Recension – Star Wars Jedi: Fallen Order

KoP
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänkte du på clipping och att man på vissa ställen svävar?
Ja kanske det, annars kändes det i recensionen som ett typiskt medelmåttigt konsolspel av detta

Trodde helt klart en 2 medans man läste. Skippar nog detta spel.

Nu går jag inte själv i köpestankar kring just detta spel (är inget större fan av Star wars). Men är alltid intressant när man börjar rota runt och läser olika recensioner kring samma spel. Vissa hyllar Fallen order medans andra dissar. Vem ska man lita på? 🤔

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju i praktiken exakt samma sak som en betygsskala med få steg. Dåligt = 1, Bra = 3, Mästerligt = 5.

Precis, men kanske bidrar till mindre tjafs om vad en siffra representerar. Särskilt med tanke på att all fokus läggs på just siffran och inte på det efterföljande ordet "Bra".


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Avstängd
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Vi hade halvor, insåg att det var dåligt, och arbetade bort det. Istället definierade vi hur skalan 1-5 bör fungera, och hur vi använder den. Läs mer här: https://www.fz.se/info/spelbetyg

Betygssystemet 1-10 måste väl ändå vara enklast? 1-5 är så svävande, dom flesta använder typ 1-10 inom allt. Engelska tidningar t.ex när dom ger betyg på spelare för spelare efter varje fotbollsmatch kör 1-10. Det är ni och aftonbladet som kör 1-5.

1-10 blir ju mer specifikt tycker jag i alla fall.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nu går jag inte själv i köpestankar kring just detta spel (är inget större fan av Star wars). Men är alltid intressant när man börjar rota runt och läser olika recensioner kring samma spel. Vissa hyllar Fallen order medans andra dissar. Vem ska man lita på? 🤔

Vissa gillar "speliga" spel och då bryr man sig inte att en fläkt placerats framför huvudingången helt ologiskt.
Som det skrev sånt passar i super mario, kanske inte star wars år 2019 i.m.o så jag tror denna recension är skriven av en som tycker som jag

senast jag spelade ett starwars spel var Jedi outcast och Jedi academy vill inte minnas att det var så "simpel design" då ens.
men det var striderna med kraften och ljussabeln som var det roliga i dom också


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av matt76:

Precis, men kanske bidrar till mindre tjafs om vad en siffra representerar. Särskilt med tanke på att all fokus läggs på just siffran och inte på det efterföljande ordet "Bra".

Det har du kanske rätt i. Siffran ger ju intrycket av nåt mätbart, vilket det verkligen inte är. Men samtidigt förstår jag inte varför spel inte kan ha betyg när det funkat bra i samtliga andra underhållningsformer i alla år? Betyg är oöverträffade på att snabbt berätta vad recensenten tycker, sen läser man om man vill veta varför. Jag gillar betyg skarpt, när de används och läses på rätt sätt.

Skrivet av breahl:

Betygssystemet 1-10 måste väl ändå vara enklast? 1-5 är så svävande, dom flesta använder typ 1-10 inom allt. Engelska tidningar t.ex när dom ger betyg på spelare för spelare efter varje fotbollsmatch kör 1-10. Det är ni och aftonbladet som kör 1-5.

1-10 blir ju mer specifikt tycker jag i alla fall.

Alla skalor har för- och nackdelar. 1-10 ger fler nyanser, vilket är största bristen med 1-5-skalan - den är lite trubbig. Nackdelen med 1-10 är att en spär på betygsinflationen: 7 brukar betyda godkänt, inte 5 som är den faktiska mitten. Därmed har den tre steg för rejält bra, ett för godkänt och sex nyanser av dåligt, där många av siffrorna nästan aldrig använts för annat än att lustmörda skitspel. I praktiken används alltså bara cirka fem steg 1-6, 7, 8, 9 och 10).

Vi körde ju med halvbetyg en period, men slutade med det eftersom det mest innebar att vi satte massa halvbetyg. Med fem steg tvingas man tänka igenom och motivera sitt val ordentligt. Varje betygssteg blir då mer värt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ju i praktiken exakt samma sak som en betygsskala med få steg. Dåligt = 1, Bra = 3, Mästerligt = 5.

Personligen känner jag att decimaler är fint på 0-10 skala, det finns så mycket nyanser i tyckande känner jag, 9.8/10 eller 9.1 säger en del. Det är min åsikt. Tack för en fin recension för övrigt.😊

Medlem
Skrivet av matt76:

Precis, men kanske bidrar till mindre tjafs om vad en siffra representerar. Särskilt med tanke på att all fokus läggs på just siffran och inte på det efterföljande ordet "Bra".

Jag instämmer.

Det är absolut inte ett dåligt betygssystem. Tvärtom är det nog det jag tycker bäst om av de jag sett.

Problemet är att innebörden av betygssystemet associeras med en sifferskala som vanligtvis tolkas annorlunda. För att kunna ta till sig den information som avses förmedlas måste man först ha läst definitionen. Uppenbarligen är det inte många som gör det, vilket begränsar betygets möjligheter att tjäna sitt syfte: att ge ett snabbt intryck om hur bra ett spel är. Att hoppa över siffrorna och istället direkt presentera innebörden tycker jag personligen låter som ett bra förslag.

Medlem
Inaktiv

Satt och kollade på när Robbaz spelade igår natt på Twitch.

Tyckte det var otroligt snyggt och man kan se hur häftigt ett Star Wars spel i singleplayer skulle kunna vara men själva gameplayet och bandesignen verkar väldigt ABC, ser ut som studenters första spelprojekt.
Typ "sakta ner tiden för att kunna ta dig över den här roterande plattformen eller kunna gå emellan bladen på den här roterande fläkten".
Kanske kul för någon som aldrig spelat spel förut men för mig är sådant 0 utmaning och 0 excitement och påminner mig bara om att jag spelar ett spel, så jag hade hellre bara haft en rak väg där.

Jag uppskattar typ Dark Souls eller Shadow of Mordor som har lite öppnare gameplay. Detta ser mer ut som ett mindre spännande och mer lågmält Uncharted.

Sen gillar jag inte stilen på nya Disney Star Wars. För ungdomlig, puttenuttig och mesig.

Medlem

Mitt ända problem med fz:s recensionrer, som är ett problem många sidor har, är att AAA spel kontra inte AAA får betyg på samma skala men icke AAA är recensenterna mycket vänligare mot. Tycker även små utvecklare ofta gynnas mot stora.
Indie spel med fruktansvärt grafik kan få 4-5 medan ett spel som detta får en 3a.

Sammanfattat älskar jag texterna i fz:s recensioner, men siffrorna kan jag tycka oftast är lite slumpmässiga. Jag har försökt ta till mig att helt enkelt inte scrolla ner till betyget

Geeks Gaming
Skrivet av AHTF:

Mitt ända problem med fz:s recensionrer, som är ett problem många sidor har, är att AAA spel kontra inte AAA får betyg på samma skala men icke AAA är recensenterna mycket vänligare mot. Tycker även små utvecklare ofta gynnas mot stora.
Indie spel med fruktansvärt grafik kan få 4-5 medan ett spel som detta får en 3a.

Sammanfattat älskar jag texterna i fix recensioner, men siffrorna kan jag tycka oftast är lite slumpmässiga. Jag har försökt ta till mig att helt enkelt inte scrolla ner till betyget

Är inte det för att man betygsätter hur kul spelet är, inte hur det ser ut? 🤔

Det finns fantastiskt vackra AAA-spel som är riktigt dåliga samtidigt som det finns indiespel som inte ser fantastiska ut men är otroligt roliga att spela.

Du får nog komma med ett konkret exempel för att jag ska förstå

Skrivet av Tomas Helenius:

Du menar "Jagh er afvh then gamhla Akademiehn"

Självfallet, min gode man!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av loerk:

Då är det ju din betygsskala som det är fel på.
Vägrar du spela spel som får 5/10 också? hahaha

Endast 7 och upp

Medlem

Ja då EA är numera på min permanenta bojkott lista så blir det inte ett köp.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Blir köp. Antar att någon kommentar här handlar om spelet men som vanligt är det samma gnäll. Borde bara ta bort alla kommentarer om betyg och referera till en forumtråd där folk kan gråta av sig istället.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Har precis spelat inledningssekvensen till spelet och blev tvungen att ta en paus för att läsa er recension. Med tanke på att det jag precis spelat var bland det mäktigaste jag upplevt i ett spel på åratal och satt med ett leende på läpparna hela tiden, så känns det väldigt trist att höra att det verkar gå utför längre fram.

Tyckte grafiken var grymt snygg och stack ut, samt att det verkligen kändes som Star Wars. 30 minuter eller vad det nu tog säger dock såklart inte alls speciellt mycket om ett spel på 15 timmar, men är ändå förvånad efter en så stark inledning.

Angående bandesignen låter det lite som Uncharted vilket är mina absoluta favoritspel så det kommer nog inte vara ett problem för min del då jag gillar linjära spel med tydliga vägar att gå!

Medlem

Det blir att leta rätt på denna i rea-lådan nån gång i framtiden


signatur

Meep!

NuZ
Testpilot

Underhållande tråd!
Jag har mina åsikter om hur betygen sätts och av vem som får skriva den på fz, men betygskalan är bra och glasklar. 1-5 där 3 är bra.

Min personliga skala är 1-7. Där outer worlds är en 5,75a och Death Stranding 6,34. Tycker en skala 1-7 med decimaler är den bästa och tydligaste skalan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Och slutligen - läs fler recensioner. Och då menar jag läs. Ta del av skribentens motivering till varför den sätter sitt betyg. Metacritic är kanske bra för en snabb överblick (och det finns såklart problem med att de högsta betygen syns mest på sajten, och därmed får mest trafik) men att aggrigera subjektiva åsikter är i slutändan vanskligt.

Det första du skrev i detta inlägget tog jag bort ifrån citatet för jag håller med dig helt och hållet där, men den här andra delen däremot som jag citerar, va?

De kan motivera sin anledning till ett sänkt/högt betyg allt de vill men just när man kritiserar något professionellt så ska man kanske luta lite mer åt att va objektiv och inte subjektiv. Det finns saker som är objektivt dåliga och bra, fokusera på de istället för det här ”detta är inte något JAG uppskattar men många andra gör kanske det men jag ger det lågt ändå.”
Inget ”men om du gillar hinderbanor så är det är bra spel!” eller liknande.
En recension ska va för alla, vad de än föredrar. Att skriva en recension och sen ha den att vara öppen för tolkning på så hög nivå är ologiskt. Ens personliga preferenser ska väl ändå inte ha stor del i en recension? Man kan ju se att något uppskattas av många andra även om man själv kanske inte tycker om just det och med tanke på att man skriver till flera hundra om inte tusen så är det ju smartast att kanske lämna sina subjektiva preferenser utanför en professionell recension, eller?
Vad är meningen med recensionen om den är så pass öppen för tolkning beroende på vad man föredrar?

Men måste trots allt detta säga att jag tycker Myren är en duktig skribent. Han är bra. Men mindre subjektivitet och mer objektivitet hade nog inte skadat några skribenter.

Medlem
Skrivet av TheWarlock:

Negativt, rogue one är en väldigt dålig film. Ologiska karaktärer, tråkig ha dlig och olevande karaktärer. Cool, snygg ja absolut lite som matrix 2 eller 3.

Ursäkta men läs igenom din kommentar innan du skickar, förstod inte allt du försöker uttrycka här. Vet inte hur din värld fungerar men folk får ha olika åsikter, det är inte förbjudet att gilla och ogilla olika saker. Alla tänker ju inte likadant.

Redaktör
Skrivet av RegularOriginal:

Det första du skrev i detta inlägget tog jag bort ifrån citatet för jag håller med dig helt och hållet där, men den här andra delen däremot som jag citerar, va?

De kan motivera sin anledning till ett sänkt/högt betyg allt de vill men just när man kritiserar något professionellt så ska man kanske luta lite mer åt att va objektiv och inte subjektiv. Det finns saker som är objektivt dåliga och bra, fokusera på de istället för det här ”detta är inte något JAG uppskattar men många andra gör kanske det men jag ger det lågt ändå.”
Inget ”men om du gillar hinderbanor så är det är bra spel!” eller liknande.
En recension ska va för alla, vad de än föredrar. Att skriva en recension och sen ha den att vara öppen för tolkning på så hög nivå är ologiskt. Ens personliga preferenser ska väl ändå inte ha stor del i en recension? Man kan ju se att något uppskattas av många andra även om man själv kanske inte tycker om just det och med tanke på att man skriver till flera hundra om inte tusen så är det ju smartast att kanske lämna sina subjektiva preferenser utanför en professionell recension, eller?
Vad är meningen med recensionen om den är så pass öppen för tolkning beroende på vad man föredrar?

Men måste trots allt detta säga att jag tycker Myren är en duktig skribent. Han är bra. Men mindre subjektivitet och mer objektivitet hade nog inte skadat några skribenter.

Spelkritik handlar primärt om att tycka saker. Om såväl objektiva saker (spellängd, framerate) som subjektiva (Hur bra är storyn? Hur snygg är grafiken? Hur känns kontrollerna?). Spel är underhållning, då blir det mer tyckande än mätning, av den enkla anledningen att det inte finns särskilt mycket att mäta. Jonny kritiserar ju t.ex. att rutschkane-layouten är enformig - det är (förutsätter jag) ett faktum att spelet har många såna avsnitt, men huruvida det är bra eller dåligt är ju subjektivt. Liksom vad man som recensent väljer att ta med i en recension, för även om man skulle lägga tonvikten på objektiva saker så är ju det ändå ett urval eftersom man inte kan ta med allt, och det urvalet görs... subjektivt.

Så nej, man ska inte ha som mål att utelämna den egna åsikten i en recension. Av den enkla anledningen att det inte går.


signatur
Medlem

@RegularOriginal: Diskussion om objektiva recensioner har förkommit många gånger. Det brukar inte leda någonstans då en recensionstext i sin form är subjektiv. Om det ska vara objektivt är det väl snarare ett referat man är ute efter att läsa.

Kan du ge några exempel på vad som är objektivt bra och dåligt när det kommer till spel? Och tror du att det du listar skulle bli en intressant text?

Medlem
Skrivet av NuZ:

Underhållande tråd!
Jag har mina åsikter om hur betygen sätts och av vem som får skriva den på fz, men betygskalan är bra och glasklar. 1-5 där 3 är bra.

Jag håller med dig angående att betygsskalan är bra och har full respekt för att du även tycker den är glasklar, men den här tråden tycker jag pekar på att den är långt ifrån glasklar för alla. Enligt mig är detta det stora problemet, för oavsett hur fel och ologiskt man kan tycka det är att tolka skalan på ett sätt som inte motsvarar vad den egentligen representerar, så kommer många oundvikligen göra detta ändå. Jag tycker därför att det är relevant att diskutera vad man kan göra för att den ska bli tydligare, men samtidigt är denna tråd som andra har påpekat kanske fel ställe att göra detta.

För att gå lite on-topic så har jag varit lite tveksam över detta spel, och recensionen gav mig den information jag behövde för att kunna ta beslutet att avstå från ett köp. Jag hade nog övervägt att skaffa det om det varit ett riktigt mästerverk, men nu blir det nog istället att titta på en genomspelning på YouTube för att få del av storyn. Tack för en bra recension!

NuZ
Testpilot
Skrivet av Xerious:

Jag håller med dig angående att betygsskalan är bra och har full respekt för att du även tycker den är glasklar, men den här tråden tycker jag pekar på att den är långt ifrån glasklar för alla. Enligt mig är detta det stora problemet, för oavsett hur fel och ologiskt man kan tycka det är att tolka skalan på ett sätt som inte motsvarar vad den egentligen representerar, så kommer många oundvikligen göra detta ändå. Jag tycker därför att det är relevant att diskutera vad man kan göra för att den ska bli tydligare, men samtidigt är denna tråd som andra har påpekat kanske fel ställe att göra detta.

För att gå lite on-topic så har jag varit lite tveksam över detta spel, och recensionen gav mig den information jag behövde för att kunna ta beslutet att avstå från ett köp. Jag hade nog övervägt att skaffa det om det varit ett riktigt mästerverk, men nu blir det nog istället att titta på en genomspelning på YouTube för att få del av storyn. Tack för en bra recension!

De finns ju inget utrymme för tolkning. Betygen är så här https://www.fz.se/info/spelbetyg och Fz har bestämt att de är så här

Men att de sedan sätter T.ex en rts älskare bakom spakarna på äventyr och en rå rollspelare på ett rts. Men sätter en cod älskare på cod. Nu var det ett exempel jag skrev och man kan gilla flera olika typer av spel. Men här är det tydligt att skribenten inte gillar spel som Dark souls, nioh, Tomb Raider, Last of us, Uncharted mm. Men gör som jag läs flera olika recensioner innan köp. Förboka ffs aldrig dock.

Bra och välskriven recension! Dock tycker vi annorlunda. Synd att många klagar på betygen dock


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av Tomas Helenius:

Spelkritik handlar primärt om att tycka saker. Om såväl objektiva saker (spellängd, framerate) som subjektiva (Hur bra är storyn? Hur snygg är grafiken? Hur känns kontrollerna?). Spel är underhållning, då blir det mer tyckande än mätning, av den enkla anledningen att det inte finns särskilt mycket att mäta. Jonny kritiserar ju t.ex. att rutschkane-layouten är enformig - det är (förutsätter jag) ett faktum att spelet har många såna avsnitt, men huruvida det är bra eller dåligt är ju subjektivt. Liksom vad man som recensent väljer att ta med i en recension, för även om man skulle lägga tonvikten på objektiva saker så är ju det ändå ett urval eftersom man inte kan ta med allt, och det urvalet görs... subjektivt.

Så nej, man ska inte ha som mål att utelämna den egna åsikten i en recension. Av den enkla anledningen att det inte går.

För det första sa jag aldrig utelämna. Jag sa luta åt. Det är två olika saker.
Man ska vara MER objektiv än subjektiv. Och det tycker ju uppenbarligen majoriteten som skriver här så hur det inte skulle gå när nästan alla förstår konceptet är bara löjligt att du säger. Om du fortfarande inte håller med så skulle jag vilja be dig förklara varför det inte går?
Jag förstår vad du menar men jag kan inte alls hålla med dig.

Sen om en story och dialog t.e.x är bra? Det är inte subjektivt. Många kan däremot kanske tycka om ett spel eller film med dålig story.
Eller som att jag skulle säga att Shawshank Redemption/Nyckeln Till Frihet har en dålig story? Jag kan ju tycka det på en personlig nivå men vi alla vet ju at jag har fel då? Rent objektivt fel även om jag skulle ogilla den. Det är exakt det där jag menar. Jag kan veta att något är bra rent objektivt men ogilla det av personliga skäl. Det är det DÄR man ska utelämna i en recension. Det är inte svårt att förstå att något man själv inte tycker om kanske uppskattas av majoriteten och helt ärligt kan man inte det ska man kanske inte recensera saker.

Redaktör

@RegularOriginal: Att vara objektiv är att vara saklig, neutral, opartisk. Hur berättar du hur bra en story eller en dialog är utifrån de kriterierna?


signatur
Medlem
Skrivet av Sillage:

Ja då EA är numera på min permanenta bojkott lista så blir det inte ett köp.

Så även om EA ger ut ett bra spel som tilltalar dig så skulle inte du köpa det?, tex om EA skulle ge ut Cyberpunk eller red dead redemption ?

Skribent
Skrivet av NuZ:

De finns ju inget utrymme för tolkning. Betygen är så här https://www.fz.se/info/spelbetyg och Fz har bestämt att de är så här

Men att de sedan sätter T.ex en rts älskare bakom spakarna på äventyr och en rå rollspelare på ett rts. Men sätter en cod älskare på cod. Nu var det ett exempel jag skrev och man kan gilla flera olika typer av spel. Men här är det tydligt att skribenten inte gillar spel som Dark souls, nioh, Tomb Raider, Last of us, Uncharted mm. Men gör som jag läs flera olika recensioner innan köp. Förboka ffs aldrig dock.

Bra och välskriven recension! Dock tycker vi annorlunda. Synd att många klagar på betygen dock

Hade det inte varit bättre att fråga vad jag tycker om spelen ifråga istället för att anta? Dark Souls 3 skulle jag troligen ha satt en 5:a på, senaste Uncharted en 4:a och The Last of Us en 5:a.

Jag tyckte helt enkelt att det här spelet hade för många brister för att bli mer än bra. Svårare än så är det inte. Jag älskar genrerna ifråga och älskar även Star Wars. Jag var supertaggad inför att recensera det och jag ville att det skulle bli supergrymt. De första timmarna var väldigt lovande, men ju mer jag spelade desto tydligare blev bristerna.

Skrivet av Tomas Helenius:

@RegularOriginal: Att vara objektiv är att vara saklig, neutral, opartisk. Hur berättar du hur bra en story eller en dialog är utifrån de kriterierna?

Det finns en skillnad mellan din "smak" i något och produktens faktiska kvalitet. En bra kritiker borde kunna separera de två.
Bara för att jag inte gillar lever betyder det inte att levern inte kan tillagas till perfektion.
På liknande sätt kanske jag inte "gillar" en film eller ett spel, men det borde inte hindra mig från att erkänna att den var välgjord. Omvänt kan jag erkänna att en film är dåligt tillverkad, men tror ändå att handlingen har meriter. Personer som föreslår att ”bra skrivande är subjektivt” hänvisar vanligtvis till smak, inte kvalitet.
Medger de att det finns en standard för kvalitetsskrivning, undergräver de deras argument. De finns seminarier för hur man skriver bra handlingar, dialoger etc. Om det är subjektiv behöver du inte bli bättre på det. Faktum är att "bli bättre" blir helt relativt.

Jag märker att det här är helt onödigt att diskutera med er dock, men om ni tror på det ni själva säger kommer ni fortsätta få trådar med hundratals svar där folk är sura eller inte förstår hur ni tänker riktigt. Jag gillar FZ, vill inte att ni ska tro annorlunda men ibland så förstår ni verkligen inte.

När ni också skriver att det inte går att vara objektiv i en recension, då menar ni alltså att varenda en som gav spelet högt betyg inte är trötta på linjär level-design till exempel? Eller såg de förbi det och såg att det var välgjort, även om de är trötta på det på en personlig nivå?

Medlem
Skrivet av lasselason:

Personligen känner jag att decimaler är fint på 0-10 skala, det finns så mycket nyanser i tyckande känner jag, 9.8/10 eller 9.1 säger en del. Det är min åsikt. Tack för en fin recension för övrigt.😊

Med decimaler får du snarare en 100-gradig skala. Har väldigt svårt att förstå hur man kan komma fram till ett så exakt värde på en underhållningprodukt.

Felet många sidor gör (verkar dock ha varit vanligare förr) var att de satte något slags medelbetyg med decimaler utifrån delbetyg utan decimaler. Det kunde t.ex. se ut så här:
Grafik 9/10
Spelbarhet 8/10
Story 7/10
Ljud 10/10
Betyg 8,2

Detta är helt galet i och med att man dels ger alla delar exakt samma värde för spelet i stort och dels för att man, rent matematiskt, inte får ange ett sammanslaget värde med fler värdesiffror än i ingående värdena.

Skriv svar