Need for Speed Heat hetare än något annat NfS-spel den här generationen

Robot
Need for Speed Heat hetare än något annat NfS-spel den här generationen
Medlem

Så när kommer mikrotransaktionerna?


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem
Skrivet av Maddox:

Så när kommer mikrotransaktionerna?

Gråter du nu?
Det är väl positivt att det går bra för ett svenskt företag med många unga anställda?


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

@Sito: Inte när studion ägs av EA och vi är båda medvetna om EA historik med mikrotransaktioner och loot lådor.

Men om du vill fortsätta vara passivt aggressiv och försöka förolämpa mig så fortsätt gärna.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Maddox:

Så när kommer mikrotransaktionerna?

Förhoppningsvis har EA lärt sig vid detta laget. Blivit riktigt stort motstånd mot sådant så cirkeln börjar om igen med bra spel och matiga expansioner istället. Kolla Fallen Order. Det, Death stranding och Outer Worlds är ju bäst i år.

Inte spelat Heat men de har inga alls nu eller?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Maddox:

@Sito: Inte när studion ägs av EA och vi är båda medvetna om EA historik med mikrotransaktioner och loot lådor.

Men om du vill fortsätta vara passivt aggressiv och försöka förolämpa mig så fortsätt gärna.

Du förolämpar utvecklarna av spelet, lite förolämpling i gengäld får du tåla.

Tror EA visat på sistone att dom försökt tona ner användandet av mikrotransaktioner och lootlådor. Ändå ges dom skit. Folk är då aldrig nöjda.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det finns säkert mycket bra med spelet och kul att se att så många gillar det. Men bilfysiken är verkligen så otroligt jäkla mega-kass så det är helt ospelbart. Slutförde inte ens första racet innan jag stängde av spelet och avinstallerade. Det är verkligen en punkt som jag hoppas förändras radikalt inför nästa del!

Medlem
Skrivet av Maddox:

@Sito: Inte när studion ägs av EA och vi är båda medvetna om EA historik med mikrotransaktioner och loot lådor.

Men om du vill fortsätta vara passivt aggressiv och försöka förolämpa mig så fortsätt gärna.

Ok, så om EA lär sig en läxa och aldrig mer lägger till mikrotransaktioner i sina spel så kommer du aldrig mer köpa ett spel från dom pga av att dom under några år varit väldigt giriga?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Har ej spelat det senaste NFS Heat. Det jag sett är såklart imponerande ut överlag. Ljud, grafik, design och häftiga bilar. Musiken är inte det jag gillar direkt, inte heller körkänslan verkar direkt min smak. Bara av att se på gameplay. Kanske dömer jag för mycket.

Skulle absolut vilja se en NFS Underground remake, ta lite från båda då de är väldigt snarlika och gör ett komplett spel. Musik, atmosfär och hela köret som ett barndomsminne på smörgåsbord. Som en extra grej vill jag då hoppas på att man kan välja mellan "arcade" eller "simulation" bilfysik som i Dirt 4. Så alla blir nöjda. Gärna en lökig story som de gamla. Inga elbilar eller annat trams. Ren och skär streetracing med gamla åk och feta bodykits. Ljudet av motorer är musik i sig om det görs rätt.

Medlem

NFS är ju en av de där helsjuka serierna där några spel är de absolut bästa i genren, och sedan kommer det sån massa ospelbar skit att man inte tror det är sant, och sen... kommer en sådan där riktig stjärna igen.

...men det har alltid, *alltid* varit arkad-lir. Att bröta om fysik-motor osv i sammanhanget är lite humoristiskt. Det handlar mer om "känsla". Hur den är vet jag inte i det här liret, men det handlar väldigt lite om "fysik" i alla fall.

Medlem

Ser fram emot dagarna när spelet är lite billigare. Då ska det endast spelas med Polestar 1 bilen!

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Ser fram emot dagarna när spelet är lite billigare. Då ska det endast spelas med Polestar 1 bilen!

Ingår i Origin Access.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Du förolämpar utvecklarna av spelet, lite förolämpling i gengäld får du tåla.

Tror EA visat på sistone att dom försökt tona ner användandet av mikrotransaktioner och lootlådor. Ändå ges dom skit. Folk är då aldrig nöjda.

Alla är inte så snabba på att förlåta. Förtroende förtjänar man, och att bara slopa MTX från ett spel räcker inte. Inte på långa vägar.


signatur

I drank what?

Medlem

@inkui: Oj fan, hade inte ens tänkt på det! Får bli en månad. Tack!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Alla är inte så snabba på att förlåta. Förtroende förtjänar man, och att bara slopa MTX från ett spel räcker inte. Inte på långa vägar.

För att EA är dom värsta på att ha MTX i sina spel?

Medlem
Skrivet av aT1C:

För att EA är dom värsta på att ha MTX i sina spel?

Vill du jämföra med andra, kör hårt.

Jag snackar dock om EA och deras förtroendekapital. Tråden handlar om EA.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Rasmous:

@inkui: Oj fan, hade inte ens tänkt på det! Får bli en månad. Tack!

Nemas!

Medlem

Tyvärr har de glömt allt vad körkänsla heter. Det fick mig att äntligen dyka in i Forza 4 så jag tackar dem för det istället

Medlem
Skrivet av ehrw:

Tyvärr har de glömt allt vad körkänsla heter. Det fick mig att äntligen dyka in i Forza 4 så jag tackar dem för det istället

Håller med!
Gillar inte alls de senaste NFS av Ghost Games.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vill du jämföra med andra, kör hårt.

Jag snackar dock om EA och deras förtroendekapital. Tråden handlar om EA.

Tråden handlar om hur bra Need for Speed Heat har gjort ifrån sig och inte EA historia av MTX eller spelarens förtroendekapital för EA.

Det är kul att se att spela gör bra ifrån sig och inte minst ett spell studio från Sverige. Need for speed är inte för alla och skulle kunna jämföra Need for Speed med Fast and furious av filmer.

Medlem
Skrivet av ehrw:

Tyvärr har de glömt allt vad körkänsla heter. Det fick mig att äntligen dyka in i Forza 4 så jag tackar dem för det istället

Instämmer. Testade spelet lite och det var oerhört konstig körkänsla i spelet, kändes som att bilarna knappt hade någon väghållning och samtidigt hade noll problem med att sladda så fort man släppte gasen lite kort och sen gasade på. Kan vara att det enbart var bilarna jag körde som var problemet men det kändes sjukt konstigt, som att 80% av vikten var i bakre delen av bilen.

Medlem

Hoppas verkligen att det inte implementeras microtransaktioner, det är rätt uppfriskande med ett spel helt utan sånt. Än så länge.

Angående körkänslan, det spelet talar om för spelaren först senare är att om du släpper och går på gas direkt initierar du en drift. Andelen drift/street/race komponenter i bilen bestämmer kurvhastighet och hur lätt driften initieras. Det är 100% arkad och det tar en stund innan man vänjer sig. Kan man leva med det är spelet rätt så underhållande.

Men i min värld har NFS alltid varit mer eller mindre arkad. NFS Porsche (2000) vill jag minnas hade riktigt bra körkänsla mot det seriösa hållet.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Redaktör
Skrivet av MrPeters:

Instämmer. Testade spelet lite och det var oerhört konstig körkänsla i spelet, kändes som att bilarna knappt hade någon väghållning och samtidigt hade noll problem med att sladda så fort man släppte gasen lite kort och sen gasade på. Kan vara att det enbart var bilarna jag körde som var problemet men det kändes sjukt konstigt, som att 80% av vikten var i bakre delen av bilen.

Drift bygger på att snabbt släppa och trycka ner gasen igen när man svänger, det är designat så. Inget i detta spel strävar mot att bilarna ska bete sig realistiskt, och så har väl Need for Speed med väldigt få undantag (Shift-spelen) alltid varit.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Drift bygger på att snabbt släppa och trycka ner gasen igen när man svänger, det är designat så. Inget i detta spel strävar mot att bilarna ska bete sig realistiskt, och så har väl Need for Speed med väldigt få undantag (Shift-spelen) alltid varit.

Må vara att drift bygger på det, men det kändes även konstigt i free-roam ^^
Kan vara att mitt minne sviktar när jag blickar tillbaka till NFS när man senast spelade, för ganska länge sen, men hade för mig att körkänslan var lite mer realistisk än vad jag upplevde i Heat

1
Skriv svar