Pauser när ni spelar?

Medlem
Skrivet av jawik:

Kör mest online FPS. Konstant puls på 180 och med jämna mellanrum hoppar man runt skrikandes i lägenheten och drop-kickar prydnadsföremål. En spelkväll är som värsta träningspasset.

Mindre risk för blodpropp, desto större för hjärnblödning


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Tar allt för få pauser.

Medlem

Som liten grabb satt man nätterna igenom och gibba WoW/BF42. När man så äntligen flytta hemifrån i tidig ålder satt man mer eller mindre dygnet runt. Men NU, med sambo och allt vad det innebär är jag glad om jag kan få spela kanske 30 min innan maten eller om hon vill lägga pussel på kvällarna. Lyckligtvis jobbar hon sent emellanåt, då får man passa på.
Jobbar på förskola själv så jag rör på mig mer än tillräckligt under dagarna för att kunna spela med gott samvete.

Kan dock medge att när jag nyligen var korsbandsskadad och man kunde sitta dag ut och dag in och spela, då man bokstavligt talat inte kunde röra på sig - då tappade man lite av det roliga med det. Så tiden har gått ner en del sen det hände.

Men har alltid haft spelandet som ett medel att komma med och lugna ner sig från arbetsdagen och komma på andra tankar, funkar varje gång!

Medlem

Jag måste köra lite knäböj då och då, får så fruktansvärt ont i knäna efter att jag suttit stilla för länge, så kroppen säger till för min del, perks av att närma mig 40.


signatur

IDKFA

Medlem

Pausar bara för att fixa käk, kissa och sträcka på benen. Kan lugnt sitta i iaf en eller två timmar innan något av det behövs


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Gen
Medlem

Som vissa redan sagt så är det svårt att fokusera i flera timmar när man börjar närma sig ålderns höst, men ibland går det och då är det riktigt skoj! Pauser är toabesök, hämta någon pilsner, käka något, svara på något SMS osv.

Medlem
Skrivet av LupX:

Mindre risk för blodpropp, desto större för hjärnblödning

Har du en puls på 180 så är det nog dags att söka hjälp särskilt om du har det hela tiden när du spelar


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av Gen:

Som vissa redan sagt så är det svårt att fokusera i flera timmar när man börjar närma sig ålderns höst, men ibland går det och då är det riktigt skoj! Pauser är toabesök, hämta någon pilsner, käka något, svara på något SMS osv.

No offence, men använder du sms 2019? 😬


signatur

IDKFA

Medlem

Jag spelar så sällan och så korta stunder att någon paus inte brukar behövas. Hinner inte spela mer än kanske 2 timmar max per tillfälle, det blir väl någon kisspaus vid dessa sessioner.

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

No offence, men använder du sms 2019? 😬

Varför skulle det inte vara ett fullt gångbart sätt 2019? Man kanske inte har tid att ringa, eller så vet man mottagaren är upptagen? Eller så är det så kort meddelande att ett samtal inte är värt det?


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Varför skulle det inte vara ett fullt gångbart sätt 2019? Man kanske inte har tid att ringa, eller så vet man mottagaren är upptagen? Eller så är det så kort meddelande att ett samtal inte är värt det?

Nu var ju detta menat lite som ett skämt, men folk använder väl generellt något annat än sms för att skicka text till varandra, om man nu inte är extremt oteknisk.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Nu var ju detta menat lite som ett skämt, men folk använder väl generellt något annat än sms för att skicka text till varandra, om man nu inte är extremt oteknisk.

Det är svårt att läsa toner i skriftlig form så missade att det var mer skämtsamt
Jag antar att du syftar på diverse appar som messenger, whatsapp etc?

Tja det fungerar men iaf jag använder oftare sms än inte, iaf om jag har numret till personen ifråga


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Det är svårt att läsa toner i skriftlig form så missade att det var mer skämtsamt
Jag antar att du syftar på diverse appar som messenger, whatsapp etc?

Tja det fungerar men iaf jag använder oftare sms än inte, iaf om jag har numret till personen ifråga

Yes det jag menade, sms används för födelsedagshälsningar i min umgängeskrets, för det känns lite gammalt och fint på något sätt. Annars aldrig av någon, inte ens föräldrarna.


signatur

IDKFA

Medlem

Från att vara uppvuxen med mmorpg.s och ha kört det hardcore i flera år så hatar jag faktiskt pause. Sjukt störande när folk skall ta en pissepaus eller för att röka etc.. själv hade jag en hink för 2an och en tillbringare för nr 1 när det begav sig på progressraidsen. Ibland hade jag t.om laptopen i knäet på muggen. För att minimera downtimen. Så svaret på frågan är NEJ jag gillar inte att pausa.


signatur

Skitfiske

Testpilot

Åldern säger stopp för de där långa passen.

För min del måste man ta toapauser och korta pauser för att byta ställning och sträcka på ben och armar som börjar värka.
Tyvärr blir det dåligt med sena nätter då jag snabbt blir på tok för trött och grusig i ögonen för att kunna njuta av mitt spelande.

Medlem
Skrivet av BurningMan:

Det är svårt att läsa toner i skriftlig form så missade att det var mer skämtsamt
Jag antar att du syftar på diverse appar som messenger, whatsapp etc?

Tja det fungerar men iaf jag använder oftare sms än inte, iaf om jag har numret till personen ifråga

samma här! Whatsapp, vad är det för nymodigheter!?

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Yes det jag menade, sms används för födelsedagshälsningar i min umgängeskrets, för det känns lite gammalt och fint på något sätt. Annars aldrig av någon, inte ens föräldrarna.

Att läsa att SMS känns som nåt gammalt och fint får mig att känna mig riktigt gammal och oteknisk 😂

Medlem
Skrivet av Harakiri:

Åldern säger stopp för de där långa passen.

För min del måste man ta toapauser och korta pauser för att byta ställning och sträcka på ben och armar som börjar värka.
Tyvärr blir det dåligt med sena nätter då jag snabbt blir på tok för trött och grusig i ögonen för att kunna njuta av mitt spelande.

Samma här p g a ålder (40). Inte ens om jag har möjlighet att vara uppe sent (typ att det ges möjlighet till sovmorgon dagen efter) orkar jag inte vara uppe mycket längre än till klockan 12 på natten längre. Vid 11-tiden redan börjar jag bli rejält mosig.

Testpilot
Skrivet av Tröjan:

Samma här p g a ålder (40). Inte ens om jag har möjlighet att vara uppe sent (typ att det ges möjlighet till sovmorgon dagen efter) orkar jag inte vara uppe mycket längre än till klockan 12 på natten längre. Vid 11-tiden redan börjar jag bli rejält mosig.

Japp det är svårt på kvällarna och på senare tid svårt att ta sig över 01 på natten utan vara rejält trött.
Vaknar dock okristligt tidigt på helgerna medan man alltid sov som en stock då man var yngre

Gen
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

No offence, men använder du sms 2019? 😬

Tyvärr finns det alldeles för många olika appar idag och varje person verkar ha sin preferens. De appar jag använder för meddelanden är : WhatsApp, Messenger, SMS & Teams. Som tur var är det de första två som dominerar Är bara två som skickar SMS men helt ärligt är det som vilken annan app som helst Lite nostalgiskt dessutom då det under senare delen av 90-talet användes flitigt.

Jag skrev det där med SMS (ist för WhatsApp eller bara "kommunikationsapp") med flit just för att se om någon nappar och visst gjorde någon det

Medlem

Det första jag gör på morgonen är att gå och träna, det brukar göra att kroppen fixar resten av dagen utan några problem. För den late rekommenderar jag i alla fall att stretcha ryggen och så på morgonen och kvällen, om ni har ont av att sitta hela dagarna.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Medlem
Skrivet av Gen:

Tyvärr finns det alldeles för många olika appar idag och varje person verkar ha sin preferens. De appar jag använder för meddelanden är : WhatsApp, Messenger, SMS & Teams. Som tur var är det de första två som dominerar Är bara två som skickar SMS men helt ärligt är det som vilken annan app som helst Lite nostalgiskt dessutom då det under senare delen av 90-talet användes flitigt.

Jag skrev det där med SMS (ist för WhatsApp eller bara "kommunikationsapp") med flit just för att se om någon nappar och visst gjorde någon det

Äkta troll alltså 🙌


signatur

IDKFA

Gen
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Äkta troll alltså 🙌

Andra gången du skojar eller tycker du seriöst att jag är ett troll?

Medlem

Älskar de dagarna då man kan sitta i morgonrock och spela hela dagen/kvällen. Gärna 12 timmar plus. Då blir det lite paus för att hämta näring, dryck och godis. Tyvärr är den typen av dagar lätträknade idag, blir värre för varje år som går.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gen:

Andra gången du skojar eller tycker du seriöst att jag är ett troll?

Vet inte om du trollar igen här? Men med äkta trollande menar jag ju såklart det fina hantverk som folk ägnade sig åt innan var och varannan svensson skrek troll åt varandra på olika politiska forum och kommentarsfält.

Alltså exakt det du skrev själv, du fiskade (trollade) efter någon som skulle hugga på din kommentar.

🤗


signatur

IDKFA

Gen
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Vet inte om du trollar igen här? Men med äkta trollande menar jag ju såklart det fina hantverk som folk ägnade sig åt innan var och varannan svensson skrek troll åt varandra på olika politiska forum och kommentarsfält.

Alltså exakt det du skrev själv, du fiskade (trollade) efter någon som skulle hugga på din kommentar.

🤗

Måste säga att det inte var helt lätt att föra en vanlig diskussion. Troll för mig är någon som fiskar i ett provocerande syfte. Jag fiskade efter nostalgi från folk i min ålder. "SMS" är ju knappast provocerande och jag hade verkligen inget ont uppsåt men om du triggades av min kommentar så misslyckades jag uppenbarligen med mitt "trollande"

Medlem
Skrivet av Gen:

Måste säga att det inte var helt lätt att föra en vanlig diskussion. Troll för mig är någon som fiskar i ett provocerande syfte. Jag fiskade efter nostalgi från folk i min ålder. "SMS" är ju knappast provocerande och jag hade verkligen inget ont uppsåt men om du triggades av min kommentar så misslyckades jag uppenbarligen med mitt "trollande"

Haha, förlåt att jac missförstår dig hela tiden, nu ramlade polletten ner för mig (äntligen).


signatur

IDKFA

Gen
Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Haha, förlåt att jac missförstår dig hela tiden, nu ramlade polletten ner för mig (äntligen).

Ingen fara

Medlem

Intressant diskussion. Läste för länge sedan i manualen till flera PS1 spel där det rekommenderades en paus en gång i timmen i 15 minuter, något jag försöker hålla mig till numera. Men visst händer det att klockan springer iväg lite ibland när man fastnar i riktigt bra spel..


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Kul att läsa hur alla tänker kring pauser.

Själv så funderar jag väldigt sällan på pauser när jag spelar. Det beror mest på att jag tränar ofta och gärna (för att må bra) så mitt "normalläge" är därför att kroppen alltid är skönt trött efter senaste träningspasset. Då är det rätt skönt att bara sjunka ned i soffan, koppla av och spela några timmar utan att bry sig om klockan.

Jag löptränar de flesta dagarna i veckan, gärna en timme eller mer åt gången, och när jag inte springer så styrketränar jag (för att kunna springa mycket ). Laddning inför nästa träningspass börjar när förra passet slutar, så därför äter och dricker jag rätt ordentligt efter träningen. Den påfyllningen gör att jag kan spela rätt länge om jag vill.

Jag dricker även en del vatten medan jag spelar och efter ett tag brukar det alltid bli läge för toabesök så då blir det förstås naturlig paus i spelandet.

123
Skriv svar