott vart femte skott. Till mitt försvar så var delarna redan knäckta när jag började försöka "laga" den medels milt trubbigt våld.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skriv svar