Hackande Red Dead 2 patchas i dag, Rockstar ber om ursäkt

Testpilot

För mig har det fungerat utan problem.

Enda gången spelet kraschat har faktiskt varit då jag testat olika grafikinställningars påverkan och kört benchmark

Medlem

Antar att dom inte testade produkten innan dom släppte det


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Kanske värt ett köp när det väl släpps till Steam då... Tråkigt att så många företag kör enligt principen att förhandsköparna får agera beta-testare. Känns så otroligt oseriöst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av nils45:

Jag verkar vara ensam om att spelet fryser, och man måste alt+ctrl+delete. Jag kanske har en teori nu om att det beror på att man byter till "fullscreen". Oacceptabelt iaf. Rockstar får stort minus av mig utav denna lansering.

Du är absolut inte ensam.
Har hänt mig ett antal gånger och blir tvungen att ctrl-alt-deleta och logga ut... Går inte ens att komma åt aktivitetshanteraren för att den var gömd bakom spelet (har dock ändrat att den jämt ska vara överst nu).

Nu ska det bli intressant att se hur saker och ting glider efter 3GB patchen. Tror inte på några stordåd direkt. 😋

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Antar att dom inte testade produkten på tillräckligt många kombinationer av cpu, gfx-kort, etc, innan dom släppte det

Jag putsade till texten lite bara...

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag putsade till texten lite bara...

Dom hann inte ens med och testa med den senaste intel processorn och RTX 2080Ti ..............

Medlem

Har fått sämre prestanda med nya patchen, innan flöt det på 60 fps nu är det allt ifrån 45-60 fps konstigt...

Medlem

[X] Jag väntar tålmodigt på Steam release.

Medlem

Endast haft problem med mouse deadzone, och det nämns ju i patch-notes så hoppas det löser sig nu. Orkar inte sitta mer med handkontroll vid datorn för att kunna spela...


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av Nemo:

Jag putsade till texten lite bara...

Njae, har du kollat på vad dom har satt på minimum och recommended specs?
Det är från super low end till mid range, inget som skulle klassificeras som high end

Red Dead Redemption 2 minimum PC specifications:
OS: Windows 7 - Service Pack 1 (6.1.7601)
Processor: Intel Core i5-2500K / AMD FX-6300
Memory: 8GB
Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 770 2GB / AMD Radeon R9 280 3GB HDD
Space: 150GB
Sound Card: DirectX compatible

Red Dead Redemption 2 recommended PC specifications:
OS: Windows 10 - April 2018 Update (v1803)
Processor: Intel Core i7-4770K / AMD Ryzen 5 1500X
Memory: 12GB
Graphics Card: Nvidia GeForce GTX 1060 6GB / AMD Radeon RX 480 4GB HDD Space: 150GB
Sound Card: DirectX compatible

Känns lite konstigt


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Inaktiv

Fungerar så länge jag kör på Vulkan.
Men är det bara en placeboeffekt jag fått för mig eller är DX12 snyggare?

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Har en muspekare som konstant syns på skärmen och trots att ha testat massvis med olika förslag på hur man ska fixa det så syns muspekaren likförbannat.. det är så jävla distraherande så att det känns ospelbart.

Skrivet av Tonysunshine:

själv har jag problem med att muspekaren syns hela tiden när jag spelar. så det går inte att spela med andra ord. skit störigt. blir dock bättre om jag kör med handkontroll men det vill jag inte eftersom det är lättare med t-bord o mus. Samt crashar det väldigt mycket

Jag har det här problemet också men hittade en lösning som funkar, spelet gillar inte att det finns andra fönster igång i bakgrunden när ni startar spelet. Så stäng ner alla program nere vid aktivitetsfältet, typ webbläsare, Discord osv. så dom inte är minimerade Jag har mitt spel på Epic så jag kör en verifiering av spelfilerna (inte innan varje launch, bara om problemet återuppstår) kör ni rockstar launcher gör ni samma sak. Sedan kör igång spelet med alla program vid aktivitetsfältet avstängda. Jag brukar trycka på stängkrysset i Epic launchern och minimerar rockstar fönstret som ploppar upp efter att jag tryck på launch vet inte om det har en betydelse men tar det säkra före det osäkra. Efter att spelet är igång så kan ni öppna upp fönster i bakgrunden igen. Hoppas det funkar för er också. Som jag nämnde kan problemet återuppstå men kör om proceduren så ska det funka igen.

Går det att välja borderless eller fullscreen nånstans?


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Har ett Radeon 5700 XT och Ryzen 1700 och har inte upplevt några problem alls.

Medlem

@B-B-B-Banänäbrääken: Settings>Graphics>5:e valet i listan så har du screen type.

Medlem

Vilket haveri till lansering, har stött på CTD och frysningar jag med. Värsta lanseringen tätt efter Diablo 3.

Och visst har ni rätt ni som påstår att vi får agera betatestare. Så genomskinligt rockstar. *Tvi*

Medlem

Tillhör gruppen som inte upplevt några problem alls än så länge. Kört tre sittningar á två timmar hittills ungefär. Första sittningen blev det att trimma grafiken en del, sen har jag bara njutit.

Medlem
Skrivet av Turbodog:

Fungerar så länge jag kör på Vulkan.
Men är det bara en placeboeffekt jag fått för mig eller är DX12 snyggare?

Inte placebo för min del iaf.
Iofs vet jag inte hur spelet är efter senaste patchen men med Vulkan så fick jag en herrej*vlans massa konstiga flimmer och grafiska buggar på hästvagnar, skyltar, berg, gatuljus osv. Med DX12 så va dessa inte närvarande men spelet kraschar istället.
+Att frameraten var högre.

[Måste säga att det är fantastiskt att FZ finns, och att kunna föra diskussion om RDR2 här på svenska istället för att sitta på nån Reddit tråd men min knackiga engelska 😋]

Tack FZ för att ni finns! 🤗

Medlem

Vet någon hur man kollar om spelet är patchat ? Kan man uppdatera själv, kör via Epic

Medlem
Skrivet av Godofcheese:

Antar att dom inte testade produkten innan dom släppte det

Finns inga pengar för sånt tyvärr. :/

Medlem
Skrivet av daven1980:

Vet någon hur man kollar om spelet är patchat ? Kan man uppdatera själv, kör via Epic

Öppna Rockstar launcher så lär det uppdateras om det inte redan är gjort


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Sitter på Ryzen 7 2700X, 2080Ti och 32GB RAM. Inte haft några som helst problem. Lirat det dagligen i en vecka nu.

Kan inte inställningar i huvudet men den inbyggda benchmarken hade medel på lite över 80 fps och max på runt 95 fps i 2560x1440. Riktigt snyggt!

Medlem

Jag sitter med i7-6700, 16Gb ram och ett 2070 super, och version 1903 av Win10.
Två grafikinställningar är på medium, resten är på high och ultra.
Min fps pendlar mellan 60 och 80.
Har kört sen release och har nyligen påbörjat kapitel 4.
Har haft en krash (när jag alt-tabbade till windows)
Har ibland fått meny-buggen när raderna under flimrar.
Har haft en glitch i ett uppdrag när en npc bara stog still och vägrade fortsätta med uppdraget.
Annars så har det funkat bra och man kan inte annat än njuta av den snygga grafiken och ett kanonbra spel överlag <3


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Finns det ett support nummer för uppgivna Red Dead 2 spelare?
Uppdaterat allt med nya patchen och fortfarande så kraschar spelet närsomhelst och utan varning.

Please! I just wanna ride my horse into the sunset!!

Medlem

Fick plocka bort mitt BitDefender antivirus för överhuvudtaget få igång mitt spel men nu funkar det bra men hänger emellanåt. Inte testat nya patchen ännu.

Medlem

Efter uppdateringen får jag inte alls igång spelet, innan funkade det fint.

Medlem
Skrivet av bond12:

Efter uppdateringen får jag inte alls igång spelet, innan funkade det fint.

Testa att verifiera spelets filer genom >Settings>RDR2>Verify game files.

Fick exakt likadant när spelet precis släpptes.
Bli inte förvånad när du ser att alla grafiska inställningar är omgjorda. Tydligen så är det något som kom i.o.m patchen. Ser tex att Tree Tesselation är nytt.

Medlem

Gick från 45-50 fps till 65-70, är dock med om en bugg sedan början att typ trätoppar dallrar som fan i vissa vinklar.

jbx
Medlem

Finns alltid någon här;

Hur går det med rtx2080Ti, 32gb ram och i7 9700k i 1440 och 4k efter patchen?
Är små sugen på spelet trots 100 timmar på Xbox one X.

Är det värt det?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

@Carl Johansson-Sundelius:
Kör med en i5 6600K med 16 GB DDR4 RAM och ett GTX 1070 med 8 GB VRAM.
Allt är installerat på en SSD.
Jag får fortfarande frysningar på uppåt en 5 sekunder efter patchen.
Lite trist att det blir så. Hade inte tänkt på att uppgradera burken än på ett litet tag.
Får köpa en PS4 istället kanske....? De börjar väl bli billiga nu inför nästa konsolgeneration?


signatur

/MJ

123
Skriv svar