Quiz – Vad kan du om Xbox-spel?

Robot
Quiz – Vad kan du om Xbox-spel?

X019 drar igång och vi laddar med Xbox-quiz om både stora och blivande (?) klassiker.

#fz, #quiz


Ambassadör
Xbox

10/10 Korrekta svar!
Phil Spencer hade varit stolt. (Alternativt: Phil Spencer, är det du?)

Hade ju varit pinsamt annars!

I ärlighetens namn så chansade jag på första frågan dock


signatur

Jump in.

Medlem

6/10 - sådär lagom bra.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

quizet borde heta, vad kommer du ihåg om datum och antal titlar släppta

Medlem

8 av 10, helt okej med andra ord.

Farornas Konung

5/10. Hehe, då har jag ägt varje Xbox från dag 1 förutom Xbox one. Inte imponerad av mig själv!

Medlem

"1/10 Korrekta svar!
Sannolikt nyttjar du din (eventuella) Xbox för mindre spelande och mer tv-tittande."

Tror det hade gått bättre för mig om jag medvetet försökt gissa fel istället för rätt.. Har aldrig haft något direkt intresse för Xbox överhuvudtaget.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

4/10 Korrekta svar!

Bah!


signatur

I drank what?

Medlem
Medlem

Som ett fan av Xbox blev jag besviken men det var kluriga frågor. 6/10

Medlem

2/10 Korrekta svar!
Sannolikt nyttjar du din (eventuella) Xbox för mindre spelande och mer tv-tittande. Vi tar en klassiker på det: *snip*

Haha, kul att det klippet dök upp! Den fiaskolanseringen är svår att glömma. Det var den där muppen som gapade "TV! TV! TV!" medan gamers som jag satt som frågetecken och undrade vad tusan är det som händer? 😂 Det var då jag gav upp Xbox och gick över till PS. Attans, annars hade jag nog fixat bättre poäng i quizet.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

5/10. Hehe, då har jag ägt varje Xbox från dag 1 förutom Xbox one. Inte imponerad av mig själv!

5/10 och då har jag bara ägt Xbox för att spela Fable

Medlem

5/10.

Köpte så småningom en 360, mest för Lost Odyssey. Men det blev lite annat som Fable-trilogin, Panzer Dragoon Orta, Trials HD, Crackdown, Project Sylpheed och några Kinectspel som suveräna Dance Evolution.

Halo och Gears of Wars har dock aldrig fångat mitt intresse. Aldrig spelat något Forza heller, men har gått i dom tankarna så det kanske blir ett köp någon gång.

Medlem

Tja, aldrig ägt en låda, men med gissningar kom man visst ganska långt ^^ 6/10, även om nu inte alla frågor var strikt xlåda.

Medlem

9/10 Korrekta svar!
Phil Spencer hade varit stolt. (Alternativt: Phil Spencer, är det du?)

::::::: Gick bra ::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

5 av 10. Märks att jag slutat bry mig.. Lite tråkigt då 360 var den jag spelade mest på förra generationen. Men Playstation för mig är tusen gånger bättre med sina spel..

1
Skriv svar