Det skulle vara "väldigt svårt" för Blizzard att göra en Diablo II-remaster

Robot
Det skulle vara "väldigt svårt" för Blizzard att göra en Diablo II-remaster
Medlem

Hette det inte så med WoW Classic förut också? Låter lite som Blizzards standardsvar


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Själv tycker jag att dom ska fokusera på framtida titlar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Releasehästryttare

Gör en remake då?

Medlem
Skrivet av Nomman:

Hette det inte så med WoW Classic förut också? Låter lite som Blizzards standardsvar

Fast Classic är ju byggt upp på dagens motor och använder inte den gamla och i det här fallet så jobbar väl ingen av dom som gjort uttalandet på Blizzard längre?
Ärligt så tror jag källkod till en hel del gamla spel är borta, det var ett sketjobb att hålla styr på det back in the days utan smidig källkodshantering.
Se bara hur det ser ut med gamla applikationer ute hos närmasta bank... Man blir mörkrädd 😂

Medlem
Skrivet av Nomman:

Hette det inte så med WoW Classic förut också? Låter lite som Blizzards standardsvar

Nja, skillnaden är att det inte riktigt går att göra om D2 genom att använda gammal kod utan en väldans massa mer jobb än att göra om det från grunden (men då blir det inte riktigt D2 längre). WoW är i grunden "samma kod" det var mer att gå tillbaka till gammalt inkluderat alla buggar och problem de hade under classic plus fixa servers och hålla 2 versioner av spelet up-to-date (inte ny kontent till classic dock). Allt detta vägdes emot att de tyckte att det endast var ett "fåtal" av de som spelade på privatservers och nuvarande version av spelet som skulle vilja spela det och det var inte värt besväret. Det var ju dock något som tog många år av övertalande och möten innan det blev verklighet.

Just David här har sagt detta redan i en intervju för ett par år sedan när snacket om D2 remaster började komma på tal att det "inte går" att göra en remaster på ett bra sätt med ursprungskoden.

Medlem

Sa de inte typ samma om att fixa vanilla wow?
Luktar repris. Bara få upp hypen lite.


signatur

- pixelfantast

Medlem

Square hade samma bekymmer när dom skulle remastra första Kingdom Hearts för PS3, att källkoden och alla assets var borta. Men med lite reverse engineering och tålamod så löste det sig, även om dom fick skriva om delar av koden (om jag inte minns helt galet).

Medlem

Var (är) ett inbitet Diablo fan, men att göra en remake på d2... Är inte det hur d3 i stort sett blev? Du har samma miljöer som är upphottade. Du slår ihjäl "blast from the pasta" och du bankar skiten ur Diablo. Stegen imellan är ju lite olika, med Cain osv (skall inte spoila om NÅGON mot förmodan inte har spelat d3 och vill göra det 😏) så det är jag med på, men remakes kan ju ta friheter.. (menar inte remasterd nu då) spelstilen är olika också...

Medlem

1. Gör klart D4
2. Gör en remake på D2 i D4 motorn.
3. $$$$$$

Medlem

Klart det kommer en remake/remaster men det kan nog ta ett tag.
Hur ska de annars kunna få in microtransaktioner i mobilspelet? 😜

Medlem

hur fan kan källkoden försvinna? vi pratar ju inte direkt amatörer när det gäller spelutveckling.. får inte ihop det.

Medlem

D2 är mysigt som det är. Behövs ingen remake.
Spelar det just nu med några vänner och det håller definitivt fortfarande!

Ser hellre att de lägger så mycket resurser som möjligt på D4 så man har någor modernt bra arpg att spela igen. Inte haft något riktigtbra sedan D3 RoS dessvärre.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hur fan kan källkoden försvinna? vi pratar ju inte direkt amatörer när det gäller spelutveckling.. får inte ihop det.

Du missbedömer hur amatörmässiga proffs kan vara


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hur fan kan källkoden försvinna? vi pratar ju inte direkt amatörer när det gäller spelutveckling.. får inte ihop det.

Mjo fast det är ju några år sedan...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar