Campo Santo suddar bort In the Valley of Gods-spår – spelet i fara?

Robot
Campo Santo suddar bort In the Valley of Gods-spår – spelet i fara?
Releasehästryttare

Man hoppas ju, de är ju idioterna som försökte få pewdiepie kickad från youtube.

Medlem
Skrivet av Devan:

Man hoppas ju, de är ju idioterna som försökte få pewdiepie kickad från youtube.

Tramsig kommentar.

Nog för att det de gjorde också var tramsigt, men det innebär inte att mängder med personer där som inte hade något med det hela att göra förtjänar att påverkas negativt.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Devan:

Man hoppas ju, de är ju idioterna som försökte få pewdiepie kickad från youtube.

Nja, nu var dom väl bara ute efter att få Felix att plocka ner sina Firewatch-videos. Problemet var sättet dom gjorde det på, genom att missbruka DMCA. Folk får gärna då och då påminna dom om deras snedsteg men det vore väl också synd om potentiellt bra spel inte blir släppta?

Inaktiv

Firewatch var bra men känner ingenting för studion i sig så hade inte brytt mig om de försvann.

Medlem

vafa-an! ville verkligen ha det här spelet... Hoppas verkligen inte dom absorberas in i någon Valve-passivism.

Dom sa ju när dom blev uppköpta att dom skulle köra på med spelet precis som vanligt.

Skrivet av anon_119148:

Firewatch var bra men känner ingenting för studion i sig så hade inte brytt mig om de försvann.

Jag känner motsatsen.. Gillar gänget överlag dels eftersom jag gillat spel de gjorde före Firewatch, men gillade även Firewatch mycket... Och sen har jag också varit aktiv lyssnare på deras podcast Idle Thumbs, som dock (också?) gick i graven i och med att dom blev uppköpta av Valve...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Absolut inget problem att gå miste om det här spelet. Rabiata SJW's skapelser kan man gott vara utan

FM-guru
F.d. Sisyr

Gillade aldrig Firewatch, så det gör mig inte mycket om de slopat In the Valley of Gods till förmån för denna Half-Life-titel. Röstskådespelarna var toppklass, resten en axelryckning.

Medlem

Jag tyckte det såg intressant ut när de visade den första trailern men hade helt glömt av det fram tills nu. Firewatch var helt ok enligt mig men inte så mycket mer, mysig grafikstil och bra röstskådespel dock.

Testpilot

Firewatch var ett underbart spel.

Men om en studio skall bli nåt stort måste de fixa fler än 1 succe-titel.
Vi får se vad de jobbar med i framtiden. Jag tar rykten med en stor påse salt.

Medlem

Jag gillade Firewatch och även Idle Thumbs. Hittade en tråd på Reddit där Jake Rodkin kommenterar att trailern togs ner pga utlöpt licens för musiken i trailern. Då licensen var skriven på Campo Santo, så var det krångligt att förnya den eftersom studion inte längre finns.

Jake bekräftade dock att spelet fortfarande är under utveckling.

https://www.reddit.com/r/valve/comments/bgxlgw/in_the_valley_...

eld
Medlem

Valve är ett företag där man har råd att tröttna på ett projekt utan konsekvenser, så möjligheten är ju att det hänt. När ett projekt inte känns helt hundra och ens arbetsgivare säger "Gör inget, hitta på något annat istället om ni vill"

Tror inte att Valve varit intresserade av att stänga ner projektet.

1
Skriv svar