Age of Empires 4 säger nej till mikrotransaktioner och ingame-köp

Robot
Age of Empires 4 säger nej till mikrotransaktioner och ingame-köp
Medlem

Jag kommer ihåg när vi var arga för att vi ansåg att (många) DLC var något som skulle ha ingått i spelet från början... nu hurrar vi över att det inte är värre än så 😅

Medlem

Nja, tveksam på att detta är något bra. Företaget måste ju ha något sätt att tjäna in pengar på för att fortsätta stödja spelet


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja, tveksam på att detta är något bra. Företaget måste ju ha något sätt att tjäna in pengar på för att fortsätta stödja spelet

Du behöver nog inte oroa dig för det. Se på mängden dlc paradox släpper till sina spel.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Kleptoman:

Nja, tveksam på att detta är något bra. Företaget måste ju ha något sätt att tjäna in pengar på för att fortsätta stödja spelet

Ska väl inte vara något live service spel hoppas jag men se på Paradox spel. De har massor av små DLCer. Jag hoppas på få matiga till det här samt LAN spel.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Är inte DLC en typ av mikrotransaktion?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Är inte DLC en typ av mikrotransaktion?

Det beror på priset. En mikrotransaktion är en liten kostnad, typ 1-50 kronor. Som godiset vid kassan på ICA. Du ska inte tänka innan du köper det.

DLC däremot kan kosta från 0 kronor (extramaterial), >1 krona (mikrotransaktioner), till 350 kronor (expansioner) eller mer. DLC är bara något som inte följde med bas-spelet.


signatur

-Dictated but not read.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja, tveksam på att detta är något bra. Företaget måste ju ha något sätt att tjäna in pengar på för att fortsätta stödja spelet

Vem är det som säger att alla spel nuförtiden måste vara ett live-service spel?

Medlem

@Vileoxe: Mikrotransaktioner innebär att spelaren betalar en mindre peng för att till exempel köpa nya kläder eller nya vapen till sin spelfigur. Det vill säga ingen påverkan på spelet i sig självt. DLC är inköp som förändrar spelupplevelsen.

Medlem

Härligt, äntligen ett traditionellt spelupplägg!

Medlem

Läskigt när utvecklare måste komma ut och säga innan release att dom inte kommer ha mikrotransaktioner.
Också för att få those good faith points.

*Efter Dawn of War 3 så har Relic inge good faith kvar*


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Avstängd
Skrivet av Christoffre:

Det beror på priset. En mikrotransaktion är en liten kostnad, typ 1-50 kronor. Som godiset vid kassan på ICA. Du ska inte tänka innan du köper det.

DLC däremot kan kosta från 0 kronor (extramaterial), >1 krona (mikrotransaktioner), till 350 kronor (expansioner) eller mer. DLC är bara något som inte följde med bas-spelet.

En mikrotransaktion handlar snarare om ett förhållande mellan priset (såklart) och hur stor del av "spelet" som du köper till dig.

Det finns ju skins/enstaka saker (kolla Dota 2) som kostar mer än vad färska AAA+ spel gör, trots att de bara är en simpel grafisk del på en modell av flera hundratals i själva spelet ifråga.

Så uttryckligen i ordet "mikrotransaktion" så tolkar jag mer att det är vad Du får av transaktionen, (väldigt lite), snarare än vad du betalar för det, (ibland väldigt mycket), som definierar det, imho.

Medlem
Skrivet av AplAy:

En mikrotransaktion handlar snarare om ett förhållande mellan priset (såklart) och hur stor del av "spelet" som du köper till dig.

Det finns ju skins/enstaka saker (kolla Dota 2) som kostar mer än vad färska AAA+ spel gör, trots att de bara är en simpel grafisk del på en modell av flera hundratals i själva spelet ifråga.

Så uttryckligen i ordet "mikrotransaktion" så tolkar jag mer att det är vad Du får av transaktionen, (väldigt lite), snarare än vad du betalar för det, (ibland väldigt mycket), som definierar det, imho.

Ursprungligen kommer det från mobilapparna där du kan köpa boost och extraliv för en "mikrosumma", t.ex. 7-25 kronor.

Men precis som du säger så följer de inte sin ursprungliga betydelse längre.


signatur

-Dictated but not read.

1
Skriv svar