Senaste filmen du såg

Medlem

Jumanji: Welcome to the Jungle

Matiné-action med Dwayne Johnson.

Lättsmält. Tämligen tunn story.

Två av Fem


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Matrix, bra film! Rekommenderas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Matrix, bra film! Rekommenderas.

Ska se den på bio (igen) nästas onsdag. Femte gången på bio men första gången i 4DX.

edit: För att bidra till tråden så kan jag nämna att den senaste film jag såg var Fractured på Netflix. Lite mindfuck, thriller aktig film. Helt ok faktiskt.
https://www.imdb.com/title/tt4332232/?ref_=fn_al_tt_1

Medlem

Ford vs. Ferrari/Le Mans '66. Är en person som tycker om motorsport, främst då endurance-sidan, så Le Mans ligger mig varmt om hjärtat. Lägger man då till en sann historia om fejden mellan Ford och Ferrari och sen likaså Matt Damon och Christian Bale... då får man denna MYCKET bra film som kan rekommenderas till nära på vem som helst. Den har känslor, action, farten, drama. Helt klart värt att se i biografstolarna (där första visningen i min stad inte ens hade fyllt en tredjedel, väldigt tråkigt).

Medlem

Super Mario Bros (1993)

Förväntar man sig något "Mario" så är man helt fel ute.

Jag tycker den är väldigt rolig faktiskt. Dennis Hopper, Bob Hoskins och John Legiuzamo(stavning?) gör den verkligen sevärd.
Framför allt Dennis Hopper, det går inte en sen utan att jag skrattar åt vad han nu håller på med. Speciellt på sättet hur han går, han härstammar från "t-rex" så givetvis måste han gå runt med händerna som en sådan.
3/5

Beowulf (1999)

Verkligen skitdålig, man ser bla linorna när det gör stunts i luften. Dock charmig, tänk dig typ första Mortal Kombat filmen. Underbar och lättsmält action helt enkelt. Christopher Lambert(bla MK, Highlander) gillar man vad han är med i så är inte det här något undantag. Rhona Mitra är ju också hon helt underbart vacker, men värdelös skådis
3/5

Angel Has Fallen

Kass action med Gerard Butler, dög som kvällsunderhållning men har typ glömt bort den när jag skriver den här recensionen. Rädda Presidenten yada yada yada och uppenbar villain.
2/5

Medlem

https://www.imdb.com/title/tt7984766/videoplayer/vi2313535257?ref_=tt_ov_vi

The King. En historiskt inkorrekt film som lyfts av rent skådespelar-porr och ett fantastisk sceneri. Vet inte vad det är som får skådespelare att lyfta och verkligen ge allt så snart de får på sig hosor och ringbrynja, men jag klagar inte

Medlem

Yesterday
En duktig, men inte speciellt framgångsrik musiker vaknar efter en olycka i en värld där The Beatles aldrig funnits. Han lyckas få sitt stora genombrott genom att spela deras låtar. Lättsmält och stundtals lite smårolig.

Medlem

@JW_1332: Filmen försökte nog aldrig vara historisk korrekt då den är baserad på verk av Shakespeare.

Medlem

Senaste filmen jag såg var Angel Has Fallen. Tredje filmen i Gerard Butlers Secret Service Agent värld. Ingen av filmerna har varit mer än hjärndöd aktion och denna är i samma stil.

Denna filmen känns dock mindre påkostad och det syns i vissa scener och i viss CGI där det inte riktigt når fram hela vägen. Själva berättelsen är inget att hänga i granen och de är lata med försöka skapa någon spänning när man enkelt kan lista ut vilka som är elaka och vad planen är.
Borde man se filmen? Har du sett de tidigare filmerna och vill ha lite hjärndöd aktion så se den en gång och glöm bort den.

https://www.imdb.com/title/tt6189022/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Overlord (2018)

Inte lika bra som hypen kring den, men helt ok. 6,5 av 10.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av JW_1332:

https://www.imdb.com/title/tt7984766/videoplayer/vi2313535257?ref_=tt_ov_vi

The King. En historiskt inkorrekt film som lyfts av rent skådespelar-porr och ett fantastisk sceneri. Vet inte vad det är som får skådespelare att lyfta och verkligen ge allt så snart de får på sig hosor och ringbrynja, men jag klagar inte

Jag tyckte tvärtom. Edgerton var bra, men resten av skådespelarna not so much. Framför allt kändes Timothy Chalamet som helt fel person för rollen. Han är en duktig skådespelare, men var helt vilsen här...

Medlem

Ford Ferrarifilmen var grym, om Matrix var den bästa filmen jag sett i år så var detta den andra. Får man inte räkna Matrix för den är "gammal" så visst...

Skulle vilja se den där nya Scorsesefilmen, men vet inte om den kommer på bio, sedan kanske den kommer vara lite för otrevlig med... men fan man vet att Pacino, DeNiro och Pesci kommer vara bra.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Vad vackert att ni pratar om era nerladdade filmer i skitkvalitet, ni borde bli avstängda. Högst liberal moderering.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

These Final Hours https://www.imdb.com/title/tt2268458/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...
En av de bästa end-of-the-world filmer jag sett. Positiv ton av återupprättelse och självförverkligande under de sista ångestladdade timmarna i livet. Jordnära, trovärdig och mäktig trots indie-budget.

Ambassadör
League of Legends

Såg tre filmer på Stockholm filmfestival:

The Report 7/10 - Jag gillar den rejält. Den bygger på verkligheten vilket dels är filmens styrka och fall. Når inte riktigt upp till superb filmkvalitet men lyckas ändå fånga en väldigt komplex fråga.

Jojo Rabbit 6/10 - Jag gillar Taiki Watitis humor som blandar barnslighet med seriositet. Gillar dock inte att se humorfilmer på bio då jag sällan finner saker lika roliga som de andra besökarna. I stunder är den riktigt bra, i andra är den förutsägbar.

A song without a name 4/10 - En svartvit film från Peru som tacklar verkliga händelser om kidnappade barn som såldes till adoption. Filmen valde att tackla flera samhällsfrågor istället för att fokusera på en. Den håller ett väldigt lågt tempo. Med ett mer fokuserat manus, en mer kritisk klippning så hade den kunnat vara riktigt bra. Nu blev den dock en enda röra. Ska man göra en svartvit film 2019 anser jag att man behöver jobba hårt med kinematografin, så som i Roma (2018). Denna filmen gör inte det och jag fick känslan att den kunde varit mycket mer stilistisk om den kört med färg istället. Den vann bästa film under festivalen och det är en riktig festival-vinnar-film. Många kan nog gilla den men jag tror inte någon kommer ihåg den om 1, 5 eller 10 år.

Medlem

Hereditary (2018) https://www.imdb.com/title/tt7784604/?ref_=nv_sr_1?ref_=nv_sr...

Hade hört väldigt positivt om denna rulle så kände att jag var tvungen att ge den en chans.
Av det jag läst skriver en del att det är det sämsta skräp dom sett, till att vara "den nya "Exorcisten"", efter att ha sett den säger jag att det är inget av dom.

En helt OK skräck/drama/mystik-film som faller lite platt p.g.a. en del av karaktärernas agerande/val samt den senare delen av filmen är något sämre, men ändå underhållande. Den är lite av en "slow-burner" som inte faller alla i smaken. Fantastiskt skådespeleri måste jag säga för att vara en ny skräckrulle.

Skulle nog ge den 7/10. Helt klart sevärd.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

På bio? Zombieland 2. Hemma i TV-soffan? Beethoven. Den om hunden alltså.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Moderator | Testpilot

Hejsan alla!

Vill bara flika in och berätta att diskussioner om potentiellt illegal fildelning inte är tillåtet. Ser jag fler av er nämna det så kommer jag behöva dela ut varningar.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skrivet av Hipshot:

Skulle vilja se den där nya Scorsesefilmen, men vet inte om den kommer på bio, sedan kanske den kommer vara lite för otrevlig med... men fan man vet att Pacino, DeNiro och Pesci kommer vara bra.

The Irishman ska bio premiär den 22:a november om jag inte minns fel. Sen e den på Netflix redan den 27

Såg nyss klart The Mask med Jim Carrey, och den e lika bra idag tycker jag 👌


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Releasehästryttare

Klaus 4/5

Fantastisk julfilm, missa inte, finns på Netflix nu!

Medlem

Såg precis The Lighthouse, 4/5, rekommenderas till alla som vill se en surrealistisk, obehaglig svartvit konstfilm om två fyrvaktare. Tycker man inte att det låter trevligt så kanske man inte uppskattar den så mycket.

Medlem

Veronica Mars. Filmen som följde upp serien. Gick på tv på nån kanal. Helt okej.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

The Lighthouse

En... intressant film. Så kan man uttrycka det. En film som får en att ifrågasätta en och annan sak under dess gång. Men trots det kan jag inte komma på huruvida jag tyckte det var en okej film, en bra film eller vad det nu är. Tror jag till slut hamnar någonstans i mitten, med ett betyg på sex av tio (6/10). Den är fin i det sättet hur den är inspelad, både Willem och Robert spelar fantastiskt, men känns lite väl "artsy" på sina ställen. Dock glad att jag tog mig chansen att se den.

Medlem

2001: A Space Odyssey (1968) - https://www.imdb.com/title/tt0062622/

Kultklassiker som jag knappt minns om jag sett eller inte, kände att jag behövde fräscha upp minnet. En film man antingen älskar eller hatar skulle jag säga. "Genialisk" eller "pretentiöst blaha".

Nu när jag fräschat upp minnet och sett den igen måste jag säga att jag gillar den. Genialisk filmkonst för sin tid(som även håller än idag) och ju mer man tänker och dyker djupare i filmen desto bättre blir den.

Blir till att se uppföljaren - 2010: The Year We Make Contact - som jag inte sett tidigare härnäst.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Fezk: Grajen med 2001 är väl att om man förväntar sig en actionrulle så blir man djupt besviken.

Själv gillar jag filmen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Birdman (Netflix)

Dramafilm om en avdankad B-skådis med tvivelaktig mental hälsa som sätter upp en Broadway pjäs.

Till min stora förvåning så gillade jag den.

Tre av fem.

Massor med spoilers i trailern nedan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Akronym:

@Fezk: Grajen med 2001 är väl att om man förväntar sig en actionrulle så blir man djupt besviken.

Själv gillar jag filmen.

Jo, visst är det så. Allt för ofta går folk in med en viss förväntan på filmer/serier och blir besvikna även fast det kan vara något bra, bara inte vad man tänkt sig.(dock så kan det ju även vara skit självfallet)

Men man måste nog även vara i rätt sinnesstämning för att se 2001 överhuvudtaget tror jag, även om man inte förväntar sig en actionfylld film. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Såg också The Lighthouse, 4/5. En jävla fröjd för öga och öra (om än en ganska otäck sådan). Förvånansvärt mycket humor och man skiftade från att skratta åt galenskapen till att känna genuint obehag. Sen är jag väldigt svag för karga, salta miljöer till havs etc.

Ska dock sägas att det är väldigt mycket konstfilm och inget för alla, men om man uppskattar sådant så kan man få ut mycket av den. Fantastisk ljudbild också, rekommenderar att man hittar nån liten biograf där den visas om man inte har ordentligt ljudsystem eller bra lurar.

Releasehästryttare

The lighthouse säger ni skall vara bra asså?

Releasehästryttare

Ready or not 4/5

Mycket bra splatter skräckfilm, rekommenderas om ni vill ha ett bra skratt med mycket blod

Skriv svar