Obsidian avslöjar nytt spel - coop-titeln Grounded!

Robot
Obsidian avslöjar nytt spel - coop-titeln Grounded!

Älskling, vi krympte överlevnadsspelet.

#grounded, #obsidian, #the-outer-worlds


Medlem

Känns oroande det här.. Först köper dom upp Ninja Theory som är kända för schysta single player spel och som helt plötsligt gör en online shooter och sen nu det här från Obsidian?

Men det kanske bara är ett sammanträffande att dessa spel utannonseras efter att dom blivit uppköpta av Microsoft. Känns bara så ointressant med online shooters och survival spel från två så bra studios.

Men nåja, det finns väl fortfarande en publik för såna här spel.

Medlem

@Påskmust: Jag tror att båda spelen hade påbörjats innan MS köpte upp dem, annars så är detta oroande...

Medlem

Mycket barnvänlig utvecklare nu!

Medlem

Jag tror att varken Bleeding Edge och Grounded hade blivit av utan Microsoft.

Medlem

Trots att jag inser att outer worlds 2 garanterat kommer släppas exklusivt på Xbox, så känns det ändå rätt lugnade som ps-ägare att Obsidans nästa spel inte är just det. Men kommer nog köpa båda konsolerna till slut, om Microsoft gör ett bättre jobb med exklusiva titlar

NuZ
Testpilot
Skrivet av SkogsTrollet:

Trots att jag inser att outer worlds 2 garanterat kommer släppas exklusivt på Xbox, så känns det ändå rätt lugnade som ps-ägare att Obsidans nästa spel inte är just det. Men kommer nog köpa båda konsolerna till slut, om Microsoft gör ett bättre jobb med exklusiva titlar

Ja ps4 har ett par vassa titlar och nöjd med ps4an jag har men dra mig baklänges vilka titlar MS har nu på Windows och xbox och tjänsterna!! PS-now är inget mot game pass och xcloud.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Ambassadör
Xbox

När de sa att det var ett litet team på Obsidian som gör detta så skojade de inte... De är 13 pers. 13!

Tror inte att vi behöver oroa oss för att det ska påverka resten av studions produktion särskilt mycket


signatur

Jump in.

Medlem

Detta såg ju faktiskt riktigt mysigt ut! Alltid gillat idén att vara liten i en stor värld. Kul att bygga baser ihop och försvara sig mot alla insekter. Kan nog bli riktigt kul men kanske inte en stil för alla.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Men det kanske bara är ett sammanträffande att dessa spel utannonseras efter att dom blivit uppköpta av Microsoft. Känns bara så ointressant med online shooters och survival spel från två så bra studios.

Sammanträffande och sammanträffande. Det är inte rimligt att tro att de så snabbt efter att ha blivit uppköpta har två nya spel att visa. Detta är spel som Obsidian själva utan inblandning från MS tagit fram, där MS har gett ett ok. De hade kunnat avvisa de spelen så att vissa personer inte hade blivit "oroade" för Obsidian. Men jag tror att de här två spelen kan dra publik de med.

Avstängd
Skrivet av Witchfinder:

Mycket barnvänlig utvecklare nu!

Hemska foliehatt-tanke: "Om föräldrarna vägrar betala för MTX så får du gå via barnen!"

Medlem

Är det bara jag som tycker detta verkar rätt kul?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Väldigt roligt koncept. Jag älskade alltid Rats-banorna i CS

Lite för barnaktig grafik men jag kommer att hålla koll på detta spel.

Medlem

Hade det inte varit (relativt sett) enorma insekter som attackerade hade jag kanske testat... Nu finns det inte en chans att jag ens startar spelet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Detta är alltså typen av spel som Microsoft vill pumpa ut till game pass så att folk behåller sin prenumeration? Tråkig utveckling.

Game-pass och tjänster som den är något av det sämsta som hänt konsumenten.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Ankh:

Är det bara jag som tycker detta verkar rätt kul?

Ser riktigt kul ut!!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Detta är alltså typen av spel som Microsoft vill pumpa ut till game pass så att folk behåller sin prenumeration? Tråkig utveckling.

Game-pass och tjänster som den är något av det sämsta som hänt konsumenten.

Nog snarare du som är tråkig. lol Kommer ju bra spel till Game pass hela tiden.

Redaktör
Skrivet av Sillgam:

Detta är alltså typen av spel som Microsoft vill pumpa ut till game pass så att folk behåller sin prenumeration? Tråkig utveckling.

Game-pass och tjänster som den är något av det sämsta som hänt konsumenten.

Fast Microsoft släpper ju det mesta på Game Pass, både småtitlar och de stora monstren (Sea of Thieves, Flight Sim, Gears 5, Halo...).


signatur
Medlem
Skrivet av Sillgam:

Detta är alltså typen av spel som Microsoft vill pumpa ut till game pass så att folk behåller sin prenumeration? Tråkig utveckling.

Game-pass och tjänster som den är något av det sämsta som hänt konsumenten.

Game pass är otroligt prisvärt, om man inte väljer att vara otroligt pessimistisk kring allt.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

eld
Medlem
Skrivet av Dunder:

Game pass är otroligt prisvärt, om man inte väljer att vara otroligt pessimistisk kring allt.

Det är väl bara om folks tid inte är värt någonting. Jag tror nog många har tittat på gamepass för 10kr och känt "vet inte ifall jag orkar"

Medlem
Skrivet av eld:

Det är väl bara om folks tid inte är värt någonting. Jag tror nog många har tittat på gamepass för 10kr och känt "vet inte ifall jag orkar"

Vet inte vad du menar, om något så sparar man ju tid genom att använda Game pass... Bara att välja ett spel, ladda ner och sätta igång.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Fast Microsoft släpper ju det mesta på Game Pass, både småtitlar och de stora monstren (Sea of Thieves, Flight Sim, Gears 5, Halo...).

Detta är ju serier (bortsett från sea of thieves) som blev etablerade innan game pass och skulle haft en stor publik oavsett game pass. Sea of Thieves är ju ett exempel på spel som inte är bra för konsumenten. Spel som släpps i ofärdigt skick och tvingas utvecklas i 1-2 år efter släpp för att leva upp till det som de från början utlovade? Svårt att se hur det är positivt.

Och självklart kommer det släppas bra spel ibland. Det händer också att Netflix råkar producera 3-5 filmer om året som inte är dåliga.

Skrivet av Dunder:

Game pass är otroligt prisvärt, om man inte väljer att vara otroligt pessimistisk kring allt.

Det kanske ser prisvärt ut vid första anblick. Men sen inser du att de flesta är spel som du redan har spelat eller helt enkelt aldrig hade något intresse av från början. Är det prisvärt att köpa 1 månad game pass för att spela senaste Halo kampanjen? Självklart. Det är 500kr mindre än om du skulle köpa spelet i butiken. Men det är ju därför denna utvecklingen är dålig för konsumenten. Tror ni verkligen att Microsoft (eller andra utgivare) kommer producera massvis med AAA single-player äventyr som varar 10-15 timmar, när spelare enbart kommer betala 100kr för det?

Nej, det vore ohållbart och det är inte den typen av kunder som Microsoft vill ha. Det är därför live service eller spel med längre budget (Grounded exempelvis..) är mer intressanta att utveckla till game pass än nästa Uncharted. Samtidigt vill de inte producera spel som ger FÖR mycket innehåll, eftersom då kommer spelarna istället köpa spelet och det vill de inte heller.

Det är bara vad jag tror baserat på det vi hittills har sett. Övertyga mig gärna om motsatsen.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Det kanske ser prisvärt ut vid första anblick. Men sen inser du att de flesta är spel som du redan har spelat eller helt enkelt aldrig hade något intresse av från början. Är det prisvärt att köpa 1 månad game pass för att spela senaste Halo kampanjen? Självklart. Det är 500kr mindre än om du skulle köpa spelet i butiken. Men det är ju därför denna utvecklingen är dålig för konsumenten. Tror ni verkligen att Microsoft (eller andra utgivare) kommer producera massvis med AAA single-player äventyr som varar 10-15 timmar, när spelare enbart kommer betala 100kr för det?

Nej, det vore ohållbart och det är inte den typen av kunder som Microsoft vill ha. Det är därför live service eller spel med längre budget (Grounded exempelvis..) är mer intressanta att utveckla till game pass än nästa Uncharted. Samtidigt vill de inte producera spel som ger FÖR mycket innehåll, eftersom då kommer spelarna istället köpa spelet och det vill de inte heller.

Det är bara vad jag tror baserat på det vi hittills har sett. Övertyga mig gärna om motsatsen.

Nej, jag har redan spelat flera spel jag aldrig spelat förut. Senaste Metro och Outer Worlds till exempel. Sen hoppade jag även på tåget när man fick 3 års ultimate för en relativt liten peng, så ja det har varit extremt prisvärt än så länge.

Vet inte varför du tror att de helt plötsligt skulle börja sänka ambitionerna på sina produktioner, när de har så tufft motstånd de måste möta, ganska konstig slutsats får jag säga.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Nej, jag har redan spelat flera spel jag aldrig spelat förut. Senaste Metro och Outer Worlds till exempel. Sen hoppade jag även på tåget när man fick 3 års ultimate för en relativt liten peng, så ja det har varit extremt prisvärt än så länge.

Vet inte varför du tror att de helt plötsligt skulle börja sänka ambitionerna på sina produktioner, när de har så tufft motstånd de måste möta, ganska konstig slutsats får jag säga.

Vilket slutsats är den rätta menar du? Menar du att Microsoft är så pass dumma rent ekonomiskt att de kommer kasta miljoner på spel som folk kommer betala 100kr för att spela? Istället för de traditionsenliga 600? När de istället kan fokusera på att göra spel som sea of thieves som ger folk en anledning till att förnya sin prenumeration kontinuerligt?

Medlem
Tips
Skrivet av Dunder:

Hade det inte varit (relativt sett) enorma insekter som attackerade hade jag kanske testat... Nu finns det inte en chans att jag ens startar spelet

Kika på den här videon.
En araknofobisk tjej rankar tvspels spindlar och hur läskiga de är.
Finns en del 2 med

https://youtu.be/gU5gcum9Pl4

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vilket slutsats är den rätta menar du? Menar du att Microsoft är så pass dumma rent ekonomiskt att de kommer kasta miljoner på spel som folk kommer betala 100kr för att spela? Istället för de traditionsenliga 600? När de istället kan fokusera på att göra spel som sea of thieves som ger folk en anledning till att förnya sin prenumeration kontinuerligt?

Vet inte varför du drar den slutsatsen, när de bevisligen redan gör det.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Inaktiv

Gamepass är det bästa som hänt spelandet sedan skivat bröd (skivat bröd gjorde att man slap skära brödetnoch snabbt kunde börja spela på sin intellivision igen)

Medlem
Skrivet av Dunder:

Vet inte varför du drar den slutsatsen, när de bevisligen redan gör det.

Du använder alltså spel som släpptes för flera år sedan som ett bevis för hur produktionen ser ut idag och i framtiden? Eller du syftade på spelen (metro och outer worlds i ditt exempel) som producerades av tredje part och inte Microsoft? Förstår inte hur du resonerar här.

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Du använder alltså spel som släpptes för flera år sedan som ett bevis för hur produktionen ser ut idag och i framtiden? Eller du syftade på spelen (metro och outer worlds i ditt exempel) som producerades av tredje part och inte Microsoft? Förstår inte hur du resonerar här.

Jag argumenterar för att game pass är otroligt prisvärt och gav dig två bra exempel på det, medan du inte gett något som visat på motsatsen, utöver skumma antaganden om Microsofts företagsekonomi.

GG WP.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

@Dunder: Oseriöst inlägg. Du bidrar inget till diskussionen. GG. Gå och spela lite spel på game pass istället.

12
Skriv svar