Föremål du har slagit i sönder i ren aggression

Medlem

Bloodborne fick mig att kasta dosan i golvet så vänsterspaken blev trasig.

Medlem

Mest ett antal tangentbord som har fått vika hädan annars har alla kontroller klarat sig ända sedan NES:en.

Medlem

efter år av soulsekiroborne och alla tänkbara soulslikes så har jag misshandlat kudden brevid mig i soffan både en och två gånger. aldrig kastat handkontrollen dock.

Avstängd

När man hade c64 som barn så hade man sönder bra många kontroller i ren ilska. en gång blev jag så arg att jag slog sönder klädskåpet jag hade i mitt pojkrum. tur man är rätt lugn numera haha

i vuxen ålder är det bara klant.. spillde vatten i min PS4 kontroll nyligen, den var inte igång så det kändes lugnt.. sen när jag lade ner den råkade jag komma emot den så den gick igång. testade den efter att den torkat, helt paj..

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är helt ointressant. Men jag är endå lite stolt över min 7 åringa son som haft sönder 5+ handkontroller och 3 tv apparter efter att ha slängt handkontroller direkt mot skärmen....

överdriver du nu eller? annars låter det ju som att han skulle behöva gå och tala med någon ..och att du ser det som "en lite rolig grej" verkar ju inte heller helt nyttigt.

Medlem

Har aldrig haft ihjäl någon handkontroll, men det hände i yngre dagar att man slängde av sig headsetet i frustration, så några headset har strukit med. Eventuellt någon mus också, men jag är inte helt hundra på det faktiskt. Nu för tiden så blir det mest diverse svordomar.

Medlem

En bordsskiva gick sönder en gång efter att nätet hade strulat en gång för mycket.

Medlem

Ett tangentbord och en ratt-kontroll. Tangentbordet under en CS match och ratten när jag bara blev alldeles för involverad i Dirt Rally och växlade som Ken Block så jag råkade dra av växelspaken.

Medlem

Jag har så vitt jag vet 2 st joysticks till C64:an på mitt samvete men jag var 4-5 år så det räknas väl knappt...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Nej men ett par datorer. Gillar handkontroller/joypads jag har 7 st.

Medlem

Jodå man har väl två stycken handkontroller här hemma som är lagade med silvertejp.

NuZ
Testpilot

Demon souls döda min kontroller en gång. Det var spelet inte jag, jag lovar. Spelet magiskt bröt av den så ena ”armen” på dosan sprack i miljoner bitar.

Sen en mus har åkt ut genom rutan i Quake 3 en gång. Jag sikta på väggen bredvid men träffade fönstret så det gick sönder. Som tur var så var det bara ena spröjsen så var inte så stor bit man var tvungen att byta. Kändes i magen när man köpte glas och kit. Men det var musens fel, inte heller mitt

Några tangentbord har fått smaka näven men det är väl standard när man ”missar” bordet

Nu på äldre dar så är jag rätt död innombords när jag spelar så svär till en gång bara o kör igen


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

det finns en anledning till att inte spela dark souls. hand kontroller är dyrt. så nej aldrig haft sönder något. därimot slutet av mass effect 3 fick mig skrika rakt ut av ilska och banka i väggen så jag bröt lill fingret


signatur

New life, New hope

NuZ
Testpilot
Skrivet av Edd1e:

Njae inte haft ihjäl men "rejält omkramade" och en flock utskällningar utav bara fan har dom fått därimot.

Edit: Castlevania, Super Mario Kart, Parappa the Rapper, Pilotwings 64 och Super Meat Boy minns jag sådär på rak arm.

Ha super mario kart gjorde min dosa bara glapp och parapa the raper fick fyrkant att bli glapp men inte dödade Minns de spelen med hatglädje. Fan rainbowroad eller vad banan hette alltså....


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Skulle dra handkontrollen i soffan en gång när jag spelade Dark Souls. Slant och sulade den i betongväggen så den splittrades i tusen bitar. Var kul.

Skribent

En kompis till mig byggde en datorklubba av en socka skumgummi och en pinne som han slog på skärmen med när han blev arg. XD

Har själv aldrig lyckats ha sönder någon kontroll, även om jag nog sullat handkontrollen till min NES i heltäckningsmatta någon gång när jag dött i något frustrerande NES-spel. Men kompis till mig kastade en SNES-kontroll i väggen efter jag spöade honom i SF2 med Dhalsim, han var Ken och han var löjligt bra med just han och jag bara tog Dhalsim för jag trodde jag skulle förlora oavsett vem jag tog. Så lyckades jag vinna matchen....och han blev galen XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kabelfästet i min gamla Mega Drive-kontroll släppte när jag och syrran bråkade om vems tur det var. Trådarna var exponerade, men kontrollen fungerade. Jag knäckte även något i en joystick från Logitech som gjorde den slapp, men den fungerade. Det är mina meriter. Har aldrig haft sönder något av ilska dock.

Medlem

Fattar inte hur att ha sönder sina egna ägodelar förbättrar situationen, hur frustrerad man nu än är.

Avstängd

Förr i tiden, när skärmarna var lite tjockare och tålde lite mer så drog jag ibland näven i dem i frustration. Dock så råkade jag också göra det på en ny, tunnare variant. Tre tusen i sjön.

Inaktiv

Jag nöjer mig med att göra en pewdiepie när spelandet går dåligt (obs skämt)

Avstängd
Skrivet av Johlor:

En kompis till mig byggde en datorklubba av en socka skumgummi och en pinne som han slog på skärmen med när han blev arg. XD

Fanns att köpa på Hobbex också... hade en, skulle dels vara ett inyggt "Krash!"-ljud när man slog med den (fick aldrig att funka) samt var datorklubban relativt hård så man skulle lätt kunna dragit sönder te.x sin TV med den om man tog i... såg ut som ett mindre baseballträ med lite tunn stoppning på utsidan.. helt idiotisk grej faktiskt

Medlem
Skrivet av Rafner:

Men herregud. Det är ju INTE ett beteende du ska uppmuntra hos ett barn. Låter ju inte normalt öht.

Ha ha lungt han är mycket lugnare nu och har inte haft sönder så mycket på det senaste året. Han har problem med sitt temperament och har Adhd. Tv spelande har lärt honom att vara lungnare. Eller så är det bara något han börjar växa ur.

Medlem

Nja, endast slitit sönder joysticken på någon N64 dosa. Om det räknas..

Medlem

Skallade mitt Gameboy Color när jag misslyckades med att fånga Zapdos i Pokémon gul när jag var liten. Skärmen gick sönder och enheten blev obrukbar. Inga pengar varken hade man eller fick man till att köpa ny.

Första och sista gången jag gjort något sådant, värdefull läxa haha!

Medlem

Jag har aldrig haft sönder en kontroll, mus eller tangentbord.
Det blir inte är billigt att ha sönder tech, well att ha sönder dem är ju gratis men man måste ju köpa nytt efter det så,,
Tror inte att jag haft sönder en mobil heller och jag har haft mobiler sedan 1999 (Nokia 3210 ♥)


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Inte haft sönder nån kontroll men råkade kasta en ps4-kontroll i mattan till sidan om min 55” 4k tv när jag förlorade en match i FIFA som fick snedstuds och studsade rakt in i tvn som inte tog det speciellt bra och pajade totalt

Medlem

En mus för många år sedan, spelade Nuketown på MW2 och scrollhjulet jävlades, då böjde jag sönder vänster musknapp helt och slängde iväg skiten

Och så ett G910 tangentbord, dock "inte med mening", när jag väl slår blir det alltid på skrivbordet, men tydligen är elektroniken så vag i tangentbordet av vibrationen så det blev något elfel och skrev olika bokstäver HELA tiden hur jag än gjorde, det slutade i ren mayhem på tangentbordet tillslut...

Däremot har en sådan billig hornbach dörr gått sönder, slog näven rakt in i skiten och ja... blev ett titthål igenom hela dörren

Medlem

Jag har som yngre dragit handkontrollen i golvet så det blir delar som flyger. Skön känsla i 2 sekunder, sen bara trist. Som vuxen har det dock inte hänt.. 🙂

Medlem

Ingen, såklart.

Jag spelar spel för att ha skoj, inte för att bli förbannad.

Medlem

Aldrig, om jag blir arg av att spela ett spel så lägger jag av direkt, då är det ju inte kul längre.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skriv svar