Wolololo här får du gameplay från Age of Empires IV

Robot
Wolololo här får du gameplay från Age of Empires IV

Som vi har väntat på att få sheepa noobs. Dock inget sådant i trailern – skandal.

#Microsoft, #Strategi, #Wololo, #bygg, #muren


Medlem

Vet inte vad jag ska tycka om den trailern om jag ska vara ärlig.
Fick mer en Total War känsla. Eller Stronghold? Kändes inte som Age of Empires iallafall.
Är ändå väldigt taggad men försiktigt taggad?

Medlem

Utseende och funktionellt sett ser det bra ut, även om de inte specificerade vilka funktioner spelet inkluderade så fanns det geografiska höjdskillnader, slott, murar med soldater på och stadsbyggande. Skulle gärna vela veta om de har formationer, utökat resursträd i den mån att man konverterar iron ore till iron ingots eller dylikt och hur tech-treesen ser ut samt hur factionsen eventuellt skiljer sig åt.

Då det är Relic som utvecklar spelet vilka är erfarna inom RTS så hoppas jag på att de lyckats väl med spelet, dock floppade Dawn of War 3 ganska rejält så kan vara katastrofalt dåligt också...

Medlem

Borgen såg väldigt sofistikerad ut och påminner mer om Stronghold. Men jag tror det är bara för videons skull det ser så ut. Gameplay kommer bli helt fel om varje persons bas ser ut sådär. Försiktigt positiv.

Medlem

Ser ut som ett nytt Settlers lite, men det är bra att veta att detta är "fake" alltså, spelar man själv blir det inte så här man bygger. Detta skulle t ex kunna vara en singleplayer bana med någon sorts försvarsscenario, eller så ja, byggt för att det skall se coolt ut.

Jag tror dom är fruktansvärt medvetna vad Age of Empire är och varför det säljer och har sålt så bra och alla gillar dom spelen så mycket.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ser väldigt väldigt färgglatt och cartoony ut eller är det bara jag?

Medlem

Har fullt for troende för Relic. Dom vet vad dom sysslar med. Se COH.

Nu blev jag 11 år igen. En fight med storebror om vem som har rätten till datorn. Mamma kommer upp och bryter emellan. Sen sitter vi jag och han tillsammans och bygger vårt imperier. Muren upp, husen byggs, armen blir större, tiden går. Mamma säger till oss sova, NEJ!!!
Föräldrarna går och lägger sig, ligger under täcket och bara tänker på vad som ska planeras inför morgondagens spelande.. men icke.. Storebror smyger in och jag flyger upp.
-SPELA?
-Schssss, inte så högt. Och ja, kom nu...

På morgonen hör man mamma knacka på kontorsdörren som vi låst om oss.
-HÖRRNI. NU KRYPER NI GENAST I SÄNGS!!!!
Godnatt (Myser i nostalgi) ^^

Medlem
Skrivet av Rasmous:

Ser väldigt väldigt färgglatt och cartoony ut eller är det bara jag?

Ja, en smula för cartoony visuellt ser det ut att vara, vilket är lite synd. Och onödigt, med tanke på vilken flopp Age of Empires online blev.

Men jag är extremt glad för att de verkar satsa på ett säkert kort genom att använda Age 2 som grund för det hela, mitt mest spelade spel genom alla tider.


signatur

Memento Mori

Medlem

Efter flera års utveckling utlovades äntligen en gameplay-video. Vad fick vi? Inte en enda sekund gameplay, utan bara 40 sekunder svepningar över ett iscensatt scenario.

Skrivet av Lolflakes:

Borgen såg väldigt sofistikerad ut och påminner mer om Stronghold. Men jag tror det är bara för videons skull det ser så ut. Gameplay kommer bli helt fel om varje persons bas ser ut sådär. Försiktigt positiv.

Ser mer ut som man bara har byggt en bas på ett väldigt estetiskt sätt. Själva borgen ser ut av att bestå av ett keep, ett university och två olika kyrkor (wonders?)

Däremot något jag ser är att tornen ser alla ut att vara en del av muren, frågan är om man har tagit bort funktionen att bygga fria försvarstorn. Sen är det också olika typer av torn på muren,

Medlem

Stronghold meets Settlers, det var så jag såg på den här otroliga lackluster trailern.
Men trailern sa ju inte så mycket heller så ska väl inte va allt för hård.

Dock något jag är besviken på är att man inte tar allting framåt, att vi är tillbaka på medeltiden igen är väl på gott och ont. Vi hade alltid en trend att varje AOE spel gick framåt i tiden, men nu går vi tillbaka lite.
Min favorit epok har alltid varit 1600-1800-talet så därför sitter Age of Empires 3 närmast hjärtat, dock så önska jag det va mer likt AOE2 i termerna av att skirmisha mot datorn. Men vem vet.. AOE3 DE kanske fixar det.

Anyway, just nu är jag inte ett dugg taggad på AOE4, jag kanske hypa upp det för mycket i mitt huvud men hade hoppats på något mer "revolutionerande".

Övrig fråga: Vilka är World's Edge? Trodde Relic gjorde det här spelet. (Någon tjej från World's edge som prata om spelet efter trailern på X019)

Medlem

Recension på tvåan då att vänta sig, eller? 🙂


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hittar ingen video i artikeln som visar gameplay. Är rubriken felaktig?


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

Testade 500 pop med 8 AI, upplevde inget lagg, ospelbart i HD versionen men här gick det väldigt mjukt och smidigt, äntligen har dom fixat detta! Har dock inte provat om det är samma i MP ännu, men goda nyheter för alla som gillar att lira på detta sätt👍

Geeks Gaming

Ganska besviken. Ser inget speciellt ut. Till och med remaster versionerna av ettan och tvåan ser bättre ut.
Och de är Relic som gör de. Dom tappa allt mitt förtroende med Dawn of War 3

Plus dom fortsatte inte på de som va lovat

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Plus dom fortsatte inte på de som va lovat

https://i.imgur.com/Q7Dbcxo.jpg

Ah den där känner jag igen. Vad kommer den ifrån?

Geeks Gaming
Skrivet av Zidious G:

Ah den där känner jag igen. Vad kommer den ifrån?

Kommer ihåg att den va med i många speltidningar när AoE3 skulle släppas. Bilden hitta jag på nätet.

Medlem

Fast förstår att dom gick tillbaka till AoE2s setting. Det är nog vad dom flesta tänker på när dom kommer ihåg AoE.
En 1800-2000 setting hade varit coolt. Framförallt när Relic gjort CoH. Dock finns det risk att det skulle kännas väldigt lite som Age of Empires.

Medlem

Det ser lite väl färgglatt ut, samt att staden ser väldigt... vad skall man kalla det... "för perfekt ut" och inte så som det blir när man sätter ut byggnader i spelet. Dom har till och med gatsten och fontäner, hur blir det så när man spelar?

Jag vill så gärna att det skall bli bra, men vågar inte hoppas för mycket.

Skrivet av Jinxswe:

Ganska besviken. Ser inget speciellt ut. Till och med remaster versionerna av ettan och tvåan ser bättre ut.
Och de är Relic som gör de. Dom tappa allt mitt förtroende med Dawn of War 3

Plus dom fortsatte inte på de som va lovat

https://i.imgur.com/Q7Dbcxo.jpg

Jag är på ett sätt ändå glad att dom gick tillbaka. För WWII har vi ju CoH och andra spel, för "framtiden" har vi t ex DoW (även om jag precis som du tycker att DoW3 inte alls blev bra.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Håller med, det såg inte riktigt ut som AoE, men det kanske är bra ändå?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av abso:

Testade 500 pop med 8 AI, upplevde inget lagg, ospelbart i HD versionen men här gick det väldigt mjukt och smidigt, äntligen har dom fixat detta! Har dock inte provat om det är samma i MP ännu, men goda nyheter för alla som gillar att lira på detta sätt👍

Jag hade inga problem med hd versionen med att spela med 8 ai.

Medlem

Kan väl, kanske, bli så att detta är från en strid i ett tidigt teknologiskt skede? Vore ju ball om man kunde ställa in max teknologi osv, så man kan köra med moderna vapen eller medeltiden om man så önskar. Drömma går ju

Medlem
Skrivet av Azureye:

Hittar ingen video i artikeln som visar gameplay. Är rubriken felaktig?

Håller med, fattar inte hur all media kan säga att Microsoft släppt en "gameplay-video" när det inte visas en enda sekund gameplay...

Medlem

En "Behind the Scenes" video.

Mest klyschor och utvecklare som säger saker som "We are doing things that no other RTS game has done before in terms on how units respond to you. They are actually people with voices and character and personality". Det blir en zug zug på den!

Medlem

helt ny på AoE men provat AoE 2 def ed nu när det ligger på game pass. Vad ska man ha för nåt mind set när man spelar ett sånt här spel. blir bara stressad över att nån gubbe ska så idle, eller att jag inte bygger effektivt nog, ser inte inte skogen för alla träd osv... vill gilla men just nu känns det mer som att jag jobbar än underhålls om ni förstår vad jag menar

Medlem

@Tdoggahdogg: Låter lite som att du är helt ny inom RTS. Stämmer det? För det är ju just real-time som gör att det blir lite mer att ha koll på hela tiden. Med Turn-based strategy får du ju lite mer lugn och ro och hinner tänka över varje beslut i varje runda. Kanske skulle passa bättre med Civilization eller liknande. Eller varför inte Total War som är både TB och RTS i samma spel?

Edit: Finns en hotkey för att se idle units. Jag brukade vara rätt stressad över att vara så effektiv som möjligt, men i slutändan är det unit preservation som gör att jag vinner i många RTS. Vinner man engagements så får man ofta övertag och basbyggandet blir snäppet mindre viktigt. Klart man ändå har en fördel av att bygga snabbt och effektivt!


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

@Azureye: Yes jag är helt ny på RTS. Ska ge det några timmar till och se om det blir bättre när man lär sig. för precis som du skriver så finns det säkert massa fiffiga qualiy of life hotkeys m.m. som man kan använda sig av. Annars får det bli Total war då istället, tack för tipset.

@Fulci: Själv tycker jag det ser supermysigt ut. I den inledande delen av Behindthescene så ser man gameplay hur det faktiskt är och ser precis ut som AoE2 fast men uppdaterad grafik. Lär bli många timmar singelplayer då jag inte är ett fan av bygga snabbt.

1
Skriv svar